F1: Elcserélte a pontjait a Force India

A kerékanyával volt gond

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 11.30

A Force India hétvégéje a pozitív kezdés után rémálomszerűen végződött. Az új fejlesztésű kerékanyák elrontották a bokszkiállásokat, és mindkét pilóta feladni kényszerült a futamot.

A Force India hétvégéje kiválóan indult Szepangban, Adrian Sutil valósággal remekelt a szabadedzéseken, sőt az időmérő edzés első szakaszában is ő futotta a legjobb kört. A kvalifikáció eső áztatta szakaszában már nem voltak olyan meggyőzőek, ám a futamon ismét ígéretesen haladtak Paul di Restával együtt a pontszerzés felé. 
Aztán elérkeztek a kerékcserék, amelyek egy darabig még a rémálmaikban fogják kísérteni a szerelőket, versenyzőket és a csapatvezetőket egyaránt. Előbb Sutil vesztegelt a bokszban, ám mögötte di Resta érkezett volna a saját kerékcseréjére, így neki is végig kellett asszisztálni az ügyetlenkedést. Majd a következő etapban di Restával történt meg ugyanez. 
Adrian Sutil szerint mindkettejük kocsijával ugyanaz történt. “Az autók kerékanyájával volt gond, és ez rengeteg időnkbe került a bokszban” – idézte fel a keserű emlékeket. “Egyelőre nem tudjuk pontosan a hiba okát.”
Az integrált kerékanyákra épülő kerékcsere-rendszert Ausztráliában használta először a Force India, minden gond nélkül, ám Malajziában sokkal nagyobb hőség volt, a melegben jobban szorultak a kitágult alkatrészek – ez lehetett a problémák egyik oka. 
A csapat tulajdonosa, Vijay Mallya érthető csalódottsággal beszélt a hétvégéről. “El vagyunk keseredve, mert remek volt a tempónk egész hétvégén. A versenyen száraz pályán di Resta volt az egyik leggyorsabb, aztán jöttek a gondok a bokszban a kerékanyákkal” – mondta a csapatfőnök.
“Amikor másodszor is előjött ugyanaz a hiba, világossá vált, hogy nem fogjuk tudni orvosolni a futam alatt. Arra a döntésre jutottunk, hogy elővigyázatosságból mindkét autónkat kihívjuk, és alaposan kivizsgáljuk az esetet” – árulta el Mallya. “Frusztráló, de ilyen ügyek előfordulnak az autóversenyzésben. Az autónk sebessége továbbra is nagyon jó, Kínára pedig megoldjuk a problémáinkat.”
Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese hozzátette, hogy nem fognak visszalépni, és továbbra is használni fogják az integrált kerékanyákat. “Nem léphetünk vissza. Orvosolnunk kell a hibákat, és használnunk a fejlesztéseinket” – jelentette ki a mérnök. “Ma már mindenki 4 másodperc alatt cserél kereket. Ha a hagyományos megoldást választjuk, 4 másodpercnél hosszabb bokszkiállásaink lesznek, amit nem engedhetünk meg magunknak.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.