Alonso: Utólag könnyű kritizálni

Massa szenvedett, de értékes pontokkal távozott

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.24. 13.12

A Ferrarinak meg kellett elégednie Felipe Massa 5. helyével Malajziában, pedig az időmérőn remekül mentek, de a verseny balszerencsésen alakult számukra. Massa átugrotta Alonsót az összetettben.

Jobb versenyre számítottak a Ferrarinál a Maláj Nagydíj időmérőjét követően, amelyen Felipe Massa a második, Fernando Alonso pedig a harmadik helyezést érte el. A rajtot követően Massa pozíciókat veszített, a jól induló Alonso pedig lekoccolta Vettel autóját, eltörte az első szárnyát. A spanyol kockáztatott, nem állt ki szárnycserére, ám egy idő után a sérült alkatrészt maga alá gyűrte a Ferrari, és a kavicságyban fejezte be a versenyt.
Fernando Alonso szinte azonnal reagált kiesésére a Twitteren. “Ma nem volt szerencsénk, de a szezon 19 versenyből áll, így majd visszakapjuk a sorstól, amit itt elvesztettünk” – írta. “Készen állunk arra, hogy a következő versenyeken pontokat szerezzünk.” 
A Ferrari utólag megerősítette, a csapattal közös döntés volt, hogy nem hívták be Alonsót rögtön az első kör végén.
“Bár az autó megsérült, nem tűnt súlyosnak, a csapattal közösen úgy döntöttünk, hogy továbbmegyek, mert ha azonnal kiálltam volna, és aztán a 3-4. körben újra, hogy száraz gumira váltsak, akkor nagyon visszaestem volna, esélyem sem lett volna az élmezőnyben végezni. Könnyű utólag kritizálni a döntést, de akkor ez tűnt jónak” – mondta a kétszeres világbajnok. 
Felipe Massa kiváló rajtpozícióból indult, ám az esős körülmények között szenvedett a Ferrarival, majd egy küzdelmes versenyt követően az 5. helyen végzett a Red Bullok és Mercedesek mögött. 
“A vizes pályán nagyon nehéz volt vezetni az autót, aminek következtében hátrányba kerültem. Szárazon jobb volt a helyzet, sikerült is javítani pár pozíciót, ám túl sok időt vesztettünk ahhoz, hogy előrébb végezzünk” – foglalta össze versenyét a brazil. “Ilyen körülmények között annak is örülni kell, ha célba érünk, és pontokat szerzünk” – tette hozzá. “Azon vagyunk, hogy továbbfejlesszük a kocsit, és Kínában még jobbak legyünk.”
A Maláj Nagydíjat követően a Ferrari elvesztette vezető pozícióját a konstruktőri táblázatban, 40 pontjával jelenleg 3. helyen áll a Red Bull és a Lotus mögött. Massa átugrotta Alonsót a tabellán, 22 ponttal a 5. helyen áll, míg a spanyol a 6. helyre csúszott vissza 18, még Ausztráliában megszerzett egységével.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.