F1: Felszálló ágban a McLaren

De még nem az igazi

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 12.45

Bár a vártnál kisebb mértékben, de a Kínai Nagydíjon tovább javulhat a McLaren autója. Csendesen bizakodnak.

A McLaren az Kínai Nagydíj előtt arról beszélt, hogy Sanghajban az újabb fejlesztésekkel tulajdonképpen újraindíthatják a szezonjukat, azonban a pénteki edzések nem mutattak óriási ugrást. 
Jenson Button délelőtt és délután is a top10-ben zárt, de óvatosan értékelte a napot:
“Még nem teljesen egyértelmű, hogy a mostanra hozott fejlesztések javítottak-e az autón, talán nem hoztak akkora előrelépést, mint vártuk, vannak még problémák, de azért jobbnak tűink az autó. Az elmúlt hetekben nagyon sokat dolgoztunk az új elemeken, a mai nap pedig a minél alaposabb tesztelésükről szólt. Most jön az adatok elemzése, lesz anyag bőven.”
Button az abroncsokra is kitért, hiszen egészen kellemetlen élménye is volt, amikor az alig ötkörös lágy lágy szettjének jobb elsője egyszerűen kilyukadt a hosszú hátsó egyenes féktávján.  
“Szerintem a közepes keverékre építünk majd a versenyen. A lágyon egész más az autó: egy körön sokkal jobb a tapadás, de utána már a következő körtől egyre több időt veszítünk rajta. A defektem akkor történt, amikor már amúgy is ki akartam menni. Elértem a 14. kanyar féktávjához, blokkoltam és a gumi egyszerűen kilyukadt, egy nagy lyuk lett rajta. Jó, hogy utána már a bokszkijárat következik.” 
“Nem hiszem, hogy a hétvégén az élen küzdhetünk, de valakivel azért biztos küzdünk majd” – mondta a folytatást illetően.
A sportigazgató, Sam Michael is azt mondta az Autosportnak, hogy csak a mai adatok elemzése után látnak majd tisztábban: 
“A jelek biztatók, de még nagyon sok adatot kell átnéznünk. A pilóták beszámolói és a köridők alapján jó a kép, de azért adatokból dolgozunk, majd az elemzés után látjuk, mi mit jelent igazából. 
Az ausztrál mérnök ezzel együtt jónak tartja a felzárkózási ütemet, a Spanyol Nagydíjra akár már oda is érhet az autó az élmezőnybe:
“Egész jól haladunk, de mindenhez idő kell. Még két futam, aztán Barcelonában már újabb szakaszba léphetünk. Sok köztes lépcső is van persze, némelyik előre tervezett, némelyik pedig az előző futamok tanulságai alapján jön.”
“Amikor Melbourne-be mentünk, még a módosítások ellenére sem számítottunk a 9. helyre, szóval pozitívan tekintünk az autóra. Igazság szerint elég jól reagál a fejlesztésekre, bízunk benne, hogy bebizonyosodik, jól döntöttünk. Majd meglátjuk.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.