A Maláj Nagydíj Red Bull-os botránya óta a csapat stabilitása és Mark Webber jövője a fő téma az F1 világában, kismillióan szólaltak már meg az ügyben. Az pillanatnyilag biztosnak látszik, hogy Webber ott lesz a két hét múlva következő Kínai Nagydíjon, de a jövő évi folytatás már sokkal valószínűtlenebb.
A Red Bull ma közleményben reagált az elmúlt napokban felröppent találgatásokra.
“Még csak két versenyen vagyunk túl, nagyon korai 2014-ről beszélni. Mark és Seb 2009 óta együtt versenyez, ez a páros azóta 35 győzelmet, 80 dobogós helyezést, 13 kettős győzelmet és hat F1-bajnoki címet gyűjtött. Ebben a sikeres időszakban voltak már kiélezett helyzetek a pilóták között, és előfordult már mindkettejük részéről, hogy figyelmen kívül hagyták a csapat utasításait. A csapat eddig minden alkalommal kezelte a helyzetet a saját módján, zárt ajtók mögött.”
“Csakis találgatás, hogy Mark nem lesz a csapatnál 2014-ben. Mark szerződését régóta évről évre újítjuk meg, és eddig mindig úgy döntött, hogy velünk akar versenyezni, ahogy a csapat is vele akart dolgozni, hiszen nagyszerű pilóta, sikeréhes versenyző.”
Nyilván a Red Bullnál egyelőre nem is mondhatnak mást, de a fentiek mellett is hihető, hogy a 36 éves veterán jövőre nem folytatja velük, és akár az F1-nek is búcsút int.
A pótlása talán nem is lenne nehéz, hiszen a Red Bull autójába bárki örömmel ülne. Jó jelölt lehet például a ralis éveiből már Red Bull-kapcsolattal rendelkező Kimi Räikkönen, hiszen a finn lotusos szerződése csak 2013 végéig tart, mellesleg, ha valakit, hát őt biztosan nem érdekli a csapaton belüli intrika, az, hogy Vettelnek kedveznek-e vagy sem, a 2007-es bajnoknak bőven elég, ha szombaton és vasárnap versenyképes autót adnak alá.


Szintén csak az idény végéig van lekötve Felipe Massa a Ferrarinál, a brazil előnye – feltéve, hogy őrzi új, versenyképes formáját -, hogy a maranellói csapatnál már hozzászokhatott a másodhegedűs szerepéhez, és ha az olaszok 2013 végén elküldik, még őszintén hálás is lehetne, amiért a Red Bull képében egy másik élcsapat ajánl neki munkát.
Talán vad ötlet, de korábban is sejteni lehetett, Bernie Ecclestone pedig pár napja “hivatalosan” is elkotyogta, hogy Lewis Hamilton az utolsó mclarenes időszakában a Red Bullhoz vágyott. Webber megtartása miatt ott nem volt helye, így idénre a Mercedeshez igazolt, de lehetséges, hogy nem tudna ellenállni a szupersikeres, és a laza imázsához jobban passzoló energiaitalos alakulat hívásának. A fő gond, hogy a Mercedesszel 2015 végéig van szerződése, bár ahogy az F1-ben mondják, a szerződések arra vannak, hogy megszegjék őket.
Reálisabb lehetőség valamelyik Red Bull-nevelt előléptetése. A Toro Rossónál idén Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne második évében próbálja bizonyítani, hogy érdemes arra, hogy a nagycsapathoz kerüljön. Egyelőre egyikük sem váltotta meg a világot, de nyárig, őszig van még egy kis idejük. Hirtelen húzással akár egy fél idénye Toro Rossó-s melegítés utána a tavaly berobbant portugál tehetséget, Antonio Felix da Costát is kipróbálhatnák.
Hogy ki nevet a végén? Erre majd az idő ad választ.
Az biztos, hogy Christian Horner nem nagyon nevetett, amikor a Webber menedzsereként tevékenykedő volt Renault-főnök, Flavio Briatore az ausztrál jövője mellett a Red Bull-főnök gyengeségét taglalta. A Red Bull erre is reagált. 


“Van, aki úgy gondolja, hogy az idény első győzelménél a csapatfőnöknek kell felmenni a dobogóra. Christian korábban sem ment fel mindig ilyenkor, ahogy a Lotus csapatfőnökét sem láttuk a dobogón most Ausztráliában, szóval ennek semmi jelentősége. Egy ‘gyenge’ csapatfőnök sosem lett volna képes sorozatban három bajnoki címet hozni, irányítani azt a csapatmunkát, ami ehhez kell, és mellette még két tehetséges pilótát is kezelni.”