F1: Buttont megdöbbentette Vettel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 09.05

Jenson Button egyszerűen nem érti, hogy Sebastian Vettel miért szegült ellen a csapatának Szepangban, és miért büszke is erre. Az angol szerint legjobb tisztán nyerni, de a csapatutasítás a verseny közben már szentírás.

Ahogy köztudott, Sebastian Vettel úgy nyerte meg a három héttel ezelőtti Maláj Nagydíjat, hogy a Red Bull utasítása ellenére előzte meg a gyanútlanul vezet csapattársát, Mark Webbert. A címvédő az eset után elnézést kért a csapattól, de a Kínai Nagydíj előtt már arról beszélt, hogy valószínűleg újra megtenné ezt.
A mezőny legtapasztaltabb versenyzője, a 2009-es bajnok Jenson Button egyszerűen nem érti német kollégája hozzáállását. 
“Sokan nyertek bajnoki címet ilyen viselkedés nélkül is. Személy szerint nagyon meglepett, amit mondott. Nagyon tehetséges versenyző és szemmel láthatóan a csapatnál is szeretik. Méghozzá okkal, hiszen nagyon sikeres. És rendes srácnak is tűnik, nagyon meglepő, hogy így beszélt.”
Button szerint ha előre tisztázták a stratégiát a Red Bullnál, akkor Vettelnek egy szava sem lehetne.
“Nos, ellenszegült. Tudta, hogy mit csinál. Mindannyian győzni akarunk, de ha az az utasítás még a verseny előtt, hogy tartani kell a pozíciót, akkor a verseny előtt is kell borítani a bilit. A futamon már nem szabad az ellenkezőjét csinálni. Szerintem ez itt a fő probléma. Ha nálunk lett volna ilyesmi, akkor én már a futam előtt mondtam volna, hogy nem megyek bele. De a futamon már azt kell tenni, amit elvárnak.” 
A veterán amúgy azt sem érti egészen, mi szükség volt a csapatutasításra a szezon ennyire korai szakaszában.
“Nem szeretem a csapatutasításokat, ezt már máskor is mondtam. De a szabályok megengedik. Azt meg is értem, hogy ha én már nem nyerhetem meg a címet és a csapat azt mondja, hogy ha a csapattársam előtt vagyok, ő pedig nyerhetne, akkor engedjem el. Sőt ezt nem is kellene mondani, megtenném magamtól is, mert ez a helyes.”
“De ha valakivel letekerteti a motort a csapat, annak oka van, spórolnak a motorral vagy az üzemanyaggal. Ha az egyik pilóta engedelmeskedik, a másik pedig nem, akkor az nem fair, mert tovább fognak küzdeni és a végén mindketten kifogyhatnak.”
“Persze benne van, hogy hibásan dönt a csapat, és ha ez volt a helyzet Sebastiannál, akkor rendben. Talán így volt, bár az elhangzottak alapján nem épp így fest a dolog.”
A csapatutasításokról a Ferrarinál közvetlen tapasztalatokat is szerzett Felipe Massa is beszélt Sanghajban. A brazil természetesen elfogadhatónak tartja a gyakorlatot, igaz, az ilyen korai alkalmazás számára is érthetetlen.
“Támogatom a csapatutasítások értelmes alkalmazását, ez alatt azt értem, hogy a bajnokság megfelelő, kritikus időszakában, de nem a második futamon. A csapat érdekét szem előtt tartva kell dönteni. Több pilótát is segítettem már, például Kimit, amikor megnyerte a címet és tavaly Fernandót is, amikor a bajnokság megnyeréséért küzdött. A fenti feltételek mellett semmi gondom a csapatutasításokkal.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.