F1: Vettel kihúzta a gyufát a Red Bullnál

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.24. 12.00

A Red Bull főnökei sem örültek Sebastian Vettel önfejűségének, de a kettős győzelem így is meglett, ez a legfontosabb.

Sebastian Vettel megnyerte a Maláj Nagydíjat, de a Red Bull nem ezt a szerepet osztotta rá. A vezető Mark Webber visszavett, de Vettel az utasítás ellenére is támadott. Az 1-2. meglett, de a címvédő elrontotta az örömöt.
“Szép munka Seb, nagyon akartad ezt, de lesz mit megmagyaráznod” – mondták Vettelnek a rádión már a levezető körön.
A csapatfőnök, Christian Horner így értékelt:
“A csapat szempontjából példás eredmény (a kettős győzelem). Ami a pilótákat illeti, az utolsó bokszkiállásig engedtük őket versenyezni, után szerettük volna kézben tartani a futamot, de az egyéni érdekek a csapat érdekei fölé kerekedtek. Kellemetlen helyzet. Mondtuk a versenyzőknek, hogy tartsák a pozíciót a végéig, de Sebastian a saját kezébe vette a dolgokat, meg akarta nyeri a futamot.”
“Ilyesminek nem szabadna előfordulni. Sebastian hibát követett el, amiért bocsánatot is kért Marktól és a csapattól. Házon belül megtárgyaljuk majd a történteket.”
És ha Vettel előzésével nem értettek egyet, miért nem utasították a németet a rádión, hogy adja vissza a pozíciót?
“Komolyan azt hiszik, hogy ha azt mondtuk volna neki, hogy lassítson és adja vissza a helyet, akkor megtette volna? Nem lett volna értelme szólni, a szándékait már az előzéssel világossá tett. Tudta, mi a helyzet, elmondtuk neki. Ő úgy döntött, hogy figyelmen kívül hagyja. A saját érdekét a csapaté elé helyezte. A második és első hely közötti nyolc pont kellett neki, és ez nem volt helyes. Ő is belátta ezt” – magyarázta Horner.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a saját botrányuk közben a Mercedes csapatutasítására próbálta terelni a figyelmet.
“Nos, ment a verseny, mi pedig szóltunk a pilótáknak, hogy tartsák a pozícióikat, mert aggasztott minkat a gumikopás, de aztán elszabadultak a dolgok. Christian mondta nekik, hogy vigyázzanak a gumikra, de Vettel azonnal ott volt a nyakán. A csapat elbeszélget majd velük, a pilótáknak hallgatia kell ránk. Mi egyenlően kezeljük a versenyzőket, nincs egyértelmű első és második számú, mint a Mercedesnél.”
Vettel azóta bocsánatot kért az önfejűségéért, elismerte, hogy a győzelem Webbernek járt volna. Az ausztrál azt mondta, nehéz ezt lenyelni, most hazamegy, gyógyírt keres, és majd meglátja, elég erős lesz-e.
A rossz hangulatot mutatja, hogy a Red Bullnál lefújták a szokásos győzelmi csapatfotózást.

Kommentek

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.