A 2013-as Forma-1-es Maláj Nagydíj öröm nélküli, ellentmondásos dobogót hozott: Sebastian Vettel a csapat utasítása ellenére előzte meg a versenyt sokáig vezető Mark Webbert az első helyért. Webber nem is hagyta szó nélkül, a dobogón teregette ki a szennyest. 
“”Én vagyok a fekete bárány a csapatnál, és ezt magamnak köszönhetem. Nagyot hibáztam, bocsánatot kérek Marktól” – mondta a második sajtótájékoztatón a győztes.
Hátrébb sem volt szebb a futam, Lewis Hamilton szerezte meg a harmadik helyet, az első mercedeses dobogóját, de ez csak úgy sikerült, hogy a csapatfőnök leállította a gyorsabb Nico Rosberget. Nem támadhatta csapattársát.
Valódi verseny vagy csak csapatutasítások? Annyi biztos, hogy nagyon nehéz és kiélezett futam után alakult ki a végeredmény, amely Vettel 27. győzelmét hozta, és amit bőven fog még magyarázni mindenki a következő héten.

Fernando Alonso sem örömmel emlékszik majd 200. futamára, hiszen már a második körben kiesett, miután Vettelnek ütközött és letört az első szárnya. Räikkönen gyenge versenyt futott, csak hetedikként zárt. A bajnokságban a finn a második Vettel mögött.

Hogy pontosan hogy alakult a futam? Így.
Mivel fél órával a rajt előtt megérkezett az eső Szepangba, igen nehéz körülmények között indult a futam. A 2-3-4-es kanyar nagyon vizes, míg a többi szakasz majdnem teljesen száraz volt. Több pilóta (Gutierrez, Bottas, Ricciardo, Chilton, Webber) már a rajtrácsra vezető körén is kicsúszott megjárta a kavicságyat vagy a füvet. 
A levegő mindössze 23, az aszfalt 27 Celsius fokos volt. Az első körökre mindenképp az intermediate gumikra volt szükség, ez egyben azt is jelentette, hogy a száraz keverékek közti kötelező váltás érvényét veszítette.
A startnál Vettel simán elment a pole-ból, Massa és Alonso előbb egymással volt elfoglalva, majd az 2. kanyarban a spanyol hátulról koccant Vettellel, megsérült az első szárnya. Alonso nem ment be a bokszba, a szárny az első kör végén le is szakadt, az autó alá szorult, így a Ferrari a célegyenes végén egyenesen a kavicságyba ment tovább. Kiesett.
Webber a 2. körre Vettel mögé került, a 3. Lewis Hamilton volt. A 3. körben Jenson Button és Nico Rosberg vívott a 4. helyért, a mclarenes győzött. Mögöttük a sokat veszítő Massa, Sergio Perez, Adrian Sutil, Nico Hülkenberg és Dainiel Ricciardo volt a top10-ben. Kimi Räikkönen és Romain Grosjean a 11-12. helyen állt. 
Az 5. körben Hülkenberg elvette a 7. helyet Pereztől.
A kerékcseréket Vettel és Massa indította, a 6. körre váltottak, mindketten a közepes keverékű száraz abroncsokat kapták. A vizes részeken szenvedtek, de a száraz szakaszon Vettel támadni tudott. 
A következő körre gyakorlatilag a fél mezőny követte a példájukat, de a Force Indiánál rosszul sült el a csere, ugyanis Sutilnál gond akadt, di Resta pedig kénytelen volt mögötte várni. Lewis Hamilton nosztalgiázott egyet: a McLarenhez állt be kerékcserére, mielőtt rájött volna, hogy idén már a Mercedesnél szervizelik.
A 9. körre mindenki kint járt a bokszban, a teljes mezőnynél felkerültek a száraz gumik. A rendeződés után, a 10. körben az élmezőnyből egyedüliként kemény keveréken hajtó Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Hülkenberg, Massa, Perez, Gorsjean és Räikkönen volt a sorrend a pontszerző helyeken. 
A williamses Pastor Maldonado Melbourne után Szepangban sem bírta ki egy kis ralizás nélkül, a 14. körben a 11-es kanyarban került egyet a kavicságyban. Az első szárnya fele bánta, de a versenyt folytatni tudta – a mezőny legvégén.
Räikkönen a 16. körben fűzte keresztül magát Sergio Perez McLarenjén, hogy Grosjeannal maradjon a 8-9. helyen. Kezdett előjönni a Lotus száraz pályás tempója.
Webber a 20. körre ment ki a második cseréjére, közepes keveréket kapott, az élről az 5. helyre tért vissza. A következő körben Massa, Grosjean és di Resta, majd Hamilton, Button, Räikkönen is kint járt. A Force India skótja sokáig kint is maradt, a bal elsőt egyszerűen nem tudták lecserélni. Sutil ugyanígy járt pár perccel később.
Vettel és Rosberg a 23. körre váltott, a címvédő a hosszabb etappal sem tudott elég előnyt kiautózni, így Webber mögé ért vissza a 2. helyre.
Paul di Resta szenvedései a 24. körben értek véget, végleg kiállt a garázsba – Sutil négy körrel később tett ugyanígy.
Az élmezőny sorrendje a 25. körben Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen és Perez volt. Vettel egyre közelebb került a csapattársához, de a csaapat kérte, hogy vigyázzon a gumikra, hiszen Hamilton is közel volt.

A mercedeses a 30. körben szállt ki – ideiglenesen – a csatából, kereket cserélt, a következő körben Webber és Rosberg is kiment, Vettel vette át a vezetést. Rossz döntés volt, mert Webber mellett Hamilton is elé került, Rosberg pedig veszélyes távolságban haladt mögötte.
A vezetést Button vette át, de Webber a frissebb gumikon megelőzte a 35. kör kezdetén. 
A bokszban is zajlottak az események, Massát Perez elé engedték ki, majd Nico Hülkenberg és Kimi Räikkönen csatázott egyet ugyanott.
Button a 36. körre ment ki a csapathoz, de a jobb elsőt nem rögzítették rendesen – szokásos McLaren probléma -, meg kellett állnia, ezzel el is szállt minden remény, a 14. helyre esett vissza.
20 körrel a vége előtt Webber vezetett, mögötte Hamilton, Vettel, Rosberg, Massa, Grosjean, Perez, Hülkenberg, Räikkönen és Valtteri Bottas haladt a pontszerző helyeken. A főszereplőkre még egy-egy kerékcsere várt.
Hamilton a 39. körre elveszítette a 2. helyet, a korábbi etapján túl sok üzemanyagot égetett, a csapat spórolásra kérte, így Vettel ellenállás nélkül utasította maga mögé. A címvédő Webbert kezdte üldözni.
Räikkönen a bokszkiállás óta próbálkozott Hülkenberggel, ment az adok-kapok, végül a 41. körben tudta megelőzni a németet.
Az élmezőny utolsó cseréit Hamilton nyitotta ugyanekkor, Vettel és Rosberg egy körrel (43.), Webber kettővel később járt kint. Az ausztrál veterán közvetlenül Vettel elé ért ki, a német támadta is az első pár kanyarban, de sikeres előzés nem történt. 
Vettel a célegyenesben a DRS-sel is próbálkozott, mögöttük a mercedesnél is házi csata folyt, Rosberg a hajtűben megelőzte Hamiltont, aki a célegyenesben vette vissza a 3 helyet. 
Egy körrel később újra jöttek az összecsapások, Vettel és Webber birkózott a csapattárssal, aki ezúttal sikeres volt, a 46. körben átvette a vezetést. A pit wallon nem örültek, “Ugyan Seb, ez már hülyeség!” Hátrébb Rosberg újra megelőzte Hamiltont, aki újra visszavette a pozíciót.
A 48-49. körben a 6-8. pozíciókért is ment a küzdelem: előbb Räikkönen előzte meg Sergio Perezt, majd a mögöttük friss gumikon érkező Massa kapta el előbb a mexikói mclarenest, aztán volt ferraris csapattársát is.
A Mercedesnél forrni kezdtek az indulatok, Rosberg a rádión kérlelte a csapatot, hogy engedjék előzni, mert sokkal gyorsabb Hamiltonnál, de a csapatfőnök, Ross Brawn letiltotta: “Elutasítva Nico, elutasítva.”
Az utolsó három körre Vettel bal elsője fogyni kezdett, de Webber addigra egy kicsit leszakadt. Massa az 54. körben megelőzte Grosjeant, a 6. helyre lépett előre. A még a verseny előtt megsérült Toro Rossóval kiállt a versenyből, egy körrel a vége előtt pedig Buttont is kihívták a garázsba, taktikai kiesés.
Az utolsó két körben már nem történt változás, a Red Bull kettős győzelmet aratott, Vettel megszerezte 27. diadalát, beérve Sir Jackie Stewartot. A Mercedesé lett a 3-4. hely.
Massa hozta az 5. pozíciót, Gorsjean és Räikkönen lett a 6-7., Hülkenberg, Perez és Jean-Eric Vergne osztozott az utolsó három pontszerző helyen.
A világbajnokság három hét múlva a Kínai Nagydíjjal folytatódik.
Maláj Nagydíj, Szepang, 2013.03.24.