F1: Buttont megdöbbentette Vettel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 09.05

Jenson Button egyszerűen nem érti, hogy Sebastian Vettel miért szegült ellen a csapatának Szepangban, és miért büszke is erre. Az angol szerint legjobb tisztán nyerni, de a csapatutasítás a verseny közben már szentírás.

Ahogy köztudott, Sebastian Vettel úgy nyerte meg a három héttel ezelőtti Maláj Nagydíjat, hogy a Red Bull utasítása ellenére előzte meg a gyanútlanul vezet csapattársát, Mark Webbert. A címvédő az eset után elnézést kért a csapattól, de a Kínai Nagydíj előtt már arról beszélt, hogy valószínűleg újra megtenné ezt.
A mezőny legtapasztaltabb versenyzője, a 2009-es bajnok Jenson Button egyszerűen nem érti német kollégája hozzáállását. 
“Sokan nyertek bajnoki címet ilyen viselkedés nélkül is. Személy szerint nagyon meglepett, amit mondott. Nagyon tehetséges versenyző és szemmel láthatóan a csapatnál is szeretik. Méghozzá okkal, hiszen nagyon sikeres. És rendes srácnak is tűnik, nagyon meglepő, hogy így beszélt.”
Button szerint ha előre tisztázták a stratégiát a Red Bullnál, akkor Vettelnek egy szava sem lehetne.
“Nos, ellenszegült. Tudta, hogy mit csinál. Mindannyian győzni akarunk, de ha az az utasítás még a verseny előtt, hogy tartani kell a pozíciót, akkor a verseny előtt is kell borítani a bilit. A futamon már nem szabad az ellenkezőjét csinálni. Szerintem ez itt a fő probléma. Ha nálunk lett volna ilyesmi, akkor én már a futam előtt mondtam volna, hogy nem megyek bele. De a futamon már azt kell tenni, amit elvárnak.” 
A veterán amúgy azt sem érti egészen, mi szükség volt a csapatutasításra a szezon ennyire korai szakaszában.
“Nem szeretem a csapatutasításokat, ezt már máskor is mondtam. De a szabályok megengedik. Azt meg is értem, hogy ha én már nem nyerhetem meg a címet és a csapat azt mondja, hogy ha a csapattársam előtt vagyok, ő pedig nyerhetne, akkor engedjem el. Sőt ezt nem is kellene mondani, megtenném magamtól is, mert ez a helyes.”
“De ha valakivel letekerteti a motort a csapat, annak oka van, spórolnak a motorral vagy az üzemanyaggal. Ha az egyik pilóta engedelmeskedik, a másik pedig nem, akkor az nem fair, mert tovább fognak küzdeni és a végén mindketten kifogyhatnak.”
“Persze benne van, hogy hibásan dönt a csapat, és ha ez volt a helyzet Sebastiannál, akkor rendben. Talán így volt, bár az elhangzottak alapján nem épp így fest a dolog.”
A csapatutasításokról a Ferrarinál közvetlen tapasztalatokat is szerzett Felipe Massa is beszélt Sanghajban. A brazil természetesen elfogadhatónak tartja a gyakorlatot, igaz, az ilyen korai alkalmazás számára is érthetetlen.
“Támogatom a csapatutasítások értelmes alkalmazását, ez alatt azt értem, hogy a bajnokság megfelelő, kritikus időszakában, de nem a második futamon. A csapat érdekét szem előtt tartva kell dönteni. Több pilótát is segítettem már, például Kimit, amikor megnyerte a címet és tavaly Fernandót is, amikor a bajnokság megnyeréséért küzdött. A fenti feltételek mellett semmi gondom a csapatutasításokkal.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.