F1: Az időmérőre gyúr a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 10.00

A Ferrari az első két futam egyik fő tanulságaként azt vonta le, hogy az autójuk kvalifikációs teljesítményén kell javítani. Dolgoznak a gyenge ponton.

A Ferrari az elmúlt pár évben jellemzően kisebb-nagyobb lemaradásban volt az időmérő edzéseken, amit aztán a jó versenytempóval és a stratégiával próbáltak ellensúlyozni. Az olasz alakulat a 2013-as évet viszonylag versenyképes autóval kezdte, de az F138-as továbbra sincs az igazi élmezőnyben az egykörös tempó tekintetében, ez pedig a versenypotenciált is hátrányosan befolyásolja.
A maranellóiak technikai igazgatója, Pat Fry nem titkolja, hogy ezen a téren különösen odafigyelnek a fejlődésre. 
“Elfogadható versenytempót mutattunk, az eddigi összes gumitípuson egész jól mentünk, azonban még mindig arrébb van, hogy mi legyünk a leggyorsabbak az időmérőn, szóval komolyan dolgozunk ezen” – szögezte le, hozzátéve, hogy azért még mindig építenek a hosszabb etapos tempóra is.
“Eddig a hosszabb etapokra koncentráltunk, még ha ma már nem is olyan hosszúakra, mint régebben, ugyanis úgy látjuk, hogy idén több bokszkiállás lehet a futamokon. De a kvalifikációt sem vesztettük szem elől, meggyőződésem, hogy javulni fogunk ezen a téren, ahogy egyre jobban kiismerjük az autót.”
“A kulcs az lesz, hogy a többieknél gyorsabban pörgessük a fejlesztési programunkat. Nem lesz könnyű ezt hozni egész évben, de minimum a 2012-es rátát kellene ismételnünk, ha az időmérőn is javulni akarunk. Eddig a tervezés és a gyártás terén is jól ment a munka, tavalyhoz képest jobb ütemben állítjuk elő az autóra kerülő fejlesztéseket. Emellett az aerodinamikai munkánk is hatékonyabb.”
A hétvégén következő Kínai Nagydíjat illetően azért óvatosan fogalmazott a mérnök:
“A sanghaji pálya komoly kihívás a maga különböző jellegű kanyarjaival és az 1,2 kilométeres egyenesével. Hogy jobban feküdhet-e nekünk, mint másoknak? Korai lenne megtippelni, túl sok az ismeretlen. A Pirelli például idén először veti be a lágy keverékét a közepes mellett. De a futam végén tisztább képet kaphatunk majd a gumikról.”
“Bizonyos értelemben Sanghaj újabb lecke lesz mindannyiunk számára, de annyit azért már most kimondhatunk, hogy eddig az összes gumin elég jó volt a tempónk a riválisokhoz viszonyítva.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.