F1: Kiiktatják a csapatutasításokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 18.35

A Red Bull után a Mercedesnél is azt mondják, hogy a jövőben nem kívánnak beleszólni a pilótáik pályán zajló küzdelmébe. Önszabályozás a nagyoknál.

A Maláj Nagydíjon történtek mind a Red Bullt, mind a Mercedest kényelmetlen helyzetbe hozták, hiszen a nézők gyors egymásutánban mindkét csapatnál működés közben szembesültek azF1 egyik szabályos, de nem túl vonzó aspektusával, a csapatutasítással.
Míg a Red Bullnál inkább Sebastian Vettel engedetlensége keltett felháborodást, a Mercedesnél sokaknak – még magának a kedvezményezettnek, Lewis Hamiltonnak is – épp az volt visszatetsző, hogy a főnök, Ross Brawn visszafogta Nico Rosberget.
A szepangi események még Sanghajban is fő témának számítottak a Kínai Nagydíj hétvégéjének kezdetén.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a héten már azt nyilatkozta, hogy ezután nem kívánnak élni a csapatutasításokkal, amit pénteken a csapatfőnök, Christian Horner is megerősített:
 
“Beszéltem Dietrichhel (Mateschitz, tulajdonos), és egyetértettünk, hogy a Red Bullnál nem rajongunk a csapatutasításokért, ezért a futam végén nem fogunk ilyeneket kiadni. Azt azonban elvárjuk a pilótáinktól, hogy a csapattól kapott információknak megfelelően cselekedjenek.”
Hornernek kellemetlen pillanatokat okozott Vettel csütörtöki nyilatkozata, amelyből kiderült, hogy valójában megbánás nélkül kért bocsánatot korábban, hiszen állítása szerint újra előzne egy ugyanilyen helyzetben. A csapatfőnökök sajtókonferenciáján Hornernél arról érdeklődtek, hogy ez nem ássa-e alá a tekintélyét.
“A futamon nem azt tette, amit mondunk. Hogy örültem-e? Nyilván nem. Beszéltünk-e erről utólag? Igen. Bocsánatot kért? Igen. Tanult belőle? Szerintem igen. Megtenné-e újra? Szerintem azért kétszer is meggondolná. Hogy megroggyant-e a vezetői pozícióm? Nem hiszem. A kezdetek óta vezetem a Red Bull F1-es csapatát, ott voltam az összes győzelemnél és bajnoki címnél.”


“Sebastian tegnap világossá tette az álláspontját, elmondta a saját érveit, kettejük viszonyát meg már régóta ismerjük, sosem voltak puszipajtások. Így van ez négy-öt éve már, mindig sikerült kezelnünk és ugyanebben az időszakban több mint 2000 pontot, 35 futamgyőzelmet és hat bajnoki címet is szereztünk velük. A csapat számára nincs sem újdonság, csak most egy kicsit nyilvánosabb lett a dolog.”
Horner mellett Brawnt is megkérdezték a mercedeses helyzetről, ő leszögezte, hogy a szepangi utasítás ellenére nincs náluk pilótasorrend.
“Először is: nincs pilótahierarchia a csapatunknál. Mindketten ugyanolyan státuszban vannak. Persze egy küzdelmes idény során végül előnybe kerülhet az egyikük, és ezt az év végén már figyelembe kell venni. Akkor az esélytelenebbtől már elvárnánk, hogy segítse azt, aki talán még megnyerheti a bajnoki címet. Csak ennyi az elvárásunk a pilótáinkkal szemben.”
A főnök hozzátette, hogy teljes mértékben megértette Rosberg csalódottságát, sőt főnökként ő maga lett volna csalódott, ha a futam után nem elégedetlen a német. Brawn titkolózni sem akar.


“Voltam már párszor ilyen helyzetben. Nagyon fontos, hogy ne rejtegessük a dolgot. A titkos csapatutasítások sokkal rosszabb fényt vetnének ránk, mint annak az elfogadása, hogy az F1 egyszerre egyéni és csapatsport is, a kettőt pedig nem mindig könnyű összeegyeztetni. De mi szeretnénk, ha a pilótáink versenyeznének egymással. Csak egy szabály van: ne ütközzetek! Ezzel együtt lehet olyan kockázatos helyzet, amikor a csapat érdekében eldöntjük, mi legyen.”
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda még Brawnnál is egyértelműbben fogalmazott: “Leültünk és megegyeztünk, hogy mostantól a pilótáink teljesen szabadon futhatják a versenyeiket.” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.