F1: Kiszállhat a Pirelli?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 14.30

A furcsa, gumitaktikázásra épülő időmérő után úgy tűnik, hogy akár még a 9. helyről rajtoló Sebastian Vettel is esélyes a vasárnapi Kínai Nagydíj megnyerésére. Nincs minden rendben a Pirelli körül.

A Pirelli a Kínai Nagydíj hétvégéjére a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékét szállította, azonban az utóbbi a vártál is erősebben kopott, ami eléggé kiforgatta az időmérőt. Az autók csak a szakaszok vége felé merészkedtek ki, mindenki tartogatta az egyetlen lágygumis körét.
A Q3-ban aztán akadtak olyanok is, akik a vasárnapi rajtra és a hosszabb első etapra gondolva már nem a lágy, hanem a közepes abronccsal mentek ki. Így tett Jenson Button és Sebastian Vettel is. 
Vettel és a sauberes Nico Hülkenberg nem is futott mért kört, így szabadon választanak majd a startra, feltehetőleg a közepest. Ha így lesz, Vettel az első 6-8-10 körben az előtte haladók korai bokszkiállásait, valamint Button tempóhátrányát kihasználva a 9. rajkockából az élre is keveredhet majd.  
“Világos, hogy kulcsfontosságú lesz holnap a stratégia, ahogy már ma is láthattuk az időmérőn. A lágy és a közepes keverék közti 1,5 másodperces különbség miatt a lágy volt a logikus választás a kvalifikációra. Azonban mivel csak egyetlen körig nyújtja az optimumot – tényleg, mint egy kvalifikációs gumi -, ezért a pilóták a szakaszok végére hagyták csak a köreiket” – elemezte az időmérőt a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery, majd áttért vasárnapra.
“Bár a nagyobb üzemanyag-mennyiség mellett nő majd a kopás, de több gumi lesz az aszfalton, holnap a közepes gumi lesz az ideális a versenyre. Sokféle stratégiai lehetőség lesz. Mi úgy véljük, hogy többség három kiállással tervez, bár a kettő is lehetséges, főleg azoknál, akik a közepes keverékkel kezdenek.” 
“Ha a kemény keveréket hoztuk volna, akkor valószínűleg egykiállásos futam lenne. Igaz, hogy a lágy erősen kopik, bízhatunk benne, hogy izgalmas, fordulatos verseny lesz” – mondta a szakember.
A Pirelli számításai szerint az 56 körös futam nyerő gumistratégiája a lágyon való rajt, majd három etap a közepesen, a 6-9., a 22-26. és a 39-43. kör körüli cserékkel. Alternatíva lehet a közepesen való rajtolás, két újabb szett felvétele a 15-18. és a 33-35. kör környékén, majd lágy alkalmazása az utolsó 10 körre. 
Két kiállással (2 közepes + 1 lágy) is körbe lehet érni, de nagy a veszélye hogy a valamikor végleg elfáradó gumik pár kör alatt óriási visszaesést hozhatnak a rizikózó versenyzőnek, valahogy úgy, mint Kimi Räikkönennel történt egy évvel ezelőtt a sanghaji versenyen.
A Pirelli egyébként eredeti, hároméves F1-es szerződése utolsó idényét tölti 2013-ban, és bár az olasz cég régóta kéri az FIA-t, hogy mondjon biztosat a folytatásról, továbbra sem tudni semmit a jövőről. Az olasz Gazzetta dello Sport értesülése szerint Milánóban egyre idegesebbek a bánásmód, levegőben lógatás miatt, így elfordulhat, hogy hamarosan a Pirelli dönt úgy, hogy hátat fordít a sportágnak.

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.