Fernando Alonsót 2001 óta tartó F1-es pályafutása során eddig csak három alkalommal tudta zsinórban négyszer legyőzni a csapattársa a kvalifikáción. 
2004-ben a Renault-nál Jarno Trulli, 2007-ben a McLarennél Lewis Hamilton volt képes erre, míg a tavaly év végén magára talált Felipe Massa a tavalyi utolsó két versenyen indította a sorozatot, amit idén Melbourne-ben és Szepangban is továbbvitt. Ha Kínában is a brazil lesz a gyorsabb szombaton, apró bravúrt jelent majd.
Sanghajban Alonsót is megkérdezték erről, de a kétszeres világbajnok csak nevetett a dolgon, szerinte bagatell dologról van szó.
“Ausztrália óta nem aludtam! Kenyéren és vízen élek, hullik a hajam. Óriási a dráma” – ironizált a spanyol. 
“200 futam után meglepő, hogy két időmérőnek ekkora jelentősége van. De örülök, hogy ennyit jelent, hiszen amikor majd előtte végzek megint, akkor az azt jelenti majd, hogy tényleg űridőt mentem! Meglátjuk, sikerül-e a nagy varázslat most, vagy csak valamikor később” – folytatta hasonló hangnemben, majd komolyabbra fordított.
“Felipe nagyszerű munkát végez, de az is tény, hogy furán bűvészkednek a számokkal, tavalyról két futam, idénről két futam… Ausztráliában egyébként vizes pályán kvalifikáltunk száraz gumikkal, Malajziában átmeneti esőgumikkal száraz pályán, szóval szerintem nem voltak normális körülmények.”
“És az időmérőnek idén kisebb is a jelentősége, évről évre csökken a fontossága. Régen kulcsfontosságú volt az első sorból, lehetőleg a pole-ból rajtolni, de a Pirelli érkezése óta egyre csökken a kvalifikáció súlya. Ausztráliában Kimi (Räikkönen) lazán nyert a 7. rajkockából indulva, Malajziában pedig igazán bárki nyerhetett volna. A trend viszont egyértelmű: az időmérő jelentősége csökken” – utalt a versenyen alkalmazott gumistratégiák fontosságára Alonso. 
A bajnokságban Vettel (40 pont), Räikkönen (31), Webber (26), Hamilton (25) és Massa (22) mögött 18 pontjával a 6. helyen álló ferraris a hétvégét illetően, önmagának némileg ellentmondva, így beszélt:  
“Azt hiszem, javítanunk kell a kvalifikációs teljesítményünkön, mert a versenytempónkhoz viszonyítva az a gyenge pontunk, általánosságban pedig az a cél, hogy a dobogóra érjünk. Az Ausztrália óta eltelt öt hétben szerintem minden csapatnak volt ideje fejleszteni, de én bízom benne, hogy mi is olyan frissítéseket hozunk, amelyek be fognak válni. Ezért is célozzuk a dobogót, az lenne a legjobb, ha mindkét autóval ott lennénk.”