F1: Alonso csak nevet a Massa-veszélyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 08.05

Fernando Alonsót látszólag nem zavarja, hogy a sanghaji hétvégén pályafutása során először zsinórban ötször is verheti a csapattársa az időmérőn.

Fernando Alonsót 2001 óta tartó F1-es pályafutása során eddig csak három alkalommal tudta zsinórban négyszer legyőzni a csapattársa a kvalifikáción. 
2004-ben a Renault-nál Jarno Trulli, 2007-ben a McLarennél Lewis Hamilton volt képes erre, míg a tavaly év végén magára talált Felipe Massa a tavalyi utolsó két versenyen indította a sorozatot, amit idén Melbourne-ben és Szepangban is továbbvitt. Ha Kínában is a brazil lesz a gyorsabb szombaton, apró bravúrt jelent majd.
Sanghajban Alonsót is megkérdezték erről, de a kétszeres világbajnok csak nevetett a dolgon, szerinte bagatell dologról van szó.
“Ausztrália óta nem aludtam! Kenyéren és vízen élek, hullik a hajam. Óriási a dráma” – ironizált a spanyol. 
“200 futam után meglepő, hogy két időmérőnek ekkora jelentősége van. De örülök, hogy ennyit jelent, hiszen amikor majd előtte végzek megint, akkor az azt jelenti majd, hogy tényleg űridőt mentem! Meglátjuk, sikerül-e a nagy varázslat most, vagy csak valamikor később” – folytatta hasonló hangnemben, majd komolyabbra fordított.
“Felipe nagyszerű munkát végez, de az is tény, hogy furán bűvészkednek a számokkal, tavalyról két futam, idénről két futam… Ausztráliában egyébként vizes pályán kvalifikáltunk száraz gumikkal, Malajziában átmeneti esőgumikkal száraz pályán, szóval szerintem nem voltak normális körülmények.”
“És az időmérőnek idén kisebb is a jelentősége, évről évre csökken a fontossága. Régen kulcsfontosságú volt az első sorból, lehetőleg a pole-ból rajtolni, de a Pirelli érkezése óta egyre csökken a kvalifikáció súlya. Ausztráliában Kimi (Räikkönen) lazán nyert a 7. rajkockából indulva, Malajziában pedig igazán bárki nyerhetett volna. A trend viszont egyértelmű: az időmérő jelentősége csökken” – utalt a versenyen alkalmazott gumistratégiák fontosságára Alonso. 
A bajnokságban Vettel (40 pont), Räikkönen (31), Webber (26), Hamilton (25) és Massa (22) mögött 18 pontjával a 6. helyen álló ferraris a hétvégét illetően, önmagának némileg ellentmondva, így beszélt:  
“Azt hiszem, javítanunk kell a kvalifikációs teljesítményünkön, mert a versenytempónkhoz viszonyítva az a gyenge pontunk, általánosságban pedig az a cél, hogy a dobogóra érjünk. Az Ausztrália óta eltelt öt hétben szerintem minden csapatnak volt ideje fejleszteni, de én bízom benne, hogy mi is olyan frissítéseket hozunk, amelyek be fognak válni. Ezért is célozzuk a dobogót, az lenne a legjobb, ha mindkét autóval ott lennénk.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.