F1: Alonso csak nevet a Massa-veszélyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 08.05

Fernando Alonsót látszólag nem zavarja, hogy a sanghaji hétvégén pályafutása során először zsinórban ötször is verheti a csapattársa az időmérőn.

Fernando Alonsót 2001 óta tartó F1-es pályafutása során eddig csak három alkalommal tudta zsinórban négyszer legyőzni a csapattársa a kvalifikáción. 
2004-ben a Renault-nál Jarno Trulli, 2007-ben a McLarennél Lewis Hamilton volt képes erre, míg a tavaly év végén magára talált Felipe Massa a tavalyi utolsó két versenyen indította a sorozatot, amit idén Melbourne-ben és Szepangban is továbbvitt. Ha Kínában is a brazil lesz a gyorsabb szombaton, apró bravúrt jelent majd.
Sanghajban Alonsót is megkérdezték erről, de a kétszeres világbajnok csak nevetett a dolgon, szerinte bagatell dologról van szó.
“Ausztrália óta nem aludtam! Kenyéren és vízen élek, hullik a hajam. Óriási a dráma” – ironizált a spanyol. 
“200 futam után meglepő, hogy két időmérőnek ekkora jelentősége van. De örülök, hogy ennyit jelent, hiszen amikor majd előtte végzek megint, akkor az azt jelenti majd, hogy tényleg űridőt mentem! Meglátjuk, sikerül-e a nagy varázslat most, vagy csak valamikor később” – folytatta hasonló hangnemben, majd komolyabbra fordított.
“Felipe nagyszerű munkát végez, de az is tény, hogy furán bűvészkednek a számokkal, tavalyról két futam, idénről két futam… Ausztráliában egyébként vizes pályán kvalifikáltunk száraz gumikkal, Malajziában átmeneti esőgumikkal száraz pályán, szóval szerintem nem voltak normális körülmények.”
“És az időmérőnek idén kisebb is a jelentősége, évről évre csökken a fontossága. Régen kulcsfontosságú volt az első sorból, lehetőleg a pole-ból rajtolni, de a Pirelli érkezése óta egyre csökken a kvalifikáció súlya. Ausztráliában Kimi (Räikkönen) lazán nyert a 7. rajkockából indulva, Malajziában pedig igazán bárki nyerhetett volna. A trend viszont egyértelmű: az időmérő jelentősége csökken” – utalt a versenyen alkalmazott gumistratégiák fontosságára Alonso. 
A bajnokságban Vettel (40 pont), Räikkönen (31), Webber (26), Hamilton (25) és Massa (22) mögött 18 pontjával a 6. helyen álló ferraris a hétvégét illetően, önmagának némileg ellentmondva, így beszélt:  
“Azt hiszem, javítanunk kell a kvalifikációs teljesítményünkön, mert a versenytempónkhoz viszonyítva az a gyenge pontunk, általánosságban pedig az a cél, hogy a dobogóra érjünk. Az Ausztrália óta eltelt öt hétben szerintem minden csapatnak volt ideje fejleszteni, de én bízom benne, hogy mi is olyan frissítéseket hozunk, amelyek be fognak válni. Ezért is célozzuk a dobogót, az lenne a legjobb, ha mindkét autóval ott lennénk.”

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.