F1: Vettel és Webber nem maradhat együtt

Ki a főnök a Red Bullnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 13.35

Mark Webber menedzsere, Flavio Briatore szerint a szepangi incidens után megszűnt a közös munka alapja, az ausztrál az év végén menni fog. Az olasz élesen kritizálta a szerinte gyengekezű Christian Hornert is.

Az egykori Benetton- és Renault-főnök, a simlisségéről ismert Flavio Briatore is megszólalt a Red Bull vasárnapi csapatutasításos balhéja kapcsán. Az olasz személyesn is érintett, hiszen – áttételekkel, de – végső soron Fernando Alonso mellett ő menedzseli mark Webbert is. Természetesen igen sötéten festette le a helyzetet.
“Azt hiszem, a kapcsolatnak teljesen vége. Már ezelőtt is csak formális volt a viszony a két Red Bull-pilóta között, tavaly is világos volt a helyzet. Most Vettel azt mondja, hogy majd ő is segít Marknak, de Marknak nem kell ilyen segítség. Ezt a futamot ő nyerhette volna, de könnyen lehet, hogy a többit már mind Vettel nyeri majd.”
“Nem hiszem, hogy ez a kapcsolat még helyrehozható. Két profiról van szó, ezután is győznek majd, meg minden, de elképzelhetetlen, hogy amikor Mark majd segítségre szorul valamikor a jövőben, Vettel tényleg segíteni fog. Immár ellenségek vannak egy csapaton belül, remélhetőleg ez a Ferrarinak segít majd.”
Briatore meg van győződve róla, hogy Webbernek nem lehet maradása a Red Bullnál 2013 után.
“Ez tuti. Már tavaly is voltak problémák. Az autójuk nagyon versenyképes, egy versenyző szívesen maradna ott, de Szepang megmutatta, hogy a Red Bullnál nincs irányítás, Vettel a főnök. Márpedig a pilóta nem lehet egyben csapatvezető is.”
Az olasz szerint Christian Horner gyenge csapatfőnök, a Red Bullnál a tervező Adrian Newey, a motorsportfőnök Helmut Marko és a tulajdonos Dietrich Mateschitz között zavaros a hierarchia.  
“Egy belevaló csapatfőnök kikényszerítette volna a pozíció visszaadását. A Red Bullnál az a gond, hogy a pit wallon is két ember (Horner és Newey) elképzelése ütközik, a háttérben pedig ott van Marko, aki Mateschitznek felel, szóval mindenki be van tojva.”
“Az idény első győzelménél hagyományosan a csapatfőnök megy fel a dobogóra, de Christiannak még annyi ereje sincs, hogy ő menjen fel, mindenki fél, miközben a pilóta diktál. Az első verseny és a bajnokság megnyerésekor a csapatfőnök megy a dobogóra és csak utána jönnek a versenymérnökök vagy a technikai igazgató” – utalta arra, hogy Newey vette át a csapatnak járó trófeát vasárnap.
“Az hogy a kettős győzelem után nem Christian ment fel, ékesen bizonyítja, hogy mennyivel gyengébb, mint más csapatfőnökök.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.