F1: A Mercedesnél is áll a bál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 15.30

A Red Bull mellett a Mercedesnél is gondot okozott Szepangban a csapatutasítás. A fejesek a csapatfőnököt, Ross Brawnt kritizálják.

A Maláj Nagydíjon nem csak a Red Bull csapatutasítása okozott felháborodást. Míg a címvédőknél Sebastian Vettel a csapat szándéka ellenére megelőzte a gyanútlan Mark Webbert, Nico Rosberg csak szerette volna ugyanezt tenni a 3. helyen haladó Lewis Hamiltonnal, de a csapatfőnök, Ross Brawn egyszerűen nem engedte.
Van sapkája, nincs sapkája, mindenki kap valamiért, mindenesetre a Mercedesnél a csapat vezetésén belül is ellentéteket okozott a döntés. Bár korábban az elnök, Niki Lauda és a márka új motorsportfőnöke Toto Wolff is azt állította, hogy a versenyen Brawn a főnök, utólag mindketten kritizálták a gyorsabb Rosberg visszafogását.
“Sportszempontból rossz döntés volt. Engedni kellett volna Rosberget. Beszélni fogunk Ross-szal, hogy ezután mindig ez lesz-e a stratégia” – állította a háromszoros bajnok Lauda a német RTL-nek.
A másik osztrák, Wolff egyetértett: “Sportszempontból nem ezt szeretnénk látni.”
Brawn indoka egyébként az volt, hogy a pilótáknak spórolni kellett az üzemanyaggal. Rosberg azt mondja, ez csak Hamilton esetében volt igaz. 
“Nekem nem kellett spórolnom, minden rendben volt. Leülök majd Ross-szal, hogy átbeszéljük, tényleg ez volt-e a helyes döntés. Nem tudom, hogy elkaphattam-e volna a Red Bullokat, de jónak éreztem a dolgot, és szerettem volna látni, mire juthatok. Próbáltam elérni, hogy meggondolják.”
Rosberg a fentiekkel együtt visszautasította a Red Bull-os Helmut Marko vádját, miszerint a Mercedesnél egyértelmű az első és második számú pilóta alkalmasa: “Értem, hogy az eset után miért tűnhet így, de meggyőződésem, hogy akkor is ugyanez lett volna a döntés, ha én vagyok elöl.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.