Annak ellenére, hogy a tavalyi szezon vége felé a McLarené volt a leggyorsabb autó, a wokingiak teljesen új modellt építettek a 2013-as idényre. A radikális módosítások egyelőre nagyon nem jöttek be, a McLaren tisztes távolságból követi az élmezőnyt, és könnyen lehet, hogy a vergődés sokáig tart majd.

Legalábbis ez a véleménye a Williams korábbi technikai igazgatójának, Mark Gillannek. A szakember szerint nem könnyű megtalálni és kijavítani a hibákat, mert azok nem csupán aerodinamikai jellegűek, hanem az alapokat is érintik. Ennek is köszönhető, hogy a McLarennek jelenleg csupán négy pontja van, 62-vel kevesebb, mint az éllovas Red Bullnak.

“Nagyon meglepett, hogy ennyire lassúak” – jelentette ki Gillan. “Már többször indultak gyengén, de általában megoldották a problémákat. Úgy tűnik, hogy a vonórudas felfüggesztéssel és a bekötési pontokkal vannak problémák, amit nem könnyű gyorsan kijavítani. Ha csak aerodinamikai változtatásokról lenne szó, azt egy-két verseny alatt megoldanák, de ez hosszabb időt vesz majd igénybe.”

Ha a McLarennek új bekötési pontokat kell találnia, akkor két megoldás közül választhat. Teljesen új kasztnit épít, amely legalább három hónapot vesz igénybe, vagy kivágja az érintett területet és így választ új bekötési pontokat. Ezzel az a probléma, hogy többletsúlyt jelent, és az autóknak Wokingban kellene lennie, amely lehetetlen a Kínai-Bahreini Nagydíj körüli időszakban.

Ha most kezd új kasztnit építeni a McLaren, legkorábban a Kanadai Nagydíjon, a bajnokság hetedik versenyén vetheti be.