F1: Vért izzadva segítik Räikkönenéket

A Lotus focicsapat módjára küszöböli ki a hibákat

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 14.00

A Lotus versenymenedzsere, Paul Seaby a csapat biztató szezonkezdetéről beszélt, és betekintést engedett a kulisszák mögé, hogy Enstone-ban miként kezelik a felmerülő problémákat.

Bár a fekete-arany festésű autóval Räikkönen megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, Malajziában – feltehetőleg az időjárási viszonyok kedvezőtlen alakulása miatt – kissé visszaesett a csapat, ám eddig mindkét pilótájuk minden alkalommal pontot szerzett, tehát alapvetően elégedettek lehetnek a kezdéssel. 
Paul Seaby, aki egyébként nem ma kezdte a szakmát, hiszen több mint két évtizede dolgozik az enstone-i székhelyű (korábban Benetton és Renault néven is versenyző) csapatnál, elárulta, hogy nem voltak elégedettek a bokszkiállásaikkal. 
“A pénteki gyakorlásokon még minden rendben ment, ám szombattól kezdve nem jöttek össze a dolgok. Nem sült el például jól, amikor a száraz gumikra váltottunk, és átállítottuk a vezetőszárnyunk dőlésszögét. Nem ez volt a legjobb hétvégénk” – ismerte el a szakember, aki szerint keményen kell majd dolgozniuk Enstone-ban, hogy az ilyen jellegű hibákat kiküszöböljék. “Úgy működik ez, mint egy focicsapatnál. Ha jók vagyunk, záporozhatnak a dicséretek. Ha viszont nem vagyunk jók, akkor össze kell fognunk, és egységbe kovácsolódva kell dolgoznunk azért, hogy megerősödjünk.”
A malajziai hőségről és a magas páratartalomról szólva elismerte, hogy nem könnyű kezelni az ilyen körülményeket. “Figyelnünk kell, hogy mindenki igyon elég vizet, és fogyasszon táplálékkiegészítőket. Lehetünk bármennyire is fittek, mindenképp kemény munka, ha 35 fokos hőségben kell egy garázsban dolgozni” – ismerte el. “Különösen, amikor az autók visszatérnek a bokszba, és elképesztő mennyiségű hőt bocsátanak ki magukból.”
Mindent egybevetve Seaby pozitívan szemléli a csapat teljesítményét. “Leginkább annak örülök, ahogy a csapat reagált a kihívásokra, bármi is történt” – mondta. 
“Egységesen működtünk – azonosítottuk, jeleztük, majd megoldottuk az autókkal kapcsolatos problémákat. Az enstone-i hátország is mindig sokat segített, hogy a gondokon túlkeveredjünk. A pályán dolgozók pedig sokszor vért izzadva szerelték az autót. Mindenki nagyon sokat hozzátett ahhoz, hogy nem csak gyors, de megbízható gépet adunk a pilótáinkak” – tette hozzá a veterán versenymenedzser.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.