Vettel: A győzelemért nem kérek bocsánatot!

Békát fogott a címvédő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 10.00

Sebastian Vettel a Kínai Nagydíj előtt reagált a Szepangban történtekre. A háromszoros bajnok bánja, hogy nem engedelmeskedett a csapatnak, de utólag nem kér elnézést azért, hogy megnyert egy futamot.

A Maláj Nagydíj óta eltelt közel három hét legpörgősebb témája egyértelműen a Red Bull szepangi csapatutasítása, még pontosabban annak Sebastian Vettel általi mellőzése volt.
A többség arra hajlik, hogy a bokszutcai instrukció után a németnek nem lett volna szabad támadnia  a vezető Mark Webbert, sőt talán a nézőknek is bocsánatkéréssel tartozna, mások azonban úgy vélik, hogy Vettel Malajziában egyszerűen igazi győztesként viselkedett.
A háromszoros bajnok első friss megszólalásában az utóbbi értelmezést tette magáévá:
“Sajnos az emberek nem azt nézték, hogy csapatként milyen jól teljesítettünk. Pedig fantasztikus eredményt értünk el. Már Ausztráliában is igazán erős hétvégénk volt, de ott még nem egészen jött össze a kívánt eredmény. De Malajziában már az élen versenyeztünk, nagyszerűen kezeltük a gumikat és mindent. Ezt elfelejtik.”
“Nyilván az emberek a futam végére emlékeznek, de azt hiszem, arról már nincs több mondanivalóm. A csapatnak rögtön mondtam, hogy bocsánatot kérek, amiért a közös érdekünk elé helyeztem magamat, ezt tényleg nem akartam, de ezen kívül nem igen mondhatok már mást. A győzelemért soha nem kérek elnézést, szerintem pont ezért alkalmaznak, ezért vagyok itt. Imádom a versenyzést, és pontosan azt csináltam (Szepangban)”
A háromszoros bajnok egy későbbi sanghaji megszólalásában már egyenesen támadásba ment át, arról beszélt, hogy Webber nem is érdemelte a győzelmet, mert az ausztrál korábban több alkalommal sem segítette őt és as Red Bullt.
“Nem tudok biztosat mondani, mert az adott pillanat más lehet, de valószínűleg újra megtenném. Ha értettem volna a csapatutasítást, a szándékot, azt, hogy Markot akarják látni az első helyen, valószínűleg akkor is megettem volna. Nem járt neki a győzelem.” 
“Ő sosem támogatott engem. A csapattól nagyon nagy támogatást kapok, és mindkettőnket ugyanúgy támogatnak. Ami a Markhoz fűződő viszonyomat illeti, versenyzőként nagyon nagyra tartom, de azt hiszem, a múltban már nem egyszer megtörtént, hogy segíthette volna a csapatot, mégsem tette meg.”
Ami a következő, sanghaji hétvégét illeti, a címvédő a riválisokhoz hasonlóan óvatosan fogalmazott, jelezte, hogy egyelőre még ők is csak ismerkednek az új idénnyel, az új viszonyokkal.
“Természetesen sokat tanultunk az első két futamból, de Kína megint más lesz, más pálya, más klíma. Szóval most is folytatódik a tanulás. Nyilván nagyon tanulságos volt az első két verseny, világos, hogy a gumik kezelése a kulcs. Ez dönti el a stratégiát, végső soron pedig a versenyeredményt.”
“Úgy gondolom, még sokat kell tanulnunk, de máris sikerült fejlődnünk, megpiszkáltuk az autót, hogy javuljon ezen a téren. Persze még csak most érkezünk ide, pénteken állítjuk be az autót, majd meglátjuk, hol állunk, hogy bírják a gumik, és utána derül ki a folytatás.”
Vettel az interjú mellett a Red Bull névadó partnere, az Infiniti teljesítményért felelős igazgatójaként  az FX50-essel is körözött Sanghajban, ismerkedett a helyi konyhával, még békát is fogdosott, íme:

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.