F1: A csúcspilóták önző emberek

Dolgozik a gyilkos ösztön

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 10.30

Az egykori McLaren- és Ferrari-versenyző, Sebastian Vettel volt Toro Rossó-s főnöke, Gerhard Berger a többséggel ellentétben megérti és elfogadja, hogy a német pilóta figyelmen kívül hagyta a csapat utasítását.

Az egykori Benetton-, Ferrari- és McLaren-versenyző, Sebastian Vettel volt Toro Rossó-s főnöke, Gerhard Berger a többséggel ellentétben megérti és elfogadja, hogy a német pilóta figyelmen kívül hagyta a csapat utasítását a Maláj Nagydíjon.
Az egykor Ayrton Senna mellett versenyző osztrák úgy gondolja, az igazi nagy bajnokok mind önző és kíméletlen emberek.
“Vannak pilóták, mint Senna, Schumacher vagy épp Vettel, akik szuper önzővé válnak a pályán. A malajziaihoz hasonló esetekben előjön a gyilkos ösztön, és csak egy dologra képesek gondolni, az pedig a győzelem. Végső soron épp így lesz valakiből három-öt-hétszeres világbajnok.”  
Berger szerint végül úgyis az alszik rosszabbul, aki nem tudott győzni, Mark Webbernek pedig azt javasolja, hogy “fogja be, vesse meg a lábát és bizonyítsa a világnak, hogy tényleg képes legyőzni Sebastian Vettelt”, ugyanis “a schumacherek, sennák és vettelek mindig is figyelmen kívül fogják hagyni a csapatutasításokat, hacsak nem szolgál épp az előnyükre.”
A csapatutasítások témája Szepang óta nagyon pörög, az elég önfejű Kimi Räikkönent versenyeztető Lotus főnöke is beszélt a kérdésről. A francia Bergerrel ellentétes állásponton van.
“A csapatutasítások hozzátartoznak a Forma-1-hez. Kétféleképpen lehet vezetni egy csapatot. Lehet az egyik pilótát előnyben részesíteni, világos első számúvá tenni, ha az egyéni bajnoki cím a cél. Vagy lehet egyenlően kezelni a versenyzőket, hiszen a csapat érdeke nagyon fontos.”
“A csapat ugyanolyan autót, ugyanolyan feltételeket ad mindkettejüknek, elkötelezett a pilóták felé, és ebben az esetben érthető is a csapatutasítás alkalmazása, hiszen a csapatért és nem a pilótákért dolgozunk. Néha az érzelmek átveszik az irányítást, de nem szabad elfeledni, hogy a pilóták azért kapják a fizetésüket, hogy a cégért dolgozzanak.” 
“Nem hiszem, hogy a világon bárhol szankció vagy legalábbis számonkérés nélkül megúszhatja valaki, ha ellenszegül a munkaadójának. Az egyik pilótánk (Räikkönen) híres arról, hogy általában csak megy a saját feje után, de 600 emberrel a háttérben azért mindenképp tisztelettel kell viszonyulni a csapathoz.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.