F1: A Mercedesnél marad a Force India

Hosszú távra állapodtak meg

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 15.30

A Force India és a Mercedes hosszútávú együttműködést jelentett be, amelynek értelmében a csapat továbbra is a német gyár motorjaival szereli autóit.

A megállapodás a teljes erőforrás-rendszerre vonatkozik, tehát a motor mellett a silverstone-iak a Mercedestől kapják a KERS-t (mozgásienergia-visszanyerő rendszer), az erőátvitelt és az összes kiegészítő elemet. A sebességváltó és a hidraulika eddig nem volt a csomag része, ám most már ezeket is a stuttgartiak adják a Force Indiának. 
A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya történetük legfontosabb megállapodásának nevezte az új szerződést. “Nem hiszem, hogy létezik jobb partner a Mercedesnél, amikor az új motorszabályokhoz kell alkalmazkodnunk. A megállapodásnak köszönhetően stabilizáltuk helyzetünket, és folytathatjuk utunkat az élmezőnybe” – vázolta a helyzetet az indiai üzletember.
Toto Wolff, a Mercedes motorsportfőnöke kiemelte, hogy egy hosszú távú megállapodásról van szó. “A Force India volt az első motorvásárlónk, így különösen örülök, hogy folytatjuk és bővíthetjük a közös munkát. A hosszútávú megállapodás egyensúlyt teremt az ár és a teljesítmény között. Remélem, az F1-es motorszabályok teljes következő időszakában együtt dolgozhatunk” – fejtette ki. 
A két cég 2009 óta működik együtt, és a Force India rengeteget fejlődött ez idő alatt; sereghajtóból rendszeres pontszerzővé váltak, 2009-ben Spában egy második helyezést és egy pole pozíciót is szereztek Giancarlo Fisichella révén, azóta többször is a 4. és 5. pozícióban végeztek.
Korábban felmerült, hogy a csapat visszatér a Ferrarihoz, hogy a turbókorszakban az ő motorjaikat használják, ám egy ideje lehetett sejteni, hogy mégis maradnak a Mercedesnél. Többek között a Force India elhúzódó pilótaválasztási procedúrája volt árulkodó, amelynek eredményeképp a német (ezért a Mercedesnek kedvesebb) Adrian Sutilt választották a Ferrari utánpótlásprogramjának üdvöskéje, Jules Bianchi helyett, aki végül a sereghajtó Marussiánál kötött ki. 
Az üzlet a Mercedes számára is fontos lehet, amely gyári csapata mellett a McLarent látja még el motorjaival, ám nyílt titok, hogy ők a Hondával is tárgyalnak a folytatásról, így a Force India kiesése azt jelenthette volna, hogy motorvásárló nélkül marad a német gyár.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.