F1: Annyi a McLaren idényének?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 18.30

Mark Gillan, a Williams korábbi technikai igazgatója szerint eltart egy ideig, amíg a McLaren kijavítja 2013-as autójának hibáit.

Annak ellenére, hogy a tavalyi szezon vége felé a McLarené volt a leggyorsabb autó, a wokingiak teljesen új modellt építettek a 2013-as idényre. A radikális módosítások egyelőre nagyon nem jöttek be, a McLaren tisztes távolságból követi az élmezőnyt, és könnyen lehet, hogy a vergődés sokáig tart majd.

Legalábbis ez a véleménye a Williams korábbi technikai igazgatójának, Mark Gillannek. A szakember szerint nem könnyű megtalálni és kijavítani a hibákat, mert azok nem csupán aerodinamikai jellegűek, hanem az alapokat is érintik. Ennek is köszönhető, hogy a McLarennek jelenleg csupán négy pontja van, 62-vel kevesebb, mint az éllovas Red Bullnak.

“Nagyon meglepett, hogy ennyire lassúak” – jelentette ki Gillan. “Már többször indultak gyengén, de általában megoldották a problémákat. Úgy tűnik, hogy a vonórudas felfüggesztéssel és a bekötési pontokkal vannak problémák, amit nem könnyű gyorsan kijavítani. Ha csak aerodinamikai változtatásokról lenne szó, azt egy-két verseny alatt megoldanák, de ez hosszabb időt vesz majd igénybe.”

Ha a McLarennek új bekötési pontokat kell találnia, akkor két megoldás közül választhat. Teljesen új kasztnit épít, amely legalább három hónapot vesz igénybe, vagy kivágja az érintett területet és így választ új bekötési pontokat. Ezzel az a probléma, hogy többletsúlyt jelent, és az autóknak Wokingban kellene lennie, amely lehetetlen a Kínai-Bahreini Nagydíj körüli időszakban.

Ha most kezd új kasztnit építeni a McLaren, legkorábban a Kanadai Nagydíjon, a bajnokság hetedik versenyén vetheti be.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.