A Pirelli a hétvégi Kínai Nagydíjra a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékével készül. A sanghaji pálya aszfaltja kimondottan sima, azonban kihívást jelenthet majd a nem túl magas hőmérséklet, az esetleges csapadék, valamint a néhány extrém terhelési pont.
A majdnem teljes kört leíró 1. kanyar alaposan meggyűri a bal elsőket, a célegyenesre fordító 13., hosszú és enyhén kanyar egyre növekvő terhelést ad egészen a kigyorsításig, míg a monumentális, “végtelen” hátsó egyenes, valamint a célegyenes végén a versenynaptár legkomolyabb féktávjai várják az F1-eseket.
A közepes keverék alacsonyabb hőmérséklet mellett is viszonylag gyorsan melegszik majd, míg a lágyaknak több idő kell majd ugyanehhez, cserébe határozottabb tapadást, igaz, gyorsabb kopást nyújtanak. A sanghaji pályán 5-6 tized különbség lesz a két gumi között körönként az utóbbiak javára. A versenyen három kiállás lehet általános.
“Kína jó néhányszor az év egyik legjobb futamát hozta, olyan versenyeket, amelyeken a stratégia is kulcsszerepet játszott. Idénre mindegyik keverékünk lágyabb lett, a komolyabb kopás azonban jobb teljesítménnyel párosul, az pedig már bebizonyosodott, hogy a csapatok gyorsan ráéreznek a gumikra” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Sanghaj kíméletesebb a gumikhoz, mint Szepang volt, de a többség részéről így is három kiállásra számítunk, bár egyesek megpróbálhatnak csak kettőt is. Tavaly új győztest avattunk a mercedeses Nico Rosberg személyében – ők már a hétvége elejétől nagyon jól kezelték a gumikat, ami aztán meghozta a meglepetést. Ez azt bizonyítja, hogy a megfelelő gumikezelés mekkora lehetőséget jelent az idénynek ebben a szakaszában.”
Az olasz gyártó kínai futamelőzetesében a Pirelli márkanagykövete, az egykori Tyrrell-, Ferrari-, Benetton-, Sauber- és Prost-pilóta, Jean Alesi is megszólalt. Az F1-veterán a Red Bull és a Mercedes túlzott kopást illető kritikáira reagált.
“Ugyan én magam nem versenyeztem ott, de Kína egy újabb atipikus pálya lesz, ami azonban nagyszerű helyszín. Ami a gumikat illeti, a pilótáknak meg kell találniuk a kompromisszumot a teljesítmény és a kopás között, de mindig is ez volt a helyzet az F1-ben.”
“Én sok különböző gumiszabály mellett, számos gyártó abroncsain versenyeztem – még kvalifikációs gumikat is használtam -, és bár mind más és más volt, szerintem a Pirelli nyújtja a legtöbbet a nézőknek. Idén is két fantasztikus versenyt láttunk. Pontosan ezt kérték a cégtől, és szerintem is erre volt szüksége a Forma-1-nek. Egyetlen dolog viszont sosem változik: mindig a legjobb csapatok győzni, így semmi értelme (a gumikra) panaszkodni. Bármilyen a szabályrendszer, úgyis a legjobb kerül ki győztesen.”
A Pirelli kínai videós előzetese – ízes olasz angol akcentussal