F1: Bevetik a lágy gumit is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 14.30

A Pirelli a Kínai Nagydíjra a közepes és a lágy keverékével készül, a versenyre három kiállást jósolnak. A gyártó márka-nagykövete, Jean Alesi a két futam után fanyalgóknak is visszaszólt.

A Pirelli a hétvégi Kínai Nagydíjra a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékével készül. A sanghaji pálya aszfaltja kimondottan sima, azonban kihívást jelenthet majd a nem túl magas hőmérséklet, az esetleges csapadék, valamint a néhány extrém terhelési pont.
A majdnem teljes kört leíró 1. kanyar alaposan meggyűri a bal elsőket, a célegyenesre fordító 13., hosszú és enyhén kanyar egyre növekvő terhelést ad egészen a kigyorsításig, míg a monumentális, “végtelen” hátsó egyenes, valamint a célegyenes végén a versenynaptár legkomolyabb féktávjai várják az F1-eseket.
A közepes keverék alacsonyabb hőmérséklet mellett is viszonylag gyorsan melegszik majd, míg a lágyaknak több idő kell majd ugyanehhez, cserébe határozottabb tapadást, igaz, gyorsabb kopást nyújtanak. A sanghaji pályán 5-6 tized különbség lesz a két gumi között körönként az utóbbiak javára. A versenyen három kiállás lehet általános.
“Kína jó néhányszor az év egyik legjobb futamát hozta, olyan versenyeket, amelyeken a stratégia is kulcsszerepet játszott. Idénre mindegyik keverékünk lágyabb lett, a komolyabb kopás azonban jobb teljesítménnyel párosul, az pedig már bebizonyosodott, hogy a csapatok gyorsan ráéreznek a gumikra” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Sanghaj kíméletesebb a gumikhoz, mint Szepang volt, de a többség részéről így is három kiállásra számítunk, bár egyesek megpróbálhatnak csak kettőt is. Tavaly új győztest avattunk a mercedeses Nico Rosberg személyében – ők már a hétvége elejétől nagyon jól kezelték a gumikat, ami aztán meghozta a meglepetést. Ez azt bizonyítja, hogy a megfelelő gumikezelés mekkora lehetőséget jelent az idénynek ebben a szakaszában.”
Az olasz gyártó kínai futamelőzetesében a Pirelli márkanagykövete, az egykori Tyrrell-, Ferrari-, Benetton-, Sauber- és Prost-pilóta, Jean Alesi is megszólalt. Az F1-veterán a Red Bull és a Mercedes túlzott kopást illető kritikáira reagált.
“Ugyan én magam nem versenyeztem ott, de Kína egy újabb atipikus pálya lesz, ami azonban nagyszerű helyszín. Ami a gumikat illeti, a pilótáknak meg kell találniuk a kompromisszumot a teljesítmény és a kopás között, de mindig is ez volt a helyzet az F1-ben.”
“Én sok különböző gumiszabály mellett, számos gyártó abroncsain versenyeztem – még kvalifikációs gumikat is használtam -, és bár mind más és más volt, szerintem a Pirelli nyújtja a legtöbbet a nézőknek. Idén is két fantasztikus versenyt láttunk. Pontosan ezt kérték a cégtől, és szerintem is erre volt szüksége a Forma-1-nek. Egyetlen dolog viszont sosem változik: mindig a legjobb csapatok győzni, így semmi értelme (a gumikra) panaszkodni. Bármilyen a szabályrendszer, úgyis a legjobb kerül ki győztesen.”
A Pirelli kínai videós előzetese – ízes olasz angol akcentussal

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.