F1: A csapatérdek mindenek felett

A Lotus és a McLaren főnöke is megszólalt a Vettel-ügyben

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 14.30

Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak Vettel és Webber csapatutasításos ügyében. Eric Boullier és Martin Whitmarsh szerint a csapat érdeke az első, de a McLaren-főnök most sem döntene másképp, mint 2007-ben Alonso és Hamilton VB-harcánál.

Vasárnap óta másról sem szól a Forma-1, mint Sebastian Vettel malajziai akciójáról, amikor a háromszoros világbajnok a csapatutasítás dacára előzte meg társát. Vettel azóta bocsánatot kért az eset miatt, ám közben kapott hideget-meleget a világsajtóban. Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak az ügyben.
Martin Whitmarsh, a McLaren vezetője a csapatutasítások figyelmen kívül hagyásáról elmondta, hogy a vezetésnek nincs sok választása ilyen esetekben. “Le kell ülni velük és végigbeszélni a történteket” – mondta. 
“A pilóta az ilyen esetekben feltételezhetően szerződésszegést követ el. A csapat érdeke mindig a versenyzőé előtt áll, ha nem tévedek. Minden csapatnál” – húzta alá a brit csapatvezető.
“Egy csapatnál 6-700 ember dolgozik a versenyzőkért, amire mindig emlékeztetni kell őket. De a versenyzőkben buzog a küzdőszellem, és ezt nem mindig könnyű kezelni” – avatott be a csapatvezetés nehézségeibe Whitmarsh.
A Lotus eddigi ismereteink alapján más filozófiát képvisel pilótáik kezelésében, gondoljunk csak Kimi Räikkönen Abu-Dzabiban történt mókás feleselésére. Ennek ellenére Eric Boullier hasonlóan látja a helyzetet, mint mclarenes kollégája. “Nem ismerem pontosan a sztorit, de nekem úgy tűnik, Vettel már korábban is kedvezményezett volt a Red Bullnál.”
“Egy ilyen helyzet sosem könnyű, de fontos, hogy az ilyen esetek után leüljünk és megbeszéljük a történteket” – csatlakozott Whitmarsh-hoz. “A csapatnak fontos a konstruktőri cím, ezért kérték Webbert és Vettelt, hogy tartsák meg a sorrendet.”
“Természetesen megértem Sebet, hogy nyerni akart, hiszen tudja, minden pont számít majd a végelszámolásnál. Ám csapatfőnökként azt mondom, hogy mindig a csapat érdekeit kell nézni – kivéve persze, ha nyíltan favorizálunk egy pilótát” – tette hozzá a Lotus vezetője.
Whitmarsh ugyanakkor saját tapasztalataiból ismeri, hogy az utasítások hiánya sokba kerülhet a csapatnak. A McLaren például így bukta el a 2007-es VB-t, mert nem választott az egymással versengő Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso között.
“Könnyű lenne azzal büszkélkednem, hogy mi nem tettük meg, amit mások igen, de nem szeretnék így tenni” – mondta. “Könnyen odavethetné bárki, hogy mi pedig 2007-ben eldobtunk egy VB-címet, mert nem adtunk csapatutasításokat” – vélte Whitmarsh.
“Ez igaz is” – ismerte el. “Ugyanakkor nem tartanám helyesnek, ha egy wokingi irodában döntenénk el, hogy Alonso vagy Hamilton legyen a világbajnok” – tette hozzá. “Van egy hang bennem, amelyik azt mondja, hogy meg kellett volna nyernünk a VB-t, de összességében nem gondolnám helyesnek, ha így tettünk volna. Ma sem tennék másképp” – árulta el a McLaren csapatfőnöke.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.