F1: Az időmérőre gyúr a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 10.00

A Ferrari az első két futam egyik fő tanulságaként azt vonta le, hogy az autójuk kvalifikációs teljesítményén kell javítani. Dolgoznak a gyenge ponton.

A Ferrari az elmúlt pár évben jellemzően kisebb-nagyobb lemaradásban volt az időmérő edzéseken, amit aztán a jó versenytempóval és a stratégiával próbáltak ellensúlyozni. Az olasz alakulat a 2013-as évet viszonylag versenyképes autóval kezdte, de az F138-as továbbra sincs az igazi élmezőnyben az egykörös tempó tekintetében, ez pedig a versenypotenciált is hátrányosan befolyásolja.
A maranellóiak technikai igazgatója, Pat Fry nem titkolja, hogy ezen a téren különösen odafigyelnek a fejlődésre. 
“Elfogadható versenytempót mutattunk, az eddigi összes gumitípuson egész jól mentünk, azonban még mindig arrébb van, hogy mi legyünk a leggyorsabbak az időmérőn, szóval komolyan dolgozunk ezen” – szögezte le, hozzátéve, hogy azért még mindig építenek a hosszabb etapos tempóra is.
“Eddig a hosszabb etapokra koncentráltunk, még ha ma már nem is olyan hosszúakra, mint régebben, ugyanis úgy látjuk, hogy idén több bokszkiállás lehet a futamokon. De a kvalifikációt sem vesztettük szem elől, meggyőződésem, hogy javulni fogunk ezen a téren, ahogy egyre jobban kiismerjük az autót.”
“A kulcs az lesz, hogy a többieknél gyorsabban pörgessük a fejlesztési programunkat. Nem lesz könnyű ezt hozni egész évben, de minimum a 2012-es rátát kellene ismételnünk, ha az időmérőn is javulni akarunk. Eddig a tervezés és a gyártás terén is jól ment a munka, tavalyhoz képest jobb ütemben állítjuk elő az autóra kerülő fejlesztéseket. Emellett az aerodinamikai munkánk is hatékonyabb.”
A hétvégén következő Kínai Nagydíjat illetően azért óvatosan fogalmazott a mérnök:
“A sanghaji pálya komoly kihívás a maga különböző jellegű kanyarjaival és az 1,2 kilométeres egyenesével. Hogy jobban feküdhet-e nekünk, mint másoknak? Korai lenne megtippelni, túl sok az ismeretlen. A Pirelli például idén először veti be a lágy keverékét a közepes mellett. De a futam végén tisztább képet kaphatunk majd a gumikról.”
“Bizonyos értelemben Sanghaj újabb lecke lesz mindannyiunk számára, de annyit azért már most kimondhatunk, hogy eddig az összes gumin elég jó volt a tempónk a riválisokhoz viszonyítva.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.