F1: Massa futamgyőzelmekre gondol

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 10.00

Felipe Massa 2012-es magára találása 2013-ban is folytatódik, a brazil pilóta kimondottan pozitív, önmagában és a Ferrariban is bízik. Úgy véli, a győzelmekre és a bajnoki címre is van esélyük idén.

A Ferrari 2012-vel ellentétben idénre versenyképes autóval állt elő, ez pedig kimondottan jól jött az elmúlt években küszködő, de a tavalyi idény utolsó harmadában magára találó Felipe Massának. A brazil veterán az olasz Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva óvatos, de erős optimizmusról tett tanúbizonyságot a Kínai Nagydíj előtt. 
“Nagyon bizakodó vagyok, szerintem győztes formába lendülhetünk” – szögezte le, majd kitért a Maláj Nagydíjra, ahol a nehéz, esős kezdés, Fernando Alonso 2. körös kiesése után egy 5. hellyel ő hozta a pontokat a Ferrarinak.


“Azt hiszem, Szepangban nem volt győzelemre alkalmas az autó, de a dobogóhoz elég jó volt. A végén igazán jó volt a tempó, ha az elején nem szemcsésedett volna a gumi, biztosan más lett volna,  lett volna esély a dobogóért küzdeni. De a legfontosabb a pontok begyűjtése volt, az ötödik hely pedig, tekintetbe véve a futam első felét, nem is volt olyan rossz” – magyarázta. 
“Azért nem szabad elbíznunk magunkat. Jó autót készítettünk, de sok jó fejlesztés kell még, még versenyképesebbé kell tenni. De ha képesek leszünk tartani ezt az irányt, akkor szerintem képesek leszünk a futamgyőzelmekért és a bajnoki címért harcolni.”
Massa egyébként nagy bravúrra készülhet a hétvégi Kínai Nagydíjon, hiszen miután az elmúlt négy versenyhétvégén (a tavalyai Amerikai és Brazil Nagydíj, valamint az idei első kettő) jobban kvalifikált Fernando Alonsónál, ő lehet az első, aki a spanyolt F1-es pályafutása során először sorozatban ötször győzi le az időmérőn. 
2004-ben Jarno Trullinak (Renault), 2007-ben Lewis Hamiltonnak (McLaren) is megvolt már a négyes kvalifikációs sorozat, de ötször egymás után még senki nem volt gyorsabb Alonsónál ugyanabban az autóban ülve.
Massa pillanatnyilag 4 ponttal (22-18) a bajnokságban is Alonso előtt áll, de hogy egy másik, kevésbé hízelgő statisztikát is mondjunk: mivel a 2008-as Brazil Nagydíj óta nem állt a dobogó legmagasabb fokára, 69 futamos szériájával ő a Ferrari történetének leghosszabb nyeretlen szériáját produkáló versenyzője. A nem túl hízelgő rekordot az idei szezonnyitón vette át Jean Alesitől (67). 

Kommentek

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.