F1: Hamiltoné a pole, Räikkönen a 2.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 09.06

A Kínai Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton megszerezte első mercedeses pole-ját, Kimi Räikkönen lett a második. Óriási gumitaktikázás ment Sanghajban.

A Kínai Nagydíj igen furcsa kvalifikációján Lewis Hamilton megszerezte első mercedeses, pályafutása 27. pole pozícióját. Mögötte Kimi Räikkönen megmutatta, hogy a Lotus egész jól bánik a lágy gumikkal, amelyek egyébként az egész időmérő kulcsát jelentették.
A Ferrarit Alonso húzta fel a 3. helyre, Felipe Massának nem sikerült a spanyol időmérős megverésének ötös sorozata.
A Red Bullnál gondok voltak, Mark Webber üzemanyag-probléma miatt korán búcsúzott, Sebastian Vettel a Q3-ban bakizott, csak 9. lett.
Hogyan zajlott pontosan az időmérő?
Ragyogóan napos, meleg (28 fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet) időben kezdődött a kvalifikáció a sanghaji pályán, azonban senki nem kapkodott, még a kiscsapatok sem dugták ki az orrukat az első nyolc percben. Gyakorlatilag felére rövidítették a Q1-et.
Mivel a versenyen a lágy gumi mindenkinél csak egyetlen rövid etapon lesz fent, így a Toro Rossó-sok kivételével már az első szakaszban az került fel az autókra, még a nagyoknál is.
A Q1-et Lewis Hamilton vitte, mögötte kéttized alatti hátránnyal Rosberg és Felipe Massa volt. A kiesők zömét most is a két kiscsapat négy pilótája adta, rajtuk kívül két újonc, a sauberes Esteban Gutierrez és a williamses Valtteri Bottas búcsúzott.
A Q2-t a Red Bull, még pontosabban Sebastian Vettel kezdte, a szokásukkal ellentétben nem vártak a felgumizódásra, pontosabban a német épp egy használt szettel rakott még fel egy kis gumit, mielőtt a végén még egyszer nekifutott volna.
A második szakasz egyik nagy vesztese Mark Webber volt, aki első etapja után nem tudott visszatérni a bokszutcába, egyszerűen kifogyott az üzemanyaga, a csapat leállásra kérte. Az ausztrálra büntetés is várhat.
A Q2 végén komoly tűzijáték kezdődött, sorra futottak be a pilóták. Webbert kitolták a a top10-ből, Jenson Button és Daniel Ricciardo szépen előreugrott, Nico Hülkenberg is továbbjutott. A leggyorsabb megint Hamilton volt.

Meglepetésre kiesett a két Force India, Sergio Perez, Pastor Maldonado, Jean-Eric Vergne és természetesen Webber.
A Q3 előtt az volt a fő kérdés, hogy ki lesz képes egy körön kihozni a legtöbbet a lágy gumikból az utolsó nekifutáson, kinek jut tiszta kör, és persze az, hogy lesznek-e olyanok, akik egy friss lágy szett megspórolása, a vasárnapi stratégia kedvéért a közepes keveréken futnak csak biztonsági kört, esetleg ki sem mennek. 
A finálét ugyanúgy Vettel indította, mint a második szakaszt, de rögtön vissza is tért a bokszba, ezzel bebiztosította, hogy az összes mért időt nem futó előtt legyen akkor is, ha már ő sem megy ki újra. Mindenki más a garázsban várt egészen az utolsó 3 percig, egyetlen körre építettek.
Amikor végül kifutottak, Vettel és Button nem is indult a pole-ért, a közepes keveréken mentek ki, hogy azon rajtoljanak vasárnap. A befutónál Hamilton behúzta a harmadik szakaszt is, mögötte Räikkönen, Alonso, Rosberg, Massa, Grosjean és Ricciardo szerezte meg a rajtkockákat.
Button a közepes keveréken csak egy biztonsági kört ment, de ezzel is megelőzte Vettelt, aki elrontotta a hosszú egyenes végi hajtűt, így egyáltalán nem ment mért kört a Q3-ban. Honfitársa, Hülkenberg szintén eredmény nélkül lett 10.
Webber korai kiesése, Vettel 9. pozíciója és leendő szabad gumiválasztásuk, az élen állók rövid első etapja nagyon eseménydús futamot ígér vasárnapra – a Kínai Nagydíj magyar idő szerint délelőtt 9-kor kezdődik.

Kínai Nagydíj, időmérő edzés, Sanghaj, 2013.04.13.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.