F1: A Toro Rosso már tárgyal a Renault-val

Szorosabb együttműködést terveznek a Red Bullal

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 15.30

A Toro Rosso Renault motorokra válthat, mert szorosabb együttműködést tervez anyacsapatával, a Red Bull-lal. A Renault egyelőre bírja a strapát, de 5 csapat ellátása már a kapacitásaik határát feszegeti.

A Renault elismerte, hogy tárgyalásokat folytat a Toro Rossóval egy motorpartneri szerződésről. A Red Bull fiókcsapatának autóit jelenleg a Ferrari V8-asai hajtják, ám a V6-os turbómotorok korszakára a két energiaitalos csapat szorosabb együttműködést tervez, így logikus a renault-s megállapodás.
Már jelenleg is a Renault a legaktívabb motorszállító, hiszen négy alakulatot lát el: a Red Bullt, a Lotust, a Williamst és a Caterhamet. Felmerül a kérdés tehát, hogy meddig bírják kapacitásaik. Jean-Michel Jalinier, a Renault F1 motorgyártó részlegének vezetője szerint nehéz megmondani, hány csapatot tudnak vállalni. “Nem hiszem, hogy lenne erre egy ideális szám, ám 2014-ben 5 istállónak is adhatunk motorokat, ha szükséges” – mondta. “Készen állunk tehát 5 csapatra is, de a legjobb talán 3 lenne, hiszen így mindannyiukat kellőképpen tudnánk segíteni” – ismerte el a vezető. 
Valószínű, hogy a Marussiát hajtó Cosworth év végén kiszáll a sorozatból, így tovább bonyolódhat az F1-es motorkérdés. Arra a kérdésre, hogy egy újabb gyártó színre lépése megkönnyítené-e a helyzet, Jalinier egyértelmű igennel válaszolt. “Nem vagyunk elegen, hogy ellássuk az összes csapatot. Legszívesebben én sem dolgoznék 5 csapattal” – tette hozzá.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.