F1: Elcserélte a pontjait a Force India

A kerékanyával volt gond

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 11.30

A Force India hétvégéje a pozitív kezdés után rémálomszerűen végződött. Az új fejlesztésű kerékanyák elrontották a bokszkiállásokat, és mindkét pilóta feladni kényszerült a futamot.

A Force India hétvégéje kiválóan indult Szepangban, Adrian Sutil valósággal remekelt a szabadedzéseken, sőt az időmérő edzés első szakaszában is ő futotta a legjobb kört. A kvalifikáció eső áztatta szakaszában már nem voltak olyan meggyőzőek, ám a futamon ismét ígéretesen haladtak Paul di Restával együtt a pontszerzés felé. 
Aztán elérkeztek a kerékcserék, amelyek egy darabig még a rémálmaikban fogják kísérteni a szerelőket, versenyzőket és a csapatvezetőket egyaránt. Előbb Sutil vesztegelt a bokszban, ám mögötte di Resta érkezett volna a saját kerékcseréjére, így neki is végig kellett asszisztálni az ügyetlenkedést. Majd a következő etapban di Restával történt meg ugyanez. 
Adrian Sutil szerint mindkettejük kocsijával ugyanaz történt. “Az autók kerékanyájával volt gond, és ez rengeteg időnkbe került a bokszban” – idézte fel a keserű emlékeket. “Egyelőre nem tudjuk pontosan a hiba okát.”
Az integrált kerékanyákra épülő kerékcsere-rendszert Ausztráliában használta először a Force India, minden gond nélkül, ám Malajziában sokkal nagyobb hőség volt, a melegben jobban szorultak a kitágult alkatrészek – ez lehetett a problémák egyik oka. 
A csapat tulajdonosa, Vijay Mallya érthető csalódottsággal beszélt a hétvégéről. “El vagyunk keseredve, mert remek volt a tempónk egész hétvégén. A versenyen száraz pályán di Resta volt az egyik leggyorsabb, aztán jöttek a gondok a bokszban a kerékanyákkal” – mondta a csapatfőnök.
“Amikor másodszor is előjött ugyanaz a hiba, világossá vált, hogy nem fogjuk tudni orvosolni a futam alatt. Arra a döntésre jutottunk, hogy elővigyázatosságból mindkét autónkat kihívjuk, és alaposan kivizsgáljuk az esetet” – árulta el Mallya. “Frusztráló, de ilyen ügyek előfordulnak az autóversenyzésben. Az autónk sebessége továbbra is nagyon jó, Kínára pedig megoldjuk a problémáinkat.”
Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese hozzátette, hogy nem fognak visszalépni, és továbbra is használni fogják az integrált kerékanyákat. “Nem léphetünk vissza. Orvosolnunk kell a hibákat, és használnunk a fejlesztéseinket” – jelentette ki a mérnök. “Ma már mindenki 4 másodperc alatt cserél kereket. Ha a hagyományos megoldást választjuk, 4 másodpercnél hosszabb bokszkiállásaink lesznek, amit nem engedhetünk meg magunknak.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.