F1: Bevetik a lágy gumit is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 14.30

A Pirelli a Kínai Nagydíjra a közepes és a lágy keverékével készül, a versenyre három kiállást jósolnak. A gyártó márka-nagykövete, Jean Alesi a két futam után fanyalgóknak is visszaszólt.

A Pirelli a hétvégi Kínai Nagydíjra a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékével készül. A sanghaji pálya aszfaltja kimondottan sima, azonban kihívást jelenthet majd a nem túl magas hőmérséklet, az esetleges csapadék, valamint a néhány extrém terhelési pont.
A majdnem teljes kört leíró 1. kanyar alaposan meggyűri a bal elsőket, a célegyenesre fordító 13., hosszú és enyhén kanyar egyre növekvő terhelést ad egészen a kigyorsításig, míg a monumentális, “végtelen” hátsó egyenes, valamint a célegyenes végén a versenynaptár legkomolyabb féktávjai várják az F1-eseket.
A közepes keverék alacsonyabb hőmérséklet mellett is viszonylag gyorsan melegszik majd, míg a lágyaknak több idő kell majd ugyanehhez, cserébe határozottabb tapadást, igaz, gyorsabb kopást nyújtanak. A sanghaji pályán 5-6 tized különbség lesz a két gumi között körönként az utóbbiak javára. A versenyen három kiállás lehet általános.
“Kína jó néhányszor az év egyik legjobb futamát hozta, olyan versenyeket, amelyeken a stratégia is kulcsszerepet játszott. Idénre mindegyik keverékünk lágyabb lett, a komolyabb kopás azonban jobb teljesítménnyel párosul, az pedig már bebizonyosodott, hogy a csapatok gyorsan ráéreznek a gumikra” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Sanghaj kíméletesebb a gumikhoz, mint Szepang volt, de a többség részéről így is három kiállásra számítunk, bár egyesek megpróbálhatnak csak kettőt is. Tavaly új győztest avattunk a mercedeses Nico Rosberg személyében – ők már a hétvége elejétől nagyon jól kezelték a gumikat, ami aztán meghozta a meglepetést. Ez azt bizonyítja, hogy a megfelelő gumikezelés mekkora lehetőséget jelent az idénynek ebben a szakaszában.”
Az olasz gyártó kínai futamelőzetesében a Pirelli márkanagykövete, az egykori Tyrrell-, Ferrari-, Benetton-, Sauber- és Prost-pilóta, Jean Alesi is megszólalt. Az F1-veterán a Red Bull és a Mercedes túlzott kopást illető kritikáira reagált.
“Ugyan én magam nem versenyeztem ott, de Kína egy újabb atipikus pálya lesz, ami azonban nagyszerű helyszín. Ami a gumikat illeti, a pilótáknak meg kell találniuk a kompromisszumot a teljesítmény és a kopás között, de mindig is ez volt a helyzet az F1-ben.”
“Én sok különböző gumiszabály mellett, számos gyártó abroncsain versenyeztem – még kvalifikációs gumikat is használtam -, és bár mind más és más volt, szerintem a Pirelli nyújtja a legtöbbet a nézőknek. Idén is két fantasztikus versenyt láttunk. Pontosan ezt kérték a cégtől, és szerintem is erre volt szüksége a Forma-1-nek. Egyetlen dolog viszont sosem változik: mindig a legjobb csapatok győzni, így semmi értelme (a gumikra) panaszkodni. Bármilyen a szabályrendszer, úgyis a legjobb kerül ki győztesen.”
A Pirelli kínai videós előzetese – ízes olasz angol akcentussal

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.