F1: A csapatérdek mindenek felett

A Lotus és a McLaren főnöke is megszólalt a Vettel-ügyben

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 14.30

Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak Vettel és Webber csapatutasításos ügyében. Eric Boullier és Martin Whitmarsh szerint a csapat érdeke az első, de a McLaren-főnök most sem döntene másképp, mint 2007-ben Alonso és Hamilton VB-harcánál.

Vasárnap óta másról sem szól a Forma-1, mint Sebastian Vettel malajziai akciójáról, amikor a háromszoros világbajnok a csapatutasítás dacára előzte meg társát. Vettel azóta bocsánatot kért az eset miatt, ám közben kapott hideget-meleget a világsajtóban. Ezúttal a rivális csapatok, a McLaren és a Lotus főnökei nyilatkoztak az ügyben.
Martin Whitmarsh, a McLaren vezetője a csapatutasítások figyelmen kívül hagyásáról elmondta, hogy a vezetésnek nincs sok választása ilyen esetekben. “Le kell ülni velük és végigbeszélni a történteket” – mondta. 
“A pilóta az ilyen esetekben feltételezhetően szerződésszegést követ el. A csapat érdeke mindig a versenyzőé előtt áll, ha nem tévedek. Minden csapatnál” – húzta alá a brit csapatvezető.
“Egy csapatnál 6-700 ember dolgozik a versenyzőkért, amire mindig emlékeztetni kell őket. De a versenyzőkben buzog a küzdőszellem, és ezt nem mindig könnyű kezelni” – avatott be a csapatvezetés nehézségeibe Whitmarsh.
A Lotus eddigi ismereteink alapján más filozófiát képvisel pilótáik kezelésében, gondoljunk csak Kimi Räikkönen Abu-Dzabiban történt mókás feleselésére. Ennek ellenére Eric Boullier hasonlóan látja a helyzetet, mint mclarenes kollégája. “Nem ismerem pontosan a sztorit, de nekem úgy tűnik, Vettel már korábban is kedvezményezett volt a Red Bullnál.”
“Egy ilyen helyzet sosem könnyű, de fontos, hogy az ilyen esetek után leüljünk és megbeszéljük a történteket” – csatlakozott Whitmarsh-hoz. “A csapatnak fontos a konstruktőri cím, ezért kérték Webbert és Vettelt, hogy tartsák meg a sorrendet.”
“Természetesen megértem Sebet, hogy nyerni akart, hiszen tudja, minden pont számít majd a végelszámolásnál. Ám csapatfőnökként azt mondom, hogy mindig a csapat érdekeit kell nézni – kivéve persze, ha nyíltan favorizálunk egy pilótát” – tette hozzá a Lotus vezetője.
Whitmarsh ugyanakkor saját tapasztalataiból ismeri, hogy az utasítások hiánya sokba kerülhet a csapatnak. A McLaren például így bukta el a 2007-es VB-t, mert nem választott az egymással versengő Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso között.
“Könnyű lenne azzal büszkélkednem, hogy mi nem tettük meg, amit mások igen, de nem szeretnék így tenni” – mondta. “Könnyen odavethetné bárki, hogy mi pedig 2007-ben eldobtunk egy VB-címet, mert nem adtunk csapatutasításokat” – vélte Whitmarsh.
“Ez igaz is” – ismerte el. “Ugyanakkor nem tartanám helyesnek, ha egy wokingi irodában döntenénk el, hogy Alonso vagy Hamilton legyen a világbajnok” – tette hozzá. “Van egy hang bennem, amelyik azt mondja, hogy meg kellett volna nyernünk a VB-t, de összességében nem gondolnám helyesnek, ha így tettünk volna. Ma sem tennék másképp” – árulta el a McLaren csapatfőnöke.

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.