F1: Az időmérőre gyúr a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 10.00

A Ferrari az első két futam egyik fő tanulságaként azt vonta le, hogy az autójuk kvalifikációs teljesítményén kell javítani. Dolgoznak a gyenge ponton.

A Ferrari az elmúlt pár évben jellemzően kisebb-nagyobb lemaradásban volt az időmérő edzéseken, amit aztán a jó versenytempóval és a stratégiával próbáltak ellensúlyozni. Az olasz alakulat a 2013-as évet viszonylag versenyképes autóval kezdte, de az F138-as továbbra sincs az igazi élmezőnyben az egykörös tempó tekintetében, ez pedig a versenypotenciált is hátrányosan befolyásolja.
A maranellóiak technikai igazgatója, Pat Fry nem titkolja, hogy ezen a téren különösen odafigyelnek a fejlődésre. 
“Elfogadható versenytempót mutattunk, az eddigi összes gumitípuson egész jól mentünk, azonban még mindig arrébb van, hogy mi legyünk a leggyorsabbak az időmérőn, szóval komolyan dolgozunk ezen” – szögezte le, hozzátéve, hogy azért még mindig építenek a hosszabb etapos tempóra is.
“Eddig a hosszabb etapokra koncentráltunk, még ha ma már nem is olyan hosszúakra, mint régebben, ugyanis úgy látjuk, hogy idén több bokszkiállás lehet a futamokon. De a kvalifikációt sem vesztettük szem elől, meggyőződésem, hogy javulni fogunk ezen a téren, ahogy egyre jobban kiismerjük az autót.”
“A kulcs az lesz, hogy a többieknél gyorsabban pörgessük a fejlesztési programunkat. Nem lesz könnyű ezt hozni egész évben, de minimum a 2012-es rátát kellene ismételnünk, ha az időmérőn is javulni akarunk. Eddig a tervezés és a gyártás terén is jól ment a munka, tavalyhoz képest jobb ütemben állítjuk elő az autóra kerülő fejlesztéseket. Emellett az aerodinamikai munkánk is hatékonyabb.”
A hétvégén következő Kínai Nagydíjat illetően azért óvatosan fogalmazott a mérnök:
“A sanghaji pálya komoly kihívás a maga különböző jellegű kanyarjaival és az 1,2 kilométeres egyenesével. Hogy jobban feküdhet-e nekünk, mint másoknak? Korai lenne megtippelni, túl sok az ismeretlen. A Pirelli például idén először veti be a lágy keverékét a közepes mellett. De a futam végén tisztább képet kaphatunk majd a gumikról.”
“Bizonyos értelemben Sanghaj újabb lecke lesz mindannyiunk számára, de annyit azért már most kimondhatunk, hogy eddig az összes gumin elég jó volt a tempónk a riválisokhoz viszonyítva.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.