F1: Ígéretből sereghajtó?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 10.00

A Caterham 2011-ben és tavaly is a középmezőnybe akart betörni, de idén már a közvetlen rivális, a Marussia is előtte jár. A csapat két új pilótája így sem bánja a leigazolást.

A Caterham (korábban Lotus Racing/Team Lotus) a 2010-es új csapatok közül egyértelműen a legerősebb, legjobban szervezett volt az első három évben, de 2013-ra lendületet veszített az alakulat, a legközelebbi – és a HRT kidőlése miatt mára egyetlen valódi – rivális, a Marussia a teszteken és az első két futamon is előttük járt.
A Caterham a 2013-as idény kezdetére nem is vitt teljes egészében új autót, az évet egy hibriddel kezdték, és csak Bahreinben érkezik az első fejlesztési csomagjuk, a nagy frissítésre pedig a Spanyol Nagydíjig kell majd várni.
Az alakulathoz épp a Marussiától átszerződött Charles Pic a fentiek ellenére azt mondja, nem bánta meg, hogy átült a Caterhambe.
“Nagyszerű évem volt a Marussiánál, de igazán örülök, hogy most és a jövőben már a Marussiánál vagyok, egyáltalán nem vagyok elkeseredve. Vannak még javításra váró dolgok, de ennyi az egész. Fejlődni fogunk, kijavítjuk a dolgokat és előrelépünk. Persze most is nagyon dolgozunk a gumikon, a beállításokon, igyekszünk mindent optimizálni, de igazából a frissítésekre várunk” – mondta a francia ifjonc.
A jó szponzori hátterű Pic mellé a Caterham egy másik fizetős pilótát, a holland Giedo van der Gardét szerződtette. Az újonc nagyon hasonlóan beszél, ő is igyekszik pozitív lenni.
“Tudjuk, hol állunk, de ezt is tudjuk, hogy Barcelonára jön egy fejlesztési csomag. A következő pár futam nem lesz könnyű, de utána előrébb léphetünk majd. A Marussia egy kis lépéselőnyben van, de remélem, hogy így is versenyben lehetünk velük.” 
“Most ez van. Nem valami kezes az autó, de így is örülök. A csapatnál szépen lépésről lépésre tanulhatok a munkafolyamatoktól kezdve a vezetésen keresztül a gumikig mindenről, eddig ez nagyon jó volt.”
“Persze ezt itt most más, hiszen a GP2-ben ott vártam a startot a rajtrács elején, láttam a tükörben a többieket, egyesbe tettem, és repesztettem, itt meg üresbe teszem, kigyulladnak a lámpák, azt puff, máris kezdődik. Szóval egy kicsit másképp kell gondolkodni, de ez van, pillanatnyilag itt tartunk. Futamról futamra jobb lesz azért.”

Kommentek

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.