A Forma-1-ben 2009 óta költségcsökkentési okokból nem tartanak idény közbeni teszteket, a csapatoknak mindössze egy nagyon korlátozott, csak egyenes vonalú aerodinamikai vizsgálatra vonatkozó kerete van.
Bár a teszttilalmat a csapatok közösen és önként vállalták, a Ferrari azóta is panaszkodik emiatt, ami érthető, hiszen a schumacheri aranykor egyik pillére volt a fioranói házi pályán hetente megtett kismillió km, másrészt a maranellói alakulat technikai hátrányban van a mára kulcsfontosságúvá vált szimulátort illetően.
A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali az F1Racing magazinnak beszélt újra a témáról.  
“A tesztelési helyzet nevetséges. Végső soron nevetséges – hogy magamat ismételjem -, hogy nem használhatjuk a saját pályánkat. Hadd idézzem az elnökünket (Luca di Montezemolo), aki  ahhoz hasonlította a tesztelési helyzetet, mintha a focimeccsre úgy menne ki a csapat, hogy előtte csak számítógépen nézett volna meg egy szimulált meccset.”
“Pár éve is túlzás volt a helyzet, de mára átestünk a ló túloldalára” – szögezte le Domenicali. “Szóval most pár csapattal közösen igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyensúlyt kell találnunk. Én nagyon bízom benne, hogy találunk majd megoldást.”
A tesztelés idén különösen neuralgikus kérdés, hiszen 2014-re vadonatúj, V6-os turbómotorok érkeznek az F1-be, amelyek fejlesztéséhez jól jönne a minél nagyobb előzetes futásteljesítmény, azonban eddig úgy nézett ki, hogy az új erőforrásokat mindössze a jövő február-márciusi 12 tesztnapon próbálják ki először a csapatok. A Renault helyettes ügyvezetője ma beszélt az Autosportnak arról, hogy esetleg egy plusz téli teszt tető alá hozható.
“Úgy tűnik, van egy egészen komolyan vehető terv arra, hogy télre beiktassunk egy plusz tesztet, amit mi teljes mértékben támogatnánk is. Nem tudom, hol, mikor, milyen formában zajlana, de úgy véljük, egy plusz közös teszt lehetne, nem csak opcionális, hiszen mindenkinek jól jönne ez.
A szakember azt gyakorlatilag kizárta, hogy még 2013-ban éles F1-es teszten próbálják ki az új motorokat.


“Vegyük példának októbert. Ha akkor tesztelnénk, akkor szeptemberre már készen kellene állnia a legyártott motoroknak. A szükséges alkatrészek gyártását már három hónappal korábban meg kell kezdeni, szóval már májusra biztosat kellene tudni a végső versenyspecifikációkról. Ehhez előbb persze még fékpados tesztek is kellenének, szóval már most, vagy nagyon hamarosan kész alkatrészekkel kellene rendelkezni.” 
“Egyelőre azonban még mindig tervezünk bizonyos elemeket, egyes alkatrészek még nincsenek legyártva. A pillanatnyi menetrendet tekintve egyszerűen lehetetlen lenne reprezentatív motor tenni az autókba októberre.”