Brawn: Hamilton nem első számú

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 09.30

A Mercedes csapatfőnöke továbbra is a Maláj Nagydíjon kiadott csapatutasítást magyarázza, Ross Brawn hangsúlyozza, hogy nem szívesen állította le a küzdelmet, a háttérben pedig nem Lewis Hamilton kiemelt státusza állt.

Míg Szepangban a Red Bullnál Sebastian Vettel csapatutasítás ellenére történt előzéséből lett botrány, a Mercedesnél az keltett kisebb felháborodást, hogy a főnök, Ross Brawn Nico Rosberg többszöri kérése ellenére sem engedélyezte, hogy a német megelőzze a közvetlenül előtte, a 3. helyen haladó Lewis Hamiltont.
Brawn azóta is magyarázza a bizonyítványát, a Sky Sportnak a múlt hétvégén adott interjúban így nyilatkozott:
“Nem szívesen adtam ki az utasítást Malajziában, nem így állok a sporthoz, és azt hiszem, a csapatnál már többször bizonyítottuk is korábban, hogy örömmel engedjük a pilótáinkat szabadon versenyezni. Azonban utólag műszaki analfabétának látszottunk volna, ha a futam végére mindkét autónkból kifogy az üzemanyag” – utalt a benzinspórolás szükségességére, majd kitért arra, hogy egyáltalán nem Hamiltonnak kívántak kedvezni Rosberggel szemben.
“Természetesen Lewis is versenyezni akar. A szerződési tárgyalásaink során fel sem merült a részéről az első és második számú státusz. Ő csakis egyenlőséget akar. Ugyanolyan autót, ugyanolyan lehetőséget, és ez nagyon is jó, hiszen azt mutatja, hogy megvan az önbizalma ahhoz, hogy ne várja el a favorizálást. Szerintem ezért is érezte magát egy kicsit kényelmetlenül (a dobogón).”
 
Bár korábban a csapat címzetes elnöke, Niki Lauda és a Mercedeshez januárban csatlakozott motorsportfőnök, Toto Wolff is arról beszélt, hogy a versenyen mindig Brawn marad a főnök, a Maláj Nagydíjat követően kritizálták a csapatutasítást. Brawn kitart amellett, hogy a pályán övé a teljes hatalom. 
“Nekem kellett ott döntenem. Niki vagy Toto nem feltétlenül ért vele egyet, de csak nekem volt meg minden információm. Én úgy hiszem, hogy én rendelkeztem a megfelelő információkkal a döntéshez, míg ők nem. Szerintem utólag már ők is belátták, hogy ez volt a helyes. Továbbra is én döntök, valakinek meg kell hoznia ezeket a döntéseket. Arra nincs idő, hogy egy csapat vagy bizottság döntsön.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.