F1: A csapatérdek mindenek felett

A Lotus és a McLaren főnöke is megszólalt a Vettel-ügyben

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 14.30

Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak Vettel és Webber csapatutasításos ügyében. Eric Boullier és Martin Whitmarsh szerint a csapat érdeke az első, de a McLaren-főnök most sem döntene másképp, mint 2007-ben Alonso és Hamilton VB-harcánál.

Vasárnap óta másról sem szól a Forma-1, mint Sebastian Vettel malajziai akciójáról, amikor a háromszoros világbajnok a csapatutasítás dacára előzte meg társát. Vettel azóta bocsánatot kért az eset miatt, ám közben kapott hideget-meleget a világsajtóban. Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak az ügyben.
Martin Whitmarsh, a McLaren vezetője a csapatutasítások figyelmen kívül hagyásáról elmondta, hogy a vezetésnek nincs sok választása ilyen esetekben. “Le kell ülni velük és végigbeszélni a történteket” – mondta. 
“A pilóta az ilyen esetekben feltételezhetően szerződésszegést követ el. A csapat érdeke mindig a versenyzőé előtt áll, ha nem tévedek. Minden csapatnál” – húzta alá a brit csapatvezető.
“Egy csapatnál 6-700 ember dolgozik a versenyzőkért, amire mindig emlékeztetni kell őket. De a versenyzőkben buzog a küzdőszellem, és ezt nem mindig könnyű kezelni” – avatott be a csapatvezetés nehézségeibe Whitmarsh.
A Lotus eddigi ismereteink alapján más filozófiát képvisel pilótáik kezelésében, gondoljunk csak Kimi Räikkönen Abu-Dzabiban történt mókás feleselésére. Ennek ellenére Eric Boullier hasonlóan látja a helyzetet, mint mclarenes kollégája. “Nem ismerem pontosan a sztorit, de nekem úgy tűnik, Vettel már korábban is kedvezményezett volt a Red Bullnál.”
“Egy ilyen helyzet sosem könnyű, de fontos, hogy az ilyen esetek után leüljünk és megbeszéljük a történteket” – csatlakozott Whitmarsh-hoz. “A csapatnak fontos a konstruktőri cím, ezért kérték Webbert és Vettelt, hogy tartsák meg a sorrendet.”
“Természetesen megértem Sebet, hogy nyerni akart, hiszen tudja, minden pont számít majd a végelszámolásnál. Ám csapatfőnökként azt mondom, hogy mindig a csapat érdekeit kell nézni – kivéve persze, ha nyíltan favorizálunk egy pilótát” – tette hozzá a Lotus vezetője.
Whitmarsh ugyanakkor saját tapasztalataiból ismeri, hogy az utasítások hiánya sokba kerülhet a csapatnak. A McLaren például így bukta el a 2007-es VB-t, mert nem választott az egymással versengő Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso között.
“Könnyű lenne azzal büszkélkednem, hogy mi nem tettük meg, amit mások igen, de nem szeretnék így tenni” – mondta. “Könnyen odavethetné bárki, hogy mi pedig 2007-ben eldobtunk egy VB-címet, mert nem adtunk csapatutasításokat” – vélte Whitmarsh.
“Ez igaz is” – ismerte el. “Ugyanakkor nem tartanám helyesnek, ha egy wokingi irodában döntenénk el, hogy Alonso vagy Hamilton legyen a világbajnok” – tette hozzá. “Van egy hang bennem, amelyik azt mondja, hogy meg kellett volna nyernünk a VB-t, de összességében nem gondolnám helyesnek, ha így tettünk volna. Ma sem tennék másképp” – árulta el a McLaren csapatfőnöke.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.