F1: Lauda félrebeszél?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 16.00

A Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff azt mondja, a csapat elnöke, Niki Lauda félreérthetően fogalmazott a csapatutasítások ejtését illetően. Nem zárják ki a későbbi alkalmazást.

Míg a csapatfőnök Ross Brawn vért izzadva, diplomatikusan azt magyarázta az elmúlt három hétben, hogy ugyan nem szeretik a csapatutasításokat a Mercedesnél, de bizonyos esetekben ezután is meghozza a kényelmetlen döntést, ha szükség lesz rá, az F1-csapat elnöke, Niki Lauda a sanghaji hétvégén többször is kijelentette, hogy mostantól teljesen kizárták az ilyesmiket.
“A szó szoros értelmében nem lesz több csapatutasítás nálunk. A legutóbbi futam kivétel volt, ezen kívül csakis akkor tennénk meg újra, ha azt akadályozhatjuk meg vele, hogy valaki más nyerje meg a bajnokságot helyettünk. A malajziai dolog nem fordul elő többé. Szabadon versenyeznek a pilótáink” – mondta a háromszoros bajnok a német RTL-nek.
A Mercedes januárban érkezett új motorsportfőnöke, Toto Wolff igyekezett finomítani az osztrák legenda szavain, utólag inkább Brawn álláspontját erősítette meg. 
“Niki egy kicsit talán félreérthetően fogalmazott. A műszaki gond van, ahogy Malajziában is volt (az üzemanyaggal), akkor lépnünk kell. Ezt Niki is így látja. Sportemberként én is ellenzem a csapatutasításokat, de a csapat iránt felelős emberként másképp kell gondolkodnom, ez az igazság. Világszerte összesen 300 ezer Mercedes-alkalmazottnak felelünk, két Mercedes ütközése elfogadhatatlan lenne, nem passzol az imázsunkhoz” – nyilatkozta. 
 
Wolff a kívülről furcsa és ellentmondásos hármas hatalom kérdését is érintette, azt állítja, nincs ellentét a főnökök között.
“Meglepődnének, hogy milyen jól megvagyunk. Az az igazság, hogy Niki nem tudott a pilótáink malajziai üzemanyag-gondjairól. Minden rendben közöttünk, se közte és köztem, se Ross-szal nincs gond.” 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.