F1: Ferrarira válthat a Marussia

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 11.30

A Marussiánál elismerték, hogy már keresik az új motorpartnert, ugyanis a Cosworth jövőre nem marad velük.

Bár a ma már csak a Marussiának szállító Cosworth még nem ismerte el hivatalosan, nyílt titok, hogy a független brit gyártó nem épít új, 1,6 literes turbós V6-osokat 2014-re, azaz távozik a Forma-1-ből.
A 2013-ra egyedüli kliensként megmaradt Marussiánál már tárgyalnak a gyártókkal – mivel a Renault öt csapatot sem szívesen vállal, nem hogy hatot, így a Mercedes vagy a Ferrari erőforrásai kerülhetnek az autóba jövőre.
“Nyilvánvaló, hogy a Cosworth távozása után a Ferrari és a Mercedes között kell választanunk. Mindkettővel tárgyalunk. Egyértelmű, hogy az ár fontos tényező lesz, mert az új motorok jelentősen költségesebbek, mint a mostaniak. Remélem, hogy négy héten belül bejelenthetjük a döntést” – mondta a brit-orosz kiscsapat ügyvezető igazgatója, Andy Webb.
“A 2014-es autó már a szélcsatornában van. Sok adatunk van már a 2014-es motorokat illetően. Még választottunk partnert, de bőven van már információnk. Természetesen hasznos lenne a mielőbbi döntés” – utalt a 2014-es fejlesztések sürgető voltára a csapatvezető.
Bár Webb nyitva tartja a Mercedes és a Ferrari közti választás lehetőségét, nyilvánvaló, hogy az utóbbi a favorit, hiszen a Mercedesnek a gyári alakulata mellett jövőre ott lesz a frissen szerződést hosszabbított Force India és még a McLaren is, a maranellóiak viszont elveszítik majd a Toro Rossót, így a Sauber mellé szükségük lesz egy másik kliensre. Ráadásul a Ferrari-támogatású Jules Bianchi versenyeztetése valószínűleg árengedményre is váltható.
A marussiás főnök egyébként egy új szponzori bejelentés alkalmából nyilatkozott, csütörtökön Moszkvában ugyanis szerződést írtak alá az egyik vezető orosz sportfogadási céggel, a Liga Sztavokkal. 
“Köztudott, hogy a mi csapatunk dolgozik a legkisebb költségvetésből, és hogy őszinte legyek, én büszke is vagyok erre. Heti 1,25 millió fontunkba (450 millió Ft) csak az, hogy itt lehessünk az F1-ben, tartsuk a szintet, a feljebb lépéshez pedig nyilván még nagyobb keret kell.” 
Nehéz helyzetben van a Marussia, szóval minden új szponzor csatlakozása örömhír, de egy orosz partner érkezésének jelentősége még a konkrét pénzösszegnél is fontosabb. Az első (orosz) partner mindig a legfontosabb, örülök, hogy a Liga Sztavok megtette ezt a történelmi lépést. Oroszország F1-es érdeklődése még alacsony, de nem kérdés, hogy folyamatosan nőni fog” – utalt a jövőre Szocsiban rendezendő első Orosz Nagydíj érkezésére. 

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.