F1: Hamiltoné a pole, Räikkönen a 2.

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 09.06

A Kínai Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton megszerezte első mercedeses pole-ját, Kimi Räikkönen lett a második. Óriási gumitaktikázás ment Sanghajban.

A Kínai Nagydíj igen furcsa kvalifikációján Lewis Hamilton megszerezte első mercedeses, pályafutása 27. pole pozícióját. Mögötte Kimi Räikkönen megmutatta, hogy a Lotus egész jól bánik a lágy gumikkal, amelyek egyébként az egész időmérő kulcsát jelentették.
A Ferrarit Alonso húzta fel a 3. helyre, Felipe Massának nem sikerült a spanyol időmérős megverésének ötös sorozata.
A Red Bullnál gondok voltak, Mark Webber üzemanyag-probléma miatt korán búcsúzott, Sebastian Vettel a Q3-ban bakizott, csak 9. lett.
Hogyan zajlott pontosan az időmérő?
Ragyogóan napos, meleg (28 fokos levegő- és 40 fokos aszfalthőmérséklet) időben kezdődött a kvalifikáció a sanghaji pályán, azonban senki nem kapkodott, még a kiscsapatok sem dugták ki az orrukat az első nyolc percben. Gyakorlatilag felére rövidítették a Q1-et.
Mivel a versenyen a lágy gumi mindenkinél csak egyetlen rövid etapon lesz fent, így a Toro Rossó-sok kivételével már az első szakaszban az került fel az autókra, még a nagyoknál is.
A Q1-et Lewis Hamilton vitte, mögötte kéttized alatti hátránnyal Rosberg és Felipe Massa volt. A kiesők zömét most is a két kiscsapat négy pilótája adta, rajtuk kívül két újonc, a sauberes Esteban Gutierrez és a williamses Valtteri Bottas búcsúzott.
A Q2-t a Red Bull, még pontosabban Sebastian Vettel kezdte, a szokásukkal ellentétben nem vártak a felgumizódásra, pontosabban a német épp egy használt szettel rakott még fel egy kis gumit, mielőtt a végén még egyszer nekifutott volna.
A második szakasz egyik nagy vesztese Mark Webber volt, aki első etapja után nem tudott visszatérni a bokszutcába, egyszerűen kifogyott az üzemanyaga, a csapat leállásra kérte. Az ausztrálra büntetés is várhat.
A Q2 végén komoly tűzijáték kezdődött, sorra futottak be a pilóták. Webbert kitolták a a top10-ből, Jenson Button és Daniel Ricciardo szépen előreugrott, Nico Hülkenberg is továbbjutott. A leggyorsabb megint Hamilton volt.

Meglepetésre kiesett a két Force India, Sergio Perez, Pastor Maldonado, Jean-Eric Vergne és természetesen Webber.
A Q3 előtt az volt a fő kérdés, hogy ki lesz képes egy körön kihozni a legtöbbet a lágy gumikból az utolsó nekifutáson, kinek jut tiszta kör, és persze az, hogy lesznek-e olyanok, akik egy friss lágy szett megspórolása, a vasárnapi stratégia kedvéért a közepes keveréken futnak csak biztonsági kört, esetleg ki sem mennek. 
A finálét ugyanúgy Vettel indította, mint a második szakaszt, de rögtön vissza is tért a bokszba, ezzel bebiztosította, hogy az összes mért időt nem futó előtt legyen akkor is, ha már ő sem megy ki újra. Mindenki más a garázsban várt egészen az utolsó 3 percig, egyetlen körre építettek.
Amikor végül kifutottak, Vettel és Button nem is indult a pole-ért, a közepes keveréken mentek ki, hogy azon rajtoljanak vasárnap. A befutónál Hamilton behúzta a harmadik szakaszt is, mögötte Räikkönen, Alonso, Rosberg, Massa, Grosjean és Ricciardo szerezte meg a rajtkockákat.
Button a közepes keveréken csak egy biztonsági kört ment, de ezzel is megelőzte Vettelt, aki elrontotta a hosszú egyenes végi hajtűt, így egyáltalán nem ment mért kört a Q3-ban. Honfitársa, Hülkenberg szintén eredmény nélkül lett 10.
Webber korai kiesése, Vettel 9. pozíciója és leendő szabad gumiválasztásuk, az élen állók rövid első etapja nagyon eseménydús futamot ígér vasárnapra – a Kínai Nagydíj magyar idő szerint délelőtt 9-kor kezdődik.

Kínai Nagydíj, időmérő edzés, Sanghaj, 2013.04.13.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.