F1: A Lotusnál csípik az idei gumikat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 16.30

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint nem változtak annyit a Pirelli keverékei az idei szezonra, ahogy azt a riválisok megpróbálják beállítani.

A tavalyi szezon végére a csapatok teljesen kiismerték a Pirelli gumijait, simán végigcsinálták a versenyeket egy kiállással. Emiatta a 2013-as idényre az olaszok változtattak a keverékeken, lágyabbak lettek, ami jelentősen megnövelte a kiállások számát. Különösen a Red Bull és a Mercedes lázadozik, szerintük az új abroncsok kiismerhetetlenek, és felszólították a Pireliit módosításokra.

James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint azonban az idei változások korántsem olyan drámaiak, mint ahogy azt néhányan megpróbálják beállítani. “Bizonyos csapatok nagyon küzdenek azért, hogy újra elővegyük a tavalyi gumikat, de az F1-ben mindig, mindenki a saját érdekeiért fog harcolni” – mondta Allison. “Mi úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi gumik szórakoztatóvá teszik a versenyeket, és azt is mondhatjuk, hogy az autónknak kedveznek.”

Allison szerint az új kipufogó, amelyet Räikkönen próbált ki Malajziában, de Kínában mindkét autóra felkerül, még tovább csökkenti a hátsó gumikopást. “Az új kipufogó legnagyobb haszna a hátsó leszorítóerő növekedése volt a kanyarokban. Ez önmagában is egy jó lépés volt előre, de az adatok szerint a hátsó gumikopásra is jó hatással volt az alkatrész, ami sokat segíthet nekünk Kínában.”

Allison elismeri, hogy az E21-es gyengéje a gumik felmelegítése esős körülmények között. “A köztes abroncsokat nem tudjuk annyira felmelegíteni, hogy rendesen tapadjanak. A jelenlegi hátsó szárnyunk aerodinamikailag stabil esőben, de nem generál akkora leszorítóerőt, amekkorát egy vizes pálya kíván. Ezzel mindaddig küzdeni fogunk, amíg nem készül el az új hátsó szárny.”

Kommentek

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.