F1: Kiszállhat a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 14.30

A furcsa, gumitaktikázásra épülő időmérő után úgy tűnik, hogy akár még a 9. helyről rajtoló Sebastian Vettel is esélyes a vasárnapi Kínai Nagydíj megnyerésére. Nincs minden rendben a Pirelli körül.

A Pirelli a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékét szállította, azonban az utóbbi a vártál is erősebben kopott, ami eléggé kiforgatta az időmérőt. Az autók csak a szakaszok vége felé merészkedtek ki, mindenki tartogatta az egyetlen lágygumis körét.
A Q3-ban aztán akadtak olyanok is, akik a vasárnapi rajtra és a hosszabb első etapra gondolva már nem a lágy, hanem a közepes abronccsal mentek ki. Így tett Jenson Button és Sebastian Vettel is. 
Vettel és a sauberes Nico Hülkenberg nem is futott mért kört, így szabadon választanak majd a startra, feltehetőleg a közepest. Ha így lesz, Vettel az első 6-8-10 körben az előtte haladók korai bokszkiállásait, valamint Button tempóhátrányát kihasználva a 9. rajkockából az élre is keveredhet majd.  
“Világos, hogy kulcsfontosságú lesz holnap a stratégia, ahogy már ma is láthattuk az időmérőn. A lágy és a közepes keverék közti 1,5 másodperces különbség miatt a lágy volt a logikus választás a kvalifikációra. Azonban mivel csak egyetlen körig nyújtja az optimumot – tényleg, mint egy kvalifikációs gumi -, ezért a pilóták a szakaszok végére hagyták csak a köreiket” – elemezte az időmérőt a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery, majd áttért vasárnapra.
“Bár a nagyobb üzemanyag-mennyiség mellett nő majd a kopás, de több gumi lesz az aszfalton, holnap a közepes gumi lesz az ideális a versenyre. Sokféle stratégiai lehetőség lesz. Mi úgy véljük, hogy többség három kiállással tervez, bár a kettő is lehetséges, főleg azoknál, akik a közepes keverékkel kezdenek.” 
“Ha a kemény keveréket hoztuk volna, akkor valószínűleg egykiállásos futam lenne. Igaz, hogy a lágy erősen kopik, bízhatunk benne, hogy izgalmas, fordulatos verseny lesz” – mondta a szakember.
A Pirelli számításai szerint az 56 körös futam nyerő gumistratégiája a lágyon való rajt, majd három etap a közepesen, a 6-9., a 22-26. és a 39-43. kör körüli cserékkel. Alternatíva lehet a közepesen való rajtolás, két újabb szett felvétele a 15-18. és a 33-35. kör környékén, majd lágy alkalmazása az utolsó 10 körre. 
Két kiállással (2 közepes + 1 lágy) is körbe lehet érni, de nagy a veszélye hogy a valamikor végleg elfáradó gumik pár kör alatt óriási visszaesést hozhatnak a rizikózó versenyzőnek, valahogy úgy, mint Kimi Räikkönennel történt egy évvel ezelőtt a sanghaji versenyen.
A Pirelli egyébként eredeti, hároméves F1-es szerződése utolsó idényét tölti 2013-ban, és bár az olasz cég régóta kéri az FIA-t, hogy mondjon biztosat a folytatásról, továbbra sem tudni semmit a jövőről. Az olasz Gazzetta dello Sport értesülése szerint Milánóban egyre idegesebbek a bánásmód, levegőben lógatás miatt, így elfordulhat, hogy hamarosan a Pirelli dönt úgy, hogy hátat fordít a sportágnak.

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.