F1: Sport vagy szórakoztatás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 12.00

A Pirelli számára komoly kihívás, hogy megtalálja az egyensúlyt az izgalmas, látványos versenyeket, hozó, de a sportszempontoknak sem ártó gumik között.

A Pirelli – a kéréseknek megfelelően – 2013-ra módosított a gumijain, hogy újra felpezsdítse a 2012-es idény végére izgalommentessé, kiszámíthatóvá vált stratégiákat, és így a versenyeket. A lágyabb, gyorsabban kopó gumik azonban többeken kifogtak, a Red Bull és a Mercedes is nyíltan panaszkodott az első hétvégéken.
Mark Webber is azt mondja, hogy az új gumikkal nem tud 100 százalékon hajtani, de azt is elismeri, hogy a gumihelyzet jót tesz a show-nak.
“Azt hiszem, a semleges nézőknek, az F1 újabb követőinek jó dolog ez, viszont a régebbi, a sportágat alaposabban ismerő szurkolók számára felemás. Jelenleg 80-85 százalékon hajtunk, a verseny a gumik óvásáról szól, nem arról, hogy a határon autózunk” – mondta az ausztrál veterán.
 
Az expilóta és szakkommentátor Martin Brundle megvédi a Pirellit:
“A Pirelli csak azt tette, amit kértek tőle – izgalmasabbá tette a versenyt. Simán hozhatnának keményebb gumit a következő futamra, de tényleg ezt szeretnénk? Meg kell találni az egyensúlyt. Szerintem senki nem szeretne unalmas, egykiállásos futamokat, másrészt persze öt kerékcsere is bohózat lenne. De a két-három kiállás jó kompromisszum” – magyarázta a Speed Weeknek. 
“Megértem, hogy néhány pilóta nem örül, mert tényleg úgy lenne a jó, ha a leggyorsabb nyerne és nem az, aki a legügyesebben spórol a gumikkal. A dilemmát az jelenti, hogy vajon a sporton vagy a szórakoztatáson legyen a hangsúly. Azonban nem szabad elfelednünk, hogy az utóbbi nélkül az előbbi sem létezne.”
A kritikák miatt a Pirelli megígérte, hogy a tengerentúli futamok után kiértékeli a helyzetet, esetleg változtat, ha sokan szeretnék, de valószínű, hogy nem lesz erre szükség, ugyanis az olasz gyártó az F1 ura, Bernie Ecclestone teljes támogatását élvezi.
“Mi tetszik jobban, a mai verseny vagy az, amikor nem volt előzés, és már a rajt előtt elég biztosan lehetett tudni, hogy ki nyeri majd a versenyt?” – utalt a néhány évvel ezelőtti bridgestone-os körmenetekre a brazil O Estado de S.Paulónak.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.