F1: Alonso csak nevet a Massa-veszélyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 08.05

Fernando Alonsót látszólag nem zavarja, hogy a sanghaji hétvégén pályafutása során először zsinórban ötször is verheti a csapattársa az időmérőn.

Fernando Alonsót 2001 óta tartó F1-es pályafutása során eddig csak három alkalommal tudta zsinórban négyszer legyőzni a csapattársa a kvalifikáción. 
2004-ben a Renault-nál Jarno Trulli, 2007-ben a McLarennél Lewis Hamilton volt képes erre, míg a tavaly év végén magára talált Felipe Massa a tavalyi utolsó két versenyen indította a sorozatot, amit idén Melbourne-ben és Szepangban is továbbvitt. Ha Kínában is a brazil lesz a gyorsabb szombaton, apró bravúrt jelent majd.
Sanghajban Alonsót is megkérdezték erről, de a kétszeres világbajnok csak nevetett a dolgon, szerinte bagatell dologról van szó.
“Ausztrália óta nem aludtam! Kenyéren és vízen élek, hullik a hajam. Óriási a dráma” – ironizált a spanyol. 
“200 futam után meglepő, hogy két időmérőnek ekkora jelentősége van. De örülök, hogy ennyit jelent, hiszen amikor majd előtte végzek megint, akkor az azt jelenti majd, hogy tényleg űridőt mentem! Meglátjuk, sikerül-e a nagy varázslat most, vagy csak valamikor később” – folytatta hasonló hangnemben, majd komolyabbra fordított.
“Felipe nagyszerű munkát végez, de az is tény, hogy furán bűvészkednek a számokkal, tavalyról két futam, idénről két futam… Ausztráliában egyébként vizes pályán kvalifikáltunk száraz gumikkal, Malajziában átmeneti esőgumikkal száraz pályán, szóval szerintem nem voltak normális körülmények.”
“És az időmérőnek idén kisebb is a jelentősége, évről évre csökken a fontossága. Régen kulcsfontosságú volt az első sorból, lehetőleg a pole-ból rajtolni, de a Pirelli érkezése óta egyre csökken a kvalifikáció súlya. Ausztráliában Kimi (Räikkönen) lazán nyert a 7. rajkockából indulva, Malajziában pedig igazán bárki nyerhetett volna. A trend viszont egyértelmű: az időmérő jelentősége csökken” – utalt a versenyen alkalmazott gumistratégiák fontosságára Alonso. 
A bajnokságban Vettel (40 pont), Räikkönen (31), Webber (26), Hamilton (25) és Massa (22) mögött 18 pontjával a 6. helyen álló ferraris a hétvégét illetően, önmagának némileg ellentmondva, így beszélt:  
“Azt hiszem, javítanunk kell a kvalifikációs teljesítményünkön, mert a versenytempónkhoz viszonyítva az a gyenge pontunk, általánosságban pedig az a cél, hogy a dobogóra érjünk. Az Ausztrália óta eltelt öt hétben szerintem minden csapatnak volt ideje fejleszteni, de én bízom benne, hogy mi is olyan frissítéseket hozunk, amelyek be fognak válni. Ezért is célozzuk a dobogót, az lenne a legjobb, ha mindkét autóval ott lennénk.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.