F1: Vigyázni kell az új motorokkal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 11.30

A Force India csapatvezetője szerint nagyon fontos, hogy az F1-be jövőre érkező új V6-os turbómotorok is nagyjából egyenlő teljesítményt nyújtsanak függetlenül attól, hogy melyik gyártó szállítja őket.

A Forma-1-ben jövőre 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják a 2006 óta használt 2,4-es V8-asokat, az új szabvány pedig jelentős kockázatot jelent mindenki számára.
Míg a ma használt erőforrások fejlesztését 2007 óta befagyasztották, így a motorok nagyjából ugyanolyan erősek és nagyon megbízhatók, az új daraboknál benne van a pakliban, hogy valamelyik gyártó mellényúl, vagy épp a Renault, a Ferrari vagy a Mercedes a két riválisénál sokkal jobb konstrukcióval áll elő.
Ahogy az élmenők, úgy a középcsapatok számára is rizikót jelent a váltás, hiszen amíg eddig a motorok kiegyenlítettsége miatt a kasztni és a csapatmunka néha az élre is juttathatott egy Saubert, Force Indiát vagy Williamset, az erőforrások nagyobb különbségei újra az esélytelen közé száműzhetik a korlátozottabb forrásokkal rendelkező alakulatokat.
A Mercedesszel a múlt héten szerződést hosszabbított Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley nem titkolja, hogy ilyesmitől tartanak.
“Igen, fontos valamiféle egyenlőség fenntartása. Nem szabad hagyni, hogy újra úgy legyen, mint régen, amikor a motorok jelentették a fő, leglényegesebb különbséget. Kár lenne, ha megint így alakulna” – mondta az Autosportnak. 
“Persze a gyártókra is gondolnunk kell. Hihetetlen összegeket ölnek az új motorok fejlesztésébe, rájuk is figyelnünk kell. 2014-ben nagyobb lesz a játéktér, de összességében a motoroknak azért nem szabadna túl nagy tényezőnek lennie.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség elvileg 2014 márciusában homologálja az új erőforrásokat, azaz az érdemi fejlesztés akkor le is zárul, de az egyelőre még képlékeny, hogy a további javításokra hogyan, milyen formában és mértékben lesz lehetőség. 
Valószínű, hogy az FIA sem szeretné, ha az egyik gyártó kliensei lemosnák a többieket a pályáról, hiszen felzárkózási lehetőség híján ez már középtávon is a riválisok kiábrándulását és távozását hozhatná, nem mellesleg az elmúlt évek kiélezett versengéséhez szokott nézők is gyorsan megunnák a dominanciát.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.