Vettel: A győzelemért nem kérek bocsánatot!

Békát fogott a címvédő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 10.00

Sebastian Vettel a Kínai Nagydíj előtt reagált a Szepangban történtekre. A háromszoros bajnok bánja, hogy nem engedelmeskedett a csapatnak, de utólag nem kér elnézést azért, hogy megnyert egy futamot.

A Maláj Nagydíj óta eltelt közel három hét legpörgősebb témája egyértelműen a Red Bull szepangi csapatutasítása, még pontosabban annak Sebastian Vettel általi mellőzése volt.
A többség arra hajlik, hogy a bokszutcai instrukció után a németnek nem lett volna szabad támadnia  a vezető Mark Webbert, sőt talán a nézőknek is bocsánatkéréssel tartozna, mások azonban úgy vélik, hogy Vettel Malajziában egyszerűen igazi győztesként viselkedett.
A háromszoros bajnok első friss megszólalásában az utóbbi értelmezést tette magáévá:
“Sajnos az emberek nem azt nézték, hogy csapatként milyen jól teljesítettünk. Pedig fantasztikus eredményt értünk el. Már Ausztráliában is igazán erős hétvégénk volt, de ott még nem egészen jött össze a kívánt eredmény. De Malajziában már az élen versenyeztünk, nagyszerűen kezeltük a gumikat és mindent. Ezt elfelejtik.”
“Nyilván az emberek a futam végére emlékeznek, de azt hiszem, arról már nincs több mondanivalóm. A csapatnak rögtön mondtam, hogy bocsánatot kérek, amiért a közös érdekünk elé helyeztem magamat, ezt tényleg nem akartam, de ezen kívül nem igen mondhatok már mást. A győzelemért soha nem kérek elnézést, szerintem pont ezért alkalmaznak, ezért vagyok itt. Imádom a versenyzést, és pontosan azt csináltam (Szepangban)”
A háromszoros bajnok egy későbbi sanghaji megszólalásában már egyenesen támadásba ment át, arról beszélt, hogy Webber nem is érdemelte a győzelmet, mert az ausztrál korábban több alkalommal sem segítette őt és as Red Bullt.
“Nem tudok biztosat mondani, mert az adott pillanat más lehet, de valószínűleg újra megtenném. Ha értettem volna a csapatutasítást, a szándékot, azt, hogy Markot akarják látni az első helyen, valószínűleg akkor is megettem volna. Nem járt neki a győzelem.” 
“Ő sosem támogatott engem. A csapattól nagyon nagy támogatást kapok, és mindkettőnket ugyanúgy támogatnak. Ami a Markhoz fűződő viszonyomat illeti, versenyzőként nagyon nagyra tartom, de azt hiszem, a múltban már nem egyszer megtörtént, hogy segíthette volna a csapatot, mégsem tette meg.”
Ami a következő, sanghaji hétvégét illeti, a címvédő a riválisokhoz hasonlóan óvatosan fogalmazott, jelezte, hogy egyelőre még ők is csak ismerkednek az új idénnyel, az új viszonyokkal.
“Természetesen sokat tanultunk az első két futamból, de Kína megint más lesz, más pálya, más klíma. Szóval most is folytatódik a tanulás. Nyilván nagyon tanulságos volt az első két verseny, világos, hogy a gumik kezelése a kulcs. Ez dönti el a stratégiát, végső soron pedig a versenyeredményt.”
“Úgy gondolom, még sokat kell tanulnunk, de máris sikerült fejlődnünk, megpiszkáltuk az autót, hogy javuljon ezen a téren. Persze még csak most érkezünk ide, pénteken állítjuk be az autót, majd meglátjuk, hol állunk, hogy bírják a gumik, és utána derül ki a folytatás.”
Vettel az interjú mellett a Red Bull névadó partnere, az Infiniti teljesítményért felelős igazgatójaként  az FX50-essel is körözött Sanghajban, ismerkedett a helyi konyhával, még békát is fogdosott, íme:

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.