F1: Az ifjonctesztre készül a női pilóta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 15.15

A Williams tesztelője, Susie Wolff a 2013-as ifjoncteszten gyűjtene további tapasztalatot, hogy aztán megszerezze az F1-es versenyzéshez szükséges jogosítványt.

A Williams 2012-ben szerződtette tesztpilótaként a korábbi DTM-versenyzőt, egyben az akkori társtulajdonos és ügyvezető feleségét, Susie Wolffot. 
A 30 éves pilótanő tavaly Silverstone-ban már vezetett egy bemutatónapon, majd a csapat 2013-as autóját elsőként próbálta ki egyenes vonalú aerodinamikai teszten, de feltett szándéka, hogy valódi tesztkörülmények között gyűjtsön további F1-es tapasztalatokat. A végső cél a versenyzői állás, az F1-es “jogsit”, az ún. szuperlicencet a 2013-as ifjoncteszt után szeretné kiváltani.
“Amikor meglesz a teszt, kérelmezni fogom a szuperlicencet, aztán igyekszem majd a lehető legjobb helyzetbe kerülni, hogy versenyzői ülést szerezhessek” – nyilatkozta. 
“A kilométereim már most is meglennének (a szuperlicenchez), de egyelőre nem lenne értelme kiváltani, hiszen még semmi esélyem, hogy versenyzői állást kapjak. Még sosem gyakoroltam a rajtot, nem gyakoroltam a bokszkiállásokat, egyáltalán, több időt kell még töltenem az autóban.”
“Nem akarok kapkodni, mindent rendesen szeretnék csinálni, minden egyes lépcsőfokon bizonyítani szeretnék. A Williams-féle csapatok nem ültetnek autóba olyan pilótát, aki nem elég jó. Be kell bizonyítanom, hogy én az vagyok.”
A női pilóták F1-es szereplését illetően megosztottak a vélemények, míg a sportág uraként ismert Bernie Ecclestone nagyon szeretné a szebbik nem egy tagját a rajtrácson látni, de a férfiközpontú száguldó cirkuszban nem mindenki van ezzel így. Wolff azt mondja, őt nem izgatja az itt-ott érzékelhető nőellenesség: 
“Ki kellett vívnom a csapat megbecsülését, jól kellett tesztelnem, meg kellett mutatnom, hogy megérdemlem a lehetőséget. A csapatnál már nagy támogatást élvezek, és az is fantasztikus, hogy Claire-ből helyettes csapatfőnök lett. Mindenkit nagyon lelkesít a jövő.”
“A sztereotípiák örökké élnek, egyesek nem hiszik, hogy valaha is szerepe lesz a nőknek a motorsportban, mások pedig egyenesen nem is szeretnék ezt, de én azt érzem, hogy megérdemelten vagyok ott a paddockban.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.