A Red Bull ugyan kettős győzelmet aratott a vasárnapi Maláj Nagydíjon, de nem egészen úgy, ahogy tervezték. A csapatnál az utolsó bokszkiállásig szabad volt a verseny a két pilóta között, de az utolsó etapon már a spórolásra utasították a versenyzőket a biztos eredmény érdekében.
A vezető Mark Webber vissza is vett, letekerte a motort, Sebastian Vettel viszont megtámadta és megelőzte a gyanútlan ausztrált. A német utólag elismerte, hogy tévedett és hibázott, de baj már megtörtént, vélték a brit Sky Sports szakértői. 
“Világos volt, hogy necces a helyzet a gumikkal, ezért a csapatnak meg kellett határoznia, mennyire nyomhatják, de Sebastian nem tartotta magát ehhez” – mondta az 1996-os világbajnok Damon Hill.
“Szerintem Sebastian úgy volt vele, hogy jobb birtokon belül lenni, aztán majd kimagyarázza valahogy. Bocsánatot kért, de mit ér ez utólag. Ha bizalmatlanság alakul ki a pilóták között, az nagyon káros a csapat számára.”
 
Az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, a pilótamenedzsmentben is jártas Martin Brundle így vélekedett:
“Nagy bajban van a Red Bull, mert ha legközelebb ilyen helyzet alakul ki, az első két helyen lesznek, és nem szeretnék a házon belüli csatát, Webber nem fog bízni senkiben. Nem hiszi majd el a csapatnak, hogy tényleg nem lesz harc, így tovább fog versenyezni” – magyarázta a szakkommentátor.
Webber az egyik verseny utáni interjújában azt mondta, az futam utolsó köreiben “nagyon sok minden megfordult a fejében”, a jövő is. A veterán kijelentette, hogy hazamegy Ausztráliába, “gyógyírt” keres, és majd meglátja, hogy az elég erős lesz-e. Brundle igyekezett valamit kihámozni a nyilatkozatból.
“A csapattársa háromszor vitte el a bajnoki címet ugyanazzal az autóval, ami biztosan frusztrálja. Ma viszont ő volt a jobb, egyértelműen meg tudta volna nyerni a versenyt tisztán, saját erőből, és úgy tudta, hogy a csapattársa már nem fogja támadni.” 
“Most vissza kellett fognia magát, de valójában legszívesebben ordítana, hogy micsoda botrány ez. De tartja magát a csapatjátékhoz, azt mondja, visszamegy Ausztráliába, beveszi a gyógyszert, és majd kiderül, hogy az segít-e. Hogy mi akart ezzel mondani? Azt mondja, hogy elhagyja a csapatot? Kiszáll az F1-ből? Vajon le tudja ezt nyelni? Mark elbukott egy futamot, súlyosan visszaéltek a bizalmával, de közben azért csapatjátékosnak kell lennie.”


Többen azt a következtetést vonták le Vettel viselkedéséből, hogy a háromszoros bajnok sérthetetlennek érzi magát.
A német Der Spiegel szakírója így véleményezett: “Az ego a No. 1. Míg Rosberg engedelmeskedett, a dacos Vettel kíméletlenül előzött, talán azért, mert nincs félnivalója.”
A szintén német Bild tudósítója, Frank Schneider sem volt elnéző: “Vettel maga is rácsodálkozott a saját kegyetlenségére. Egyre inkább a példaképére, Michael Schumacherre emlékezetet, akit imádtak, de gyűlöltek is. Vettel is jó úton halad e felé.”
A brit Mirror F1-es írója, Byron Young szerint “úgy tűnik, hogy a tehetetlen csapatfőnök, csak egy enyje-bejnyével büntetheti a sztárját.”
A volt McLaren-, Ferrari- és Renault-pilóta, a francia Patrick Tambay így véleményezte a történteket: “Azt hiszem, most megmutatkozott Sebastian Vettel igazi arca. Az autón kívül mosolygós, híresen barátságos, de amikor felteszi a sisakot, harcos lesz belőle, orkká válik. Minden áron győzni akar. A Mercedesnél is hasonló szituáció volt de Rosberg, aki fegyelmezett srác, hallgatott a csapatra.”
“Egy dolog a csapatutasítás, és egy másik a hátba szúrás. Tegnap nem hajtottak végre egy csapatutasítást, Sebastian Vettel megmutatta, valójában milyen fából is faragták. Rácáfolt a szerethető, mosolygós, legfiatalabb háromszoros bajnok imázsára. Egy ilyen fiatalon ennyire sikeres embertől hajlíthatatlan gerincet feltételeznénk, de amikor a Red Bull utasítása ellenére megelőzte Webbert, megmutatta, hogy az erkölcstelenség határáig kíméletlen” – írta a Times-os Kevin Eason
 


Az egykori Brabham- és McLaren-versenyző John Watson szerint a Red Bullnak kemény büntetéssel kellene észhez térítenie Vettelt:
“Az a kérdés, hogy a csapat mivel szankcionálja Sebastian Vettelt. Az egyetlen lehetőség, ha nem versenyezhet a következő futamon. A pontokat már nem lehet elvenni tőle, hogy Mark Webbernek adják, a pénzbírság semmit sem jelentene, szóval csakis azzal lehetne megrendszabályozni, ha azt mondanák, a következő futamon nem versenyezhetsz.”
A Vettel-ellenes hangulat nem csak a “kibicek” között érvényesült, árulta el a Sauber csapatigazgatója, Beat Zehnder: “Nem szerzett sok rajongót magának, a paddockban sehol sem nézték jó szemmel a húzását” – mondta az Auto Motor und Sportnak.