Pirelli: Tök jók ezek a gumik!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 16.30

A Pirelli nem ért egyet a Kínába vitt keverékekkel kapcsolatban kapott kritikákkal. Paul Hembery szerint nem történt semmi rendkívüli az edzéseken.

Szinte mindenki panaszkodott a lágy keverék túl gyors kopására a Kínai Nagydíj szabadedzései után. Úgy tűnt, hogy a gumik csak egy keményen megnyomott kört bírnak, utána rongyolódnak is szét. Aki ezt nem akarja, annak hímestojásként kell bánnia velük.

A lágy és közepes keverék között ugyanakkor jelentős tempókülönbség van, Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke szerint így a pole-t valószínűleg lággyal éri el valaki. Stratégiai okokból elképzelhető viszont olyan fejlemény is, hogy valaki inkább taktikázik majd és közepessel megy, hogy ne a gyorsan kopó lágy gumikkal kelljen rajtolnia.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója szerint igazságtalanok a kritikák, és csak hangulatkeltésre alkalmasak a rengeteg kiállást kilátásba helyező nyilatkozatok. “A közepes keveréken nem volt jelentős a kopás, a körönkénti két tized megfelel az előzetes számításainknak” – mondta Hembery. “Rosberg az első edzésen például olyan gumikkal futotta a legjobb időt, amelyekben már tíz kör volt, és Massa is egész hosszú etapot futott délután a lágyakkal.”

“Úgy számolunk, hogy a lágy gumiban 11-12 versenykör van, a közepes 18-at bír. Ez alapján maximum három kiállással teljesíthető a verseny, de elképzelhető, hogy kettő is elég, ha a jelenlegi ütemben javul tovább a pálya. A két keverék közötti teljesítménykülönbség másfél másodperc, ami kicsit nagyobb, mint vártuk, de még csak a hétvége elején járunk. Ugyanígy váratlan a bal első gumik szemcsésedése a lágy szetteknél, de itt is javulni fog a helyzet.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.