F1: Kiiktatják a csapatutasításokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 18.35

A Red Bull után a Mercedesnél is azt mondják, hogy a jövőben nem kívánnak beleszólni a pilótáik pályán zajló küzdelmébe. Önszabályozás a nagyoknál.

A Maláj Nagydíjon történtek mind a Red Bullt, mind a Mercedest kényelmetlen helyzetbe hozták, hiszen a nézők gyors egymásutánban mindkét csapatnál működés közben szembesültek azF1 egyik szabályos, de nem túl vonzó aspektusával, a csapatutasítással.
Míg a Red Bullnál inkább Sebastian Vettel engedetlensége keltett felháborodást, a Mercedesnél sokaknak – még magának a kedvezményezettnek, Lewis Hamiltonnak is – épp az volt visszatetsző, hogy a főnök, Ross Brawn visszafogta Nico Rosberget.
A szepangi események még Sanghajban is fő témának számítottak a Kínai Nagydíj hétvégéjének kezdetén.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a héten már azt nyilatkozta, hogy ezután nem kívánnak élni a csapatutasításokkal, amit pénteken a csapatfőnök, Christian Horner is megerősített:
 
“Beszéltem Dietrichhel (Mateschitz, tulajdonos), és egyetértettünk, hogy a Red Bullnál nem rajongunk a csapatutasításokért, ezért a futam végén nem fogunk ilyeneket kiadni. Azt azonban elvárjuk a pilótáinktól, hogy a csapattól kapott információknak megfelelően cselekedjenek.”
Hornernek kellemetlen pillanatokat okozott Vettel csütörtöki nyilatkozata, amelyből kiderült, hogy valójában megbánás nélkül kért bocsánatot korábban, hiszen állítása szerint újra előzne egy ugyanilyen helyzetben. A csapatfőnökök sajtókonferenciáján Hornernél arról érdeklődtek, hogy ez nem ássa-e alá a tekintélyét.
“A futamon nem azt tette, amit mondunk. Hogy örültem-e? Nyilván nem. Beszéltünk-e erről utólag? Igen. Bocsánatot kért? Igen. Tanult belőle? Szerintem igen. Megtenné-e újra? Szerintem azért kétszer is meggondolná. Hogy megroggyant-e a vezetői pozícióm? Nem hiszem. A kezdetek óta vezetem a Red Bull F1-es csapatát, ott voltam az összes győzelemnél és bajnoki címnél.”


“Sebastian tegnap világossá tette az álláspontját, elmondta a saját érveit, kettejük viszonyát meg már régóta ismerjük, sosem voltak puszipajtások. Így van ez négy-öt éve már, mindig sikerült kezelnünk és ugyanebben az időszakban több mint 2000 pontot, 35 futamgyőzelmet és hat bajnoki címet is szereztünk velük. A csapat számára nincs sem újdonság, csak most egy kicsit nyilvánosabb lett a dolog.”
Horner mellett Brawnt is megkérdezték a mercedeses helyzetről, ő leszögezte, hogy a szepangi utasítás ellenére nincs náluk pilótasorrend.
“Először is: nincs pilótahierarchia a csapatunknál. Mindketten ugyanolyan státuszban vannak. Persze egy küzdelmes idény során végül előnybe kerülhet az egyikük, és ezt az év végén már figyelembe kell venni. Akkor az esélytelenebbtől már elvárnánk, hogy segítse azt, aki talán még megnyerheti a bajnoki címet. Csak ennyi az elvárásunk a pilótáinkkal szemben.”
A főnök hozzátette, hogy teljes mértékben megértette Rosberg csalódottságát, sőt főnökként ő maga lett volna csalódott, ha a futam után nem elégedetlen a német. Brawn titkolózni sem akar.


“Voltam már párszor ilyen helyzetben. Nagyon fontos, hogy ne rejtegessük a dolgot. A titkos csapatutasítások sokkal rosszabb fényt vetnének ránk, mint annak az elfogadása, hogy az F1 egyszerre egyéni és csapatsport is, a kettőt pedig nem mindig könnyű összeegyeztetni. De mi szeretnénk, ha a pilótáink versenyeznének egymással. Csak egy szabály van: ne ütközzetek! Ezzel együtt lehet olyan kockázatos helyzet, amikor a csapat érdekében eldöntjük, mi legyen.”
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda még Brawnnál is egyértelműbben fogalmazott: “Leültünk és megegyeztünk, hogy mostantól a pilótáink teljesen szabadon futhatják a versenyeiket.” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.