F1: A Mercedesnél marad a Force India

Hosszú távra állapodtak meg

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 15.30

A Force India és a Mercedes hosszútávú együttműködést jelentett be, amelynek értelmében a csapat továbbra is a német gyár motorjaival szereli autóit.

A megállapodás a teljes erőforrás-rendszerre vonatkozik, tehát a motor mellett a silverstone-iak a Mercedestől kapják a KERS-t (mozgásienergia-visszanyerő rendszer), az erőátvitelt és az összes kiegészítő elemet. A sebességváltó és a hidraulika eddig nem volt a csomag része, ám most már ezeket is a stuttgartiak adják a Force Indiának. 
A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya történetük legfontosabb megállapodásának nevezte az új szerződést. “Nem hiszem, hogy létezik jobb partner a Mercedesnél, amikor az új motorszabályokhoz kell alkalmazkodnunk. A megállapodásnak köszönhetően stabilizáltuk helyzetünket, és folytathatjuk utunkat az élmezőnybe” – vázolta a helyzetet az indiai üzletember.
Toto Wolff, a Mercedes motorsportfőnöke kiemelte, hogy egy hosszú távú megállapodásról van szó. “A Force India volt az első motorvásárlónk, így különösen örülök, hogy folytatjuk és bővíthetjük a közös munkát. A hosszútávú megállapodás egyensúlyt teremt az ár és a teljesítmény között. Remélem, az F1-es motorszabályok teljes következő időszakában együtt dolgozhatunk” – fejtette ki. 
A két cég 2009 óta működik együtt, és a Force India rengeteget fejlődött ez idő alatt; sereghajtóból rendszeres pontszerzővé váltak, 2009-ben Spában egy második helyezést és egy pole pozíciót is szereztek Giancarlo Fisichella révén, azóta többször is a 4. és 5. pozícióban végeztek.
Korábban felmerült, hogy a csapat visszatér a Ferrarihoz, hogy a turbókorszakban az ő motorjaikat használják, ám egy ideje lehetett sejteni, hogy mégis maradnak a Mercedesnél. Többek között a Force India elhúzódó pilótaválasztási procedúrája volt árulkodó, amelynek eredményeképp a német (ezért a Mercedesnek kedvesebb) Adrian Sutilt választották a Ferrari utánpótlásprogramjának üdvöskéje, Jules Bianchi helyett, aki végül a sereghajtó Marussiánál kötött ki. 
Az üzlet a Mercedes számára is fontos lehet, amely gyári csapata mellett a McLarent látja még el motorjaival, ám nyílt titok, hogy ők a Hondával is tárgyalnak a folytatásról, így a Force India kiesése azt jelenthette volna, hogy motorvásárló nélkül marad a német gyár.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.