Bár a Force India csúnyán felsült a Maláj Nagydíjon, miután mindkét versenyzője kiszállt az új fejlesztésű kerékanyák hibája miatt, az azonban így sem kétséges, hogy a silverstone-i alakulat gyors, versenyképes autóval kezdte a 2013-as idényt.
Paul di Resta szerint a titok a téli fejlesztések megközelítésében van, egyáltalán nem kapkodtak a frissítésekkel, inkább a meglévő csomag optimalizálására koncentráltak.


“Azt hiszem, elég okosan csináltuk. Az utolsó barcelonai tesztre gyakorlatilag ugyanazt az autót vittük, mint az előzőre, nem volt sok fejlesztés. Ezzel lehetőségünk nyílt arra, hogy a részleteken, a konfiguráláson dolgozzunk, így Melbourne-be már összeállt járgánnyal érkeztünk. Ott aztán már inkább csak a gumiadatokat gyűjtöttük” – magyarázta a skót pilóta, aki a szezonnyitón a 8. helyen ért be csapattársa, Adrian Sutil mögött.
A Force India 2012-ben nem sokkal az idény közepe után be is fejezte az akkori autó érdemi fejlesztését, mégis versenyképes maradt az év végéig. Di Resta szerint idén is ugyanezt kell tenniük.
“Júniusig, júliusig kell igazán meghúzni a fejlesztéseket, azt hiszem, azután már leáll a csapat, minek is tovább pofozgatni egy autót, amelynek novemberben végleg lejár a szavatossága? Úgy gondolom, hogy június végéig kell a lehető legtöbbet fejleszteni, utána már nagyjából beáll majd a mezőny.”
“Érdekes lesz látni, addigra ki hol tart. Tavaly mi így dolgoztunk és igazából kimondottan eredményes volt. Ha az ellenfelek is nagyjából így gondolkodnak, akkor persze az utolsó fejlesztési csomagnak tényleg ütősnek kell lennie, olyannak, amelyben van még potenciál, amit lehet még finomhangolni és többet kihozni belőle a pályán később is.”