F1: Bevetik a lágy gumit is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 14.30

A Pirelli a Kínai Nagydíjra a közepes és a lágy keverékével készül, a versenyre három kiállást jósolnak. A gyártó márka-nagykövete, Jean Alesi a két futam után fanyalgóknak is visszaszólt.

A Pirelli a hétvégi Kínai Nagydíjra a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keverékével készül. A sanghaji pálya aszfaltja kimondottan sima, azonban kihívást jelenthet majd a nem túl magas hőmérséklet, az esetleges csapadék, valamint a néhány extrém terhelési pont.
A majdnem teljes kört leíró 1. kanyar alaposan meggyűri a bal elsőket, a célegyenesre fordító 13., hosszú és enyhén kanyar egyre növekvő terhelést ad egészen a kigyorsításig, míg a monumentális, “végtelen” hátsó egyenes, valamint a célegyenes végén a versenynaptár legkomolyabb féktávjai várják az F1-eseket.
A közepes keverék alacsonyabb hőmérséklet mellett is viszonylag gyorsan melegszik majd, míg a lágyaknak több idő kell majd ugyanehhez, cserébe határozottabb tapadást, igaz, gyorsabb kopást nyújtanak. A sanghaji pályán 5-6 tized különbség lesz a két gumi között körönként az utóbbiak javára. A versenyen három kiállás lehet általános.
“Kína jó néhányszor az év egyik legjobb futamát hozta, olyan versenyeket, amelyeken a stratégia is kulcsszerepet játszott. Idénre mindegyik keverékünk lágyabb lett, a komolyabb kopás azonban jobb teljesítménnyel párosul, az pedig már bebizonyosodott, hogy a csapatok gyorsan ráéreznek a gumikra” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Sanghaj kíméletesebb a gumikhoz, mint Szepang volt, de a többség részéről így is három kiállásra számítunk, bár egyesek megpróbálhatnak csak kettőt is. Tavaly új győztest avattunk a mercedeses Nico Rosberg személyében – ők már a hétvége elejétől nagyon jól kezelték a gumikat, ami aztán meghozta a meglepetést. Ez azt bizonyítja, hogy a megfelelő gumikezelés mekkora lehetőséget jelent az idénynek ebben a szakaszában.”
Az olasz gyártó kínai futamelőzetesében a Pirelli márkanagykövete, az egykori Tyrrell-, Ferrari-, Benetton-, Sauber- és Prost-pilóta, Jean Alesi is megszólalt. Az F1-veterán a Red Bull és a Mercedes túlzott kopást illető kritikáira reagált.
“Ugyan én magam nem versenyeztem ott, de Kína egy újabb atipikus pálya lesz, ami azonban nagyszerű helyszín. Ami a gumikat illeti, a pilótáknak meg kell találniuk a kompromisszumot a teljesítmény és a kopás között, de mindig is ez volt a helyzet az F1-ben.”
“Én sok különböző gumiszabály mellett, számos gyártó abroncsain versenyeztem – még kvalifikációs gumikat is használtam -, és bár mind más és más volt, szerintem a Pirelli nyújtja a legtöbbet a nézőknek. Idén is két fantasztikus versenyt láttunk. Pontosan ezt kérték a cégtől, és szerintem is erre volt szüksége a Forma-1-nek. Egyetlen dolog viszont sosem változik: mindig a legjobb csapatok győzni, így semmi értelme (a gumikra) panaszkodni. Bármilyen a szabályrendszer, úgyis a legjobb kerül ki győztesen.”
A Pirelli kínai videós előzetese – ízes olasz angol akcentussal

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.