F1: Vért izzadva segítik Räikkönenéket

A Lotus focicsapat módjára küszöböli ki a hibákat

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 14.00

A Lotus versenymenedzsere, Paul Seaby a csapat biztató szezonkezdetéről beszélt, és betekintést engedett a kulisszák mögé, hogy Enstone-ban miként kezelik a felmerülő problémákat.

Bár a fekete-arany festésű autóval Räikkönen megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, Malajziában – feltehetőleg az időjárási viszonyok kedvezőtlen alakulása miatt – kissé visszaesett a csapat, ám eddig mindkét pilótájuk minden alkalommal pontot szerzett, tehát alapvetően elégedettek lehetnek a kezdéssel. 
Paul Seaby, aki egyébként nem ma kezdte a szakmát, hiszen több mint két évtizede dolgozik az enstone-i székhelyű (korábban Benetton és Renault néven is versenyző) csapatnál, elárulta, hogy nem voltak elégedettek a bokszkiállásaikkal. 
“A pénteki gyakorlásokon még minden rendben ment, ám szombattól kezdve nem jöttek össze a dolgok. Nem sült el például jól, amikor a száraz gumikra váltottunk, és átállítottuk a vezetőszárnyunk dőlésszögét. Nem ez volt a legjobb hétvégénk” – ismerte el a szakember, aki szerint keményen kell majd dolgozniuk Enstone-ban, hogy az ilyen jellegű hibákat kiküszöböljék. “Úgy működik ez, mint egy focicsapatnál. Ha jók vagyunk, záporozhatnak a dicséretek. Ha viszont nem vagyunk jók, akkor össze kell fognunk, és egységbe kovácsolódva kell dolgoznunk azért, hogy megerősödjünk.”
A malajziai hőségről és a magas páratartalomról szólva elismerte, hogy nem könnyű kezelni az ilyen körülményeket. “Figyelnünk kell, hogy mindenki igyon elég vizet, és fogyasszon táplálékkiegészítőket. Lehetünk bármennyire is fittek, mindenképp kemény munka, ha 35 fokos hőségben kell egy garázsban dolgozni” – ismerte el. “Különösen, amikor az autók visszatérnek a bokszba, és elképesztő mennyiségű hőt bocsátanak ki magukból.”
Mindent egybevetve Seaby pozitívan szemléli a csapat teljesítményét. “Leginkább annak örülök, ahogy a csapat reagált a kihívásokra, bármi is történt” – mondta. 
“Egységesen működtünk – azonosítottuk, jeleztük, majd megoldottuk az autókkal kapcsolatos problémákat. Az enstone-i hátország is mindig sokat segített, hogy a gondokon túlkeveredjünk. A pályán dolgozók pedig sokszor vért izzadva szerelték az autót. Mindenki nagyon sokat hozzátett ahhoz, hogy nem csak gyors, de megbízható gépet adunk a pilótáinkak” – tette hozzá a veterán versenymenedzser.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.