Vettel: A győzelemért nem kérek bocsánatot!

Békát fogott a címvédő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 10.00

Sebastian Vettel a Kínai Nagydíj előtt reagált a Szepangban történtekre. A háromszoros bajnok bánja, hogy nem engedelmeskedett a csapatnak, de utólag nem kér elnézést azért, hogy megnyert egy futamot.

A Maláj Nagydíj óta eltelt közel három hét legpörgősebb témája egyértelműen a Red Bull szepangi csapatutasítása, még pontosabban annak Sebastian Vettel általi mellőzése volt.
A többség arra hajlik, hogy a bokszutcai instrukció után a németnek nem lett volna szabad támadnia  a vezető Mark Webbert, sőt talán a nézőknek is bocsánatkéréssel tartozna, mások azonban úgy vélik, hogy Vettel Malajziában egyszerűen igazi győztesként viselkedett.
A háromszoros bajnok első friss megszólalásában az utóbbi értelmezést tette magáévá:
“Sajnos az emberek nem azt nézték, hogy csapatként milyen jól teljesítettünk. Pedig fantasztikus eredményt értünk el. Már Ausztráliában is igazán erős hétvégénk volt, de ott még nem egészen jött össze a kívánt eredmény. De Malajziában már az élen versenyeztünk, nagyszerűen kezeltük a gumikat és mindent. Ezt elfelejtik.”
“Nyilván az emberek a futam végére emlékeznek, de azt hiszem, arról már nincs több mondanivalóm. A csapatnak rögtön mondtam, hogy bocsánatot kérek, amiért a közös érdekünk elé helyeztem magamat, ezt tényleg nem akartam, de ezen kívül nem igen mondhatok már mást. A győzelemért soha nem kérek elnézést, szerintem pont ezért alkalmaznak, ezért vagyok itt. Imádom a versenyzést, és pontosan azt csináltam (Szepangban)”
A háromszoros bajnok egy későbbi sanghaji megszólalásában már egyenesen támadásba ment át, arról beszélt, hogy Webber nem is érdemelte a győzelmet, mert az ausztrál korábban több alkalommal sem segítette őt és as Red Bullt.
“Nem tudok biztosat mondani, mert az adott pillanat más lehet, de valószínűleg újra megtenném. Ha értettem volna a csapatutasítást, a szándékot, azt, hogy Markot akarják látni az első helyen, valószínűleg akkor is megettem volna. Nem járt neki a győzelem.” 
“Ő sosem támogatott engem. A csapattól nagyon nagy támogatást kapok, és mindkettőnket ugyanúgy támogatnak. Ami a Markhoz fűződő viszonyomat illeti, versenyzőként nagyon nagyra tartom, de azt hiszem, a múltban már nem egyszer megtörtént, hogy segíthette volna a csapatot, mégsem tette meg.”
Ami a következő, sanghaji hétvégét illeti, a címvédő a riválisokhoz hasonlóan óvatosan fogalmazott, jelezte, hogy egyelőre még ők is csak ismerkednek az új idénnyel, az új viszonyokkal.
“Természetesen sokat tanultunk az első két futamból, de Kína megint más lesz, más pálya, más klíma. Szóval most is folytatódik a tanulás. Nyilván nagyon tanulságos volt az első két verseny, világos, hogy a gumik kezelése a kulcs. Ez dönti el a stratégiát, végső soron pedig a versenyeredményt.”
“Úgy gondolom, még sokat kell tanulnunk, de máris sikerült fejlődnünk, megpiszkáltuk az autót, hogy javuljon ezen a téren. Persze még csak most érkezünk ide, pénteken állítjuk be az autót, majd meglátjuk, hol állunk, hogy bírják a gumik, és utána derül ki a folytatás.”
Vettel az interjú mellett a Red Bull névadó partnere, az Infiniti teljesítményért felelős igazgatójaként  az FX50-essel is körözött Sanghajban, ismerkedett a helyi konyhával, még békát is fogdosott, íme:

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.