F1: Webbert kizárták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 11.40

A sanghaji kvalifikáció második szakaszában történt leállás miatt a versenybírók automatikusan kizárták Mark Webbert az időmérőről, a Red Bull-os ausztrál vasárnap csak a rajtrács végéről indulhat.

Nem alakul jól Mark Webber kínai versenyhétvégéje, hiszen bár az edzéseken versenyképesebb volt csapattársánál, Sebastian Vettelnél, az időmérőn beütött a krach, az alacsony üzemanyagszint miatt a csapat arra kérte a Q2-ben, hogy húzódjon félre, szálljon ki.
A Red Bull szerint az üzemanyagtöltő-berendezés hibája miatt tankolták alul 3 kg-mal az ausztrál autóját, azonban Lewis Hamilton és Sebastian Vettel tavalyi hasonló esetei miatt az FIA idénre szabályt szigorított, így a stewardok az okoktól függetlenül automatikusan kizárták a pilótát az időmérőről, ugyanis nem volt elég benzin a tankjában ahhoz, hogy előírásszerűen, saját erőből be tudja vinni a kocsit a bokszba és még a kötelező mintavételi mennyiség is megmaradjon.
“A kvalifikáció második szakaszában Mark Webber a 2-es számú autóval a 14-es kanyarban leállt. Megvizsgáltuk, hogy az autóban az előírt egyliteres minta mellett maradt-e elég üzemanyag a saját erőből való visszatéréshez. Az autóban 150 ml benzin volt, ami egyikhez sem elég” – írta jelentésében az FIA műszaki felügyelője, Jo Bauer.
A kizárás után Webber az utolsó rajtkockából indulhat csak, de a Red Bull dönthet úgy is, hogy az ausztrált a bokszutcából rajtoltatja el vasárnap, az utóbbi esetben a parc fermé szabályait sem kell megtartaniuk, hozzányúlhatnak az autóhoz.
Két évvel ezelőtt Webber Sanghajban a 18. helyről rajtolva, a megmaradt több szett friss gumit kihasználva a 3. lett, néhány körrel hosszabb versenyen nyerhetett is volna, azonban idén nem hisz hasonlóban.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.