F1: Räikkönen Ferrari-szendvicsben

Nagy formában a kis brazil

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 10.00

A Kínai Nagydíj második szabadedzésén a ferraris Felipe Massa volt a leggyorsabb, Fernando Alonso a harmadik, Kimi Räikkönent fogták közre.

A Kínai Nagydíj szabadedzésén két fő dolog derült ki: egyrészt az, hogy a Ferrari igen versenyképes, a másik pedig, hogy a lágy gumik igen nagy kihívást jelentenek a hétvége további részére.
Az “üres tankos”, lágy gumis gyors körökön Felipe Massa volt a legjobb péntek délután, volt csapattársa, Kimi Räikkönen 15 századdal maradt el tőle. Fernando Alonso és a délelőtti legjobb, egyben tavalyi győztes Nico Rosberg nagyjából ugyanazt futotta, de lehetséges, hogy a spanyol tudott volna jobbat is, azonban spórolt egy kicsit.
A top10-ben ott volt még Jenson Button, Lewis Hamilton, mindkét Force India és mindkét Red Bull is, de a címvédő Sebastian Vettel csak a 10. idővel zárt.
Mindenki számára aggasztó lehet, hogy a lágy gumik már rövid etapokon is gyorsan megadták magukat, az edzés második felében zajló hosszabb etapos, jobban megtankolt meneteken pedig szinte azonnal drasztikusan kopni kezdtek, sorra panaszkodtak a pilóták.
Button például öt kör után kényszerült kiállni, ugyanis egy blokkolásos fékezésnél kiszakadt a jobb elsője. A megtankolt meneteken is Massa tűnt egyébként a legjobbnak, jól menedzselte a kopást, konzisztens köröket futott.
Az edzésen komolyabb incidens nem történt, de többen is küszködtek műszaki problémákkal. A kavicságyat egyszer megjáró Sergio Perez McLarenjét, Valtteri Bottas Williamsét és Max Chilton Marussiáját is sokáig szerelgette a csapat, de a sauberes Esteban Gutierrez járgányát is a kelleténél előbb szedték szét a garázsban.
Az érdekesnek ígérkező sanghaji kvalifikáció közép-európai idő szerint szombaton reggel 8 órakor kezdődik.
Kínai Nagydíj, 2. szabadedzés, Sanghaj, 2013.04.12.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.