F1: Vettel és Webber nem maradhat együtt

Ki a főnök a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 13.35

Mark Webber menedzsere, Flavio Briatore szerint a szepangi incidens után megszűnt a közös munka alapja, az ausztrál az év végén menni fog. Az olasz élesen kritizálta a szerinte gyengekezű Christian Hornert is.

Az egykori Benetton- és Renault-főnök, a simlisségéről ismert Flavio Briatore is megszólalt a Red Bull vasárnapi csapatutasításos balhéja kapcsán. Az olasz személyesn is érintett, hiszen – áttételekkel, de – végső soron Fernando Alonso mellett ő menedzseli mark Webbert is. Természetesen igen sötéten festette le a helyzetet.
“Azt hiszem, a kapcsolatnak teljesen vége. Már ezelőtt is csak formális volt a viszony a két Red Bull-pilóta között, tavaly is világos volt a helyzet. Most Vettel azt mondja, hogy majd ő is segít Marknak, de Marknak nem kell ilyen segítség. Ezt a futamot ő nyerhette volna, de könnyen lehet, hogy a többit már mind Vettel nyeri majd.”
“Nem hiszem, hogy ez a kapcsolat még helyrehozható. Két profiról van szó, ezután is győznek majd, meg minden, de elképzelhetetlen, hogy amikor Mark majd segítségre szorul valamikor a jövőben, Vettel tényleg segíteni fog. Immár ellenségek vannak egy csapaton belül, remélhetőleg ez a Ferrarinak segít majd.”
Briatore meg van győződve róla, hogy Webbernek nem lehet maradása a Red Bullnál 2013 után.
“Ez tuti. Már tavaly is voltak problémák. Az autójuk nagyon versenyképes, egy versenyző szívesen maradna ott, de Szepang megmutatta, hogy a Red Bullnál nincs irányítás, Vettel a főnök. Márpedig a pilóta nem lehet egyben csapatvezető is.”
Az olasz szerint Christian Horner gyenge csapatfőnök, a Red Bullnál a tervező Adrian Newey, a motorsportfőnök Helmut Marko és a tulajdonos Dietrich Mateschitz között zavaros a hierarchia.  
“Egy belevaló csapatfőnök kikényszerítette volna a pozíció visszaadását. A Red Bullnál az a gond, hogy a pit wallon is két ember (Horner és Newey) elképzelése ütközik, a háttérben pedig ott van Marko, aki Mateschitznek felel, szóval mindenki be van tojva.”
“Az idény első győzelménél hagyományosan a csapatfőnök megy fel a dobogóra, de Christiannak még annyi ereje sincs, hogy ő menjen fel, mindenki fél, miközben a pilóta diktál. Az első verseny és a bajnokság megnyerésekor a csapatfőnök megy a dobogóra és csak utána jönnek a versenymérnökök vagy a technikai igazgató” – utalta arra, hogy Newey vette át a csapatnak járó trófeát vasárnap.
“Az hogy a kettős győzelem után nem Christian ment fel, ékesen bizonyítja, hogy mennyivel gyengébb, mint más csapatfőnökök.”

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.