Míg Szepangban a Red Bullnál Sebastian Vettel csapatutasítás ellenére történt előzéséből lett botrány, a Mercedesnél az keltett kisebb felháborodást, hogy a főnök, Ross Brawn Nico Rosberg többszöri kérése ellenére sem engedélyezte, hogy a német megelőzze a közvetlenül előtte, a 3. helyen haladó Lewis Hamiltont.
Brawn azóta is magyarázza a bizonyítványát, a Sky Sportnak a múlt hétvégén adott interjúban így nyilatkozott:
“Nem szívesen adtam ki az utasítást Malajziában, nem így állok a sporthoz, és azt hiszem, a csapatnál már többször bizonyítottuk is korábban, hogy örömmel engedjük a pilótáinkat szabadon versenyezni. Azonban utólag műszaki analfabétának látszottunk volna, ha a futam végére mindkét autónkból kifogy az üzemanyag” – utalt a benzinspórolás szükségességére, majd kitért arra, hogy egyáltalán nem Hamiltonnak kívántak kedvezni Rosberggel szemben.
“Természetesen Lewis is versenyezni akar. A szerződési tárgyalásaink során fel sem merült a részéről az első és második számú státusz. Ő csakis egyenlőséget akar. Ugyanolyan autót, ugyanolyan lehetőséget, és ez nagyon is jó, hiszen azt mutatja, hogy megvan az önbizalma ahhoz, hogy ne várja el a favorizálást. Szerintem ezért is érezte magát egy kicsit kényelmetlenül (a dobogón).”
 
Bár korábban a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda és a Mercedeshez januárban csatlakozott motorsportfőnök, Toto Wolff is arról beszélt, hogy a versenyen mindig Brawn marad a főnök, a Maláj Nagydíjat követően kritizálták a csapatutasítást. Brawn kitart amellett, hogy a pályán övé a teljes hatalom. 
“Nekem kellett ott döntenem. Niki vagy Toto nem feltétlenül ért vele egyet, de csak nekem volt meg minden információm. Én úgy hiszem, hogy én rendelkeztem a megfelelő információkkal a döntéshez, míg ők nem. Szerintem utólag már ők is belátták, hogy ez volt a helyes. Továbbra is én döntök, valakinek meg kell hoznia ezeket a döntéseket. Arra nincs idő, hogy egy csapat vagy bizottság döntsön.”