F1: A Lotusnál csípik az idei gumikat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 16.30

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint nem változtak annyit a Pirelli keverékei az idei szezonra, ahogy azt a riválisok megpróbálják beállítani.

A tavalyi szezon végére a csapatok teljesen kiismerték a Pirelli gumijait, simán végigcsinálták a versenyeket egy kiállással. Emiatta a 2013-as idényre az olaszok változtattak a keverékeken, lágyabbak lettek, ami jelentősen megnövelte a kiállások számát. Különösen a Red Bull és a Mercedes lázadozik, szerintük az új abroncsok kiismerhetetlenek, és felszólították a Pireliit módosításokra.

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint azonban az idei változások korántsem olyan drámaiak, mint ahogy azt néhányan megpróbálják beállítani. “Bizonyos csapatok nagyon küzdenek azért, hogy újra elővegyük a tavalyi gumikat, de az F1-ben mindig, mindenki a saját érdekeiért fog harcolni” – mondta Allison. “Mi úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi gumik szórakoztatóvá teszik a versenyeket, és azt is mondhatjuk, hogy az autónknak kedveznek.”

Allison szerint az új kipufogó, amelyet Räikkönen próbált ki Malajziában, de Kínában mindkét autóra felkerül, még tovább csökkenti a hátsó gumikopást. “Az új kipufogó legnagyobb haszna a hátsó leszorítóerő növekedése volt a kanyarokban. Ez önmagában is egy jó lépés volt előre, de az adatok szerint a hátsó gumikopásra is jó hatással volt az alkatrész, ami sokat segíthet nekünk Kínában.”

Allison elismeri, hogy az E21-es gyengéje a gumik felmelegítése esős körülmények között. “A köztes abroncsokat nem tudjuk annyira felmelegíteni, hogy rendesen tapadjanak. A jelenlegi hátsó szárnyunk aerodinamikailag stabil esőben, de nem generál akkora leszorítóerőt, amekkorát egy vizes pálya kíván. Ezzel mindaddig küzdeni fogunk, amíg nem készül el az új hátsó szárny.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.