F1: A Ferrari nagyon szeretne tesztelni

A Renault szerint jöhet egy téli motorteszt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 15.30

A Ferrarinál továbbra is nonszensznek tartják, hogy a Forma-1-ben idény közben nem lehet tesztelni, a csapatfőnök Stefano Domenicali szeretné meggyőzni a riválisokat, hogy újra legyen erre lehetőség. Az új motorokat ki kellene próbálni.

A Forma-1-ben 2009 óta költségcsökkentési okokból nem tartanak idény közbeni teszteket, a csapatoknak mindössze egy nagyon korlátozott, csak egyenes vonalú aerodinamikai vizsgálatra vonatkozó kerete van.
Bár a teszttilalmat a csapatok közösen és önként vállalták, a Ferrari azóta is panaszkodik emiatt, ami érthető, hiszen a schumacheri aranykor egyik pillére volt a fioranói házi pályán hetente megtett kismillió km, másrészt a maranellói alakulat technikai hátrányban van a mára kulcsfontosságúvá vált szimulátort illetően.
A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali az F1Racing magazinnak beszélt újra a témáról.  
“A tesztelési helyzet nevetséges. Végső soron nevetséges – hogy magamat ismételjem -, hogy nem használhatjuk a saját pályánkat. Hadd idézzem az elnökünket (Luca di Montezemolo), aki  ahhoz hasonlította a tesztelési helyzetet, mintha a focimeccsre úgy menne ki a csapat, hogy előtte csak számítógépen nézett volna meg egy szimulált meccset.”
“Pár éve is túlzás volt a helyzet, de mára átestünk a ló túloldalára” – szögezte le Domenicali. “Szóval most pár csapattal közösen igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyensúlyt kell találnunk. Én nagyon bízom benne, hogy találunk majd megoldást.”
A tesztelés idén különösen neuralgikus kérdés, hiszen 2014-re vadonatúj, V6-os turbómotorok érkeznek az F1-be, amelyek fejlesztéséhez jól jönne a minél nagyobb előzetes futásteljesítmény, azonban eddig úgy nézett ki, hogy az új erőforrásokat mindössze a jövő február-márciusi 12 tesztnapon próbálják ki először a csapatok. A Renault helyettes ügyvezetője ma beszélt az Autosportnak arról, hogy esetleg egy plusz téli teszt tető alá hozható.
“Úgy tűnik, van egy egészen komolyan vehető terv arra, hogy télre beiktassunk egy plusz tesztet, amit mi teljes mértékben támogatnánk is. Nem tudom, hol, mikor, milyen formában zajlana, de úgy véljük, egy plusz közös teszt lehetne, nem csak opcionális, hiszen mindenkinek jól jönne ez.
A szakember azt gyakorlatilag kizárta, hogy még 2013-ban éles F1-es teszten próbálják ki az új motorokat.


“Vegyük példának októbert. Ha akkor tesztelnénk, akkor szeptemberre már készen kellene állnia a legyártott motoroknak. A szükséges alkatrészek gyártását már három hónappal korábban meg kell kezdeni, szóval már májusra biztosat kellene tudni a végső versenyspecifikációkról. Ehhez előbb persze még fékpados tesztek is kellenének, szóval már most, vagy nagyon hamarosan kész alkatrészekkel kellene rendelkezni.” 
“Egyelőre azonban még mindig tervezünk bizonyos elemeket, egyes alkatrészek még nincsenek legyártva. A pillanatnyi menetrendet tekintve egyszerűen lehetetlen lenne reprezentatív motor tenni az autókba októberre.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.