F1: Csak az eső árthat Räikkönenéknek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 12.30

A Lotus technikai igazgatója szerint vizes pályán ugyan nem túl erős a Lotus, de szárazon ott van az élmezőnyben. Ha Kínában és Bahreinben nem esik, akkor újabb jó eredmények jöhetnek.

A melbourne-i győzelem után a Maláj Nagydíj csalódást keltően alakult a Lotus számára, hiszen bár az első edzésnapon Kimi Räikkönen vitte a prímet, az időmérőn és a vizes körülmények között kezdődő futamon odalett a versenyképesség. A finn a 7., csapattársa, Romain Grosjean a 6. helyen zárt Szepangban.
A Lotus technikai igazgatója, James Allison az elismert F1-szakíró, James Allen blogjának nyilatkozva azonban arról beszélt, hogy a fekete-arany autó csak az esőben küszködik, szárazon továbbra is ott van az élmezőnyben, így simán várhatók további erős eredmények:
“Nem volt túl jó a tempónk Szepangban, de a baj igazából már az első hét körben megtörtént, amikor félperces hátrányba kerültünk. Ha megnézzük Romaint, igazán jól ment, hiszen hét kör után 26 másodperces hátrányban volt, a leintésnél pedig 35 másodperc volt a lemaradása, a stratégiánk mindössze hét másodperces veszteséget tartalmazott.”
“A száraz szakaszban tehát mindössze két-három másodpercet veszítettünk Vettelhez képest. Szárazon Melbourne-ben és Szepangban is gyors volt az autónk, a gumimelegítés és -kopás is nagyon jó volt mindkét futamon, szóval szerintem erős versenyeink lehetnek Kínában és Bahreinben” – magyarázta a podcastben a mérnök.
Bár a Lotus beismerten kisebb költségvetésből dolgozik, mint a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren, a technikai főnök szerint bírni fogják az év közbeni fejlesztési versenyt.
“A legnehezebb feladat az autó eljuttatása az első versenyre, pénzügyileg az a legmegterhelőbb a csapatnak, ezt pedig már letudtuk. Az autó későbbi gyorsabbá tétele már jelentősen olcsóbb dolog, szóval azzal nem lehet gondunk” – mondta, hozzátéve, hogy arról is határozott elképzeléseik vannak, mit és hogyan akarnak fejleszteni az E21-esen.
“Bőven van még potenciál ebben az autóban. A szélcsatornában egyáltalán nem okoz gondot eredményeket hozni vele. Sok-sok mechanikai fejlesztésünk van, amivel gyorsíthatjuk még, bízom a műszaki szakértelmünkben ezt illetően. A fő, hogy a mi fejlesztéseink többet hozzanak, mint a riválisoknál.”
A szezonnyitót megnyerő Räikkönen is megszólalt Allen műsorában, a finn újra elmondta, hogy nagyon jól érzi magát Enstone-ban.
“Eddig is jó volt a Lotusnál és most is jól érzem magam itt. Laza, nyitottabb csapat, itt kevés az intrika. Mindenki örömmel végzi a munkáját. Nincs akkora keretünk, mint a nagycsapatoknak, de így is egész szépen dolgozunk azzal, amink van.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.