Hamilton: Nem vagyok első számú!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 12.30

Lewis Hamilton a csapatutasítással szerzett szepangi dobogója után is hangsúlyozza, hogy a Mercedesnél egyenlőség van, éppenséggel a Red Bull az, ahol világos, ki az első számú pilóta.

A Red Bull csapatutasításos balhéja után az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko nem sokkal a leintés után már a Mercedesre akarta a terelni a figyelmet, az osztrák arról beszélt, hogy nem náluk, hanem az ezüst nyilaknál van első és második számú pilóta.
Marko természetesen arra utalt, hogy a Maláj Nagydíj hajrájában a Mercedesnél is csapatutasítást alkalmaztak, Nico Rosberg többszöri kérése ellenére sem engedték, hogy megelőzze a 3. helyen haladó csapattársát, Lewis Hamiltont. A 2008-as bajnok így reagált a Red Bull-főnök szavaira:
“Éppenséggel náluk van egyértelmű első és második számú pilóta, mindig is így volt. Ezért is voltak mindig gondjaik. Nálunk nincs egyes és kettes. Mindig is mondtam, hogy én az első pillanattól kezdve csakis egyenlőséget kértem.” 
“Ellentétben másokkal, én nem az a fajta pilóta vagyok, aki kiemelt státuszt követel. Én szeretek úgy tükörbe nézni, hogy tudom, tisztán, egyenlő feltételek mellett nyertem.”
A csapatfőnök, Ross Brawn azzal magyarázta az előzési tilalmat, hogy mindkét autónál figyelni kellett az üzemanyag-mennyiségre, bár Rosberg ezt aztán cáfolta. Hamilton nem is túl büszke a szepangi 3. helyére, a dobogón, majd visszatekintve is elmondta ezt.
“Úgy érzem, Malajziában nem teljesen fair módon szereztem a helyezésemet. Bár egész jó futamom volt, nem érzem magam túl fényesen. Mondtam Rossnak a végén, hogy szerettem volna Nicót elengedni, de ő azt felelte, hogy kizárt, tartanom kell magam ahhoz, amit ő mond.”
Míg eredetileg a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff állítólag – Niki Laudával egyetértésben – azt mondta, hogy nem tetszett neki a döntés, a német RTL egy frissebb megszólalásban már mást idézett tőle: “Nem volt népszerű döntés, de ez volt a helyes.”
A német motorsportszövetség elnöke, egyben a VW motorsportfőnöke, Hans-Joachim Stuck Rosberget méltatta Malajzia után, amiért Vettellel ellentétben tartotta magát a csapat érdekéhez:
“Iskolapéldája volt annak, milyen is egy világklasszis versenyző. A Mercedes alkalmazottja, tehát amikor utasítást kap, akkor követi is azt” – idézte az egykori F1-pilótát a SID sporthírügynökség.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.