F1: Vigyázni kell az új motorokkal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 11.30

A Force India csapatvezetője szerint nagyon fontos, hogy az F1-be jövőre érkező új V6-os turbómotorok is nagyjából egyenlő teljesítményt nyújtsanak függetlenül attól, hogy melyik gyártó szállítja őket.

A Forma-1-ben jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2006 óta használt 2,4-es V8-asokat, az új szabvány pedig jelentős kockázatot jelent mindenki számára.
Míg a ma használt erőforrások fejlesztését 2007 óta befagyasztották, így a motorok nagyjából ugyanolyan erősek és nagyon megbízhatók, az új daraboknál benne van a pakliban, hogy valamelyik gyártó mellényúl, vagy épp a Renault, a Ferrari vagy a Mercedes a két riválisénál sokkal jobb konstrukcióval áll elő.
Ahogy az élmenők, úgy a középcsapatok számára is rizikót jelent a váltás, hiszen amíg eddig a motorok kiegyenlítettsége miatt a kasztni és a csapatmunka néha az élre is juttathatott egy Saubert, Force Indiát vagy Williamset, az erőforrások nagyobb különbségei újra az esélytelen közé száműzhetik a korlátozottabb forrásokkal rendelkező alakulatokat.
A Mercedesszel a múlt héten szerződést hosszabbított Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley nem titkolja, hogy ilyesmitől tartanak.
“Igen, fontos valamiféle egyenlőség fenntartása. Nem szabad hagyni, hogy újra úgy legyen, mint régen, amikor a motorok jelentették a fő, leglényegesebb különbséget. Kár lenne, ha megint így alakulna” – mondta az Autosportnak. 
“Persze a gyártókra is gondolnunk kell. Hihetetlen összegeket ölnek az új motorok fejlesztésébe, rájuk is figyelnünk kell. 2014-ben nagyobb lesz a játéktér, de összességében a motoroknak azért nem szabadna túl nagy tényezőnek lennie.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség elvileg 2014 márciusában homologálja az új erőforrásokat, azaz az érdemi fejlesztés akkor le is zárul, de az egyelőre még képlékeny, hogy a további javításokra hogyan, milyen formában és mértékben lesz lehetőség. 
Valószínű, hogy az FIA sem szeretné, ha az egyik gyártó kliensei lemosnák a többieket a pályáról, hiszen felzárkózási lehetőség híján ez már középtávon is a riválisok kiábrándulását és távozását hozhatná, nem mellesleg az elmúlt évek kiélezett versengéséhez szokott nézők is gyorsan megunnák a dominanciát.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.