F1: A Ferrari aggódik az időmérő miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 14.30

Összességében nem zárt rossz első napot a Ferrari Kínában, de nem tudja a csapat, hogy mire számíthat szombaton.

Felipe Massa a délelőtti hetedik hely után megnyerte ugyan a délutáni második edzést, mégsem tudja a Ferrari, hogy mire számíthat a szombati időmérőn. “Nem tudjuk pontosan, hogy mennyire jó az egykörös tempónk” – jelentette ki Pat Fry technikai igazgató. “Még rengeteg munka áll előttünk. Az utolsó két versenyen ígéretes volt a versenytempónk, Kínába hoztunk néhány fejlesztést is, szóval próbáljuk csökkenteni a hátrányunkat. Meglátjuk, mit hoz a holnap.”

Massának az első perctől kezdve nagyon tetszett a Ferrari. “De az is igaz, hogy kezdetben nem voltam elégedett a közepes keverék teljesítményével” – nyilatkozta a brazil. “Amint feltettük a lágyakat, sokat javult az autó, ennek köszönhető, hogy én futottam ma a legjobb időt. Érdekes nap volt, olyan, mintha két különböző autót vezetnék.”

“A versenytempónk jónak tűnik, mindkét keveréken kezelhető az autó, és a gumikopás sem volt vészes. A lágy ugyanakkor gyorsabban használódik el, mint a közepes keverék, ez fontos szerepet játszik majd a stratégia kidolgozása során.”

Fernando Alonso a délelőtti edzésen ötödik, délután harmadik volt, pozitív érzései vannak a napról. “Jól dolgoztunk és vezetni is jó volt az autót, a sanghaji pályán akadnak különösen élvezetes szakaszok” – mondta Alonso. “A második edzésre sokat javultak a körülmények, mert a betétfutamok szereplői letakarították az aszfaltot.”

“A versenyen kulcsszerepet játszanak majd a gumik, mert hosszú etapokon gyorsan kopnak. Gondoskodnunk kell róla, hogy a helyes stratégiát válasszuk a vasárnapi versenyre, és azt is el kell döntenünk, hogy a ma kipróbált új alkatrészek közül melyek kerüljenek fel az autóra holnap.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.