F1: Júliusig kell meghúzni a fejlesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.05. 10.10

A Force Indiá-s Paul di Resta szerint a csapat a módszeres fejlesztési munkának köszönheti versenyképességét, igaz, nyár közepére ki is fut az idei autó csiszolgatása.

Bár a Force India csúnyán felsült a Maláj Nagydíjon, miután mindkét versenyzője kiszállt az új fejlesztésű kerékanyák hibája miatt, az azonban így sem kétséges, hogy a silverstone-i alakulat gyors, versenyképes autóval kezdte a 2013-as idényt.
Paul di Resta szerint a titok a téli fejlesztések megközelítésében van, egyáltalán nem kapkodtak a frissítésekkel, inkább a meglévő csomag optimalizálására koncentráltak.


“Azt hiszem, elég okosan csináltuk. Az utolsó barcelonai tesztre gyakorlatilag ugyanazt az autót vittük, mint az előzőre, nem volt sok fejlesztés. Ezzel lehetőségünk nyílt arra, hogy a részleteken, a konfiguráláson dolgozzunk, így Melbourne-be már összeállt járgánnyal érkeztünk. Ott aztán már inkább csak a gumiadatokat gyűjtöttük” – magyarázta a skót pilóta, aki a szezonnyitón a 8. helyen ért be csapattársa, Adrian Sutil mögött.
A Force India 2012-ben nem sokkal az idény közepe után be is fejezte az akkori autó érdemi fejlesztését, mégis versenyképes maradt az év végéig. Di Resta szerint idén is ugyanezt kell tenniük.
“Júniusig, júliusig kell igazán meghúzni a fejlesztéseket, azt hiszem, azután már leáll a csapat, minek is tovább pofozgatni egy autót, amelynek novemberben végleg lejár a szavatossága? Úgy gondolom, hogy június végéig kell a lehető legtöbbet fejleszteni, utána már nagyjából beáll majd a mezőny.”
“Érdekes lesz látni, addigra ki hol tart. Tavaly mi így dolgoztunk és igazából kimondottan eredményes volt. Ha az ellenfelek is nagyjából így gondolkodnak, akkor persze az utolsó fejlesztési csomagnak tényleg ütősnek kell lennie, olyannak, amelyben van még potenciál, amit lehet még finomhangolni és többet kihozni belőle a pályán később is.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.