Ecclestone: Hülyeség volt a csapatutasítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 10.00

Az F1 ura szerint a Red Bull és a Mercedes is rosszul tette, hogy a Maláj Nagydíjon a bokszutcából akarták meghatározni a versenyzőik sorrendjét. Az idény elején nem akar ilyet látni Bernie.

A 2013-as Maláj Nagydíj sokáig emlékezetes marad majd a teljesen örömtelen dobogó miatt, amelyen a csapat utasítása ellenére győző Sebastian Vettel, az elárult Mark Webber, és a harmadik helyet a csapattól “ajándékba” kapó Lewis Hamilton állt.
Az F1 ura, Bernie Ecclestone a Daily Telegraph-nak adott interjújában arról beszélt, hogy a csapatutasításokra semmi szükség nem volt Szepangban, csak ártott a sportnak és a csapatoknak is,  ami múlt vasárnap történt. 
“Szerintem a bajnokságnak ebben a szakaszában még nem szabadna csapatutasításokat alkalmazni. Teljesen mindegy, kiről van szó” – mondta.
“Gondolom Christian (Horner, Red Bull-főnök) attól tartott, hogy ütköznek és egyikük sem ér célba. Ebből a szempontból mindketten butaságot csináltak. Sebastian visszavehetett volna. Másrészt persze verseny van, Sebastian szeretné megnyerni a bajnokságot, és Mark is ugyanúgy.”
A fentiekkel együtt Ecclestone mindkét versenyzőt, a győzelemre kíméletlenül hajtó Vettelt és a sértett Webbert is megérti:
“Sebastian igazi küzdő, nem ismeri a vereséget. Nem akar veszíteni. De mutassanak nekem egy jó vesztest, nincs is olyan! Mark viszont nem fogja könnyen lenyelni ezt, az tuti. Én nagy rajongója vagyok Marknak, jó barátok vagyunk. Persze Sebastian meg háromszoros világbajnok, talán egy kicsit több tiszteletet érdemelne az emberektől.”
Az F1 ura is úgy látja, hogy a megrendült bizalom visszaüthet majd a Red Bullnál, amikor már valódi tétje lesz a dolognak.
“Tegyük fel, hogy év végén mindkét srác esélyes lesz a bajnoki címre, Mark nyilván nem fogja segíteni Sebastiant. Ezt Sebastiannak is érdemes meggondolnia. Lehet, hogy valamikor szeretne egy kis segítséget Marktól, de alig hiszem, hogy Mark hajlandó lesz rá.”
“Vagy képzeljük el, hogy Sebastian Alonso ellen küzd, és ezek a pontok számítanak majd. Csapatfőnökként mondanám Marknak, hogy figyelj, te már nem nyerheted meg a bajnokságot, Sebastian viszont igen, a csapatnak jól jönne az újabb világbajnoki cím. De Marknál nem lenne nyerő a téma, azt mondhatná, hogy emlékezzünk csak, mi történt!”

A megmérgezett dobogó

A megmérgezett dobogó


Ecclestone a Mercedest is elítélte, amiért Szepangban nem engedték meg Nico Rosbergnek, hogy megelőzze a 3. helyen haladó csapattársát, Hamiltont.
“Nem hiányzik az ilyesmi, nem jó ez így! A csapatfőnökök is tudják, hogy mi a helyes és mi nem. Nem tetszett, hogy a Mercedes nem engedte Rosberget előzni, szerintem ostoba döntés volt. Rosberg talán a Red Bullokat is megkergethette volna egy kicsit. Ésszerűtlen volt a Mercedes döntése.”
A kisember szerint csakis a bajnokság utolsó részében igazolható a csapatutasítások alkalmazása: “Az idény háromnegyedénél, akkor már fontos lehet ez. Ha a csapatnál csak az egyik pilóta gyűjthet annyi pontot, hogy megnyerje a címet, akkor a másiknak már segítenie kell.”
Ecclestone, aki 1972-től másfél évtizeden keresztül a Brabham tulajdonos-főnöke volt, maga is került nehéz helyzetbe a csapaton belüli rivalizáció miatt. Felidézett egy történetet, amelyben egy makacs “másodhegedűst” kellett helyre tenni.

Bernie-nek is volt dolga ilyen esetekkel

Bernie-nek is volt dolga ilyen esetekkel


“Az egyik pilótám a bajnoki címért küzdött – neveket nem fogok mondani -, de az adott hétvégén a másik srác volt rohadt gyors. Mondtam neki, hogy akármi is legyen, csak szépen engedje el a csapattársát. Azt mondta, hogy nem fogja megtenni. Mondtam, hogy felőlem akár fel is állhat az autóban, hogy mindenki lássa, elengedésről van szó, de ő így sem akarta megtenni. Nos, annyi benzint tankoltunk az autójába, hogy biztosan ne érjen célba…”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.