F1: Vettel nyerte az esőlutrit

A címvédőé a pole Szepangban

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.23. 10.10

Melbourne után Szepangban is a Red Bull-os Sebatian Vettel szerezte meg a pole-t az esővel nehezített kvalifikáción. Mögötte a két Ferrari. Massa megint verte Alonsót.

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1 Maláj Nagydíj időmérő edzését. A német az első, szárazon zajló szakaszból még alig jutott tovább, de a Q3-ban egy késői kerékcserével komoly előnnyel szerezte meg a pole-t a vizes szepangi pályán. Megvan a címvédő idei második, pályafutása 38. pole-ja.
A Red Bull-os mögött az utolsó pillanatban szintén gumit cserélő Ferrari párosa zárt, Felipe Massa újra gyorsabb volt Fernando Alonsónál. A brazil a 2010-es Bahreini Nagydíj után került újra az első sorba. A nagy ígéretnek látszó Adrian Sutilnak (9.) épp a Q3 nem jött ki jól, ahogy Kimi Räikkönen (7.) sem vitte végig a korábbi potenciált. A McLaren mindkét autóval a top10-be jutott.
“Jó döntés volt a Q3 utolsó körére új átmeneti esőgumikat felrakni, mert a folyamatosan száradó pályán nagyon jó kört mentem rajtuk – meg is lepett, mekkora előnnyel nyertem. Kicsit zűrös időmérő volt, folyamatosan változó körülményekkel, de végül jól sikerült. További pozitívum, hogy az eső miatt sok gumit meg tudtunk spórolni a versenyre, ami fontos lehet” – mondta Vettel a kvalifikáció utáni interjúban.


A Red Bull viszont így is aggódhat, hiszen Räikkönen az előző futamon a hetedik helyről nyert, a Ferrarik pedig általában nagyon jól rajtolnak.

Részletek:

32 fokos környezeti, 41 fokos aszfalthőmérséklet, valamint szokatlanul alacsony, 58 %-os páratartalom mellett kezdődött a Maláj Nagydíj kvalifikációja Szepangban. A körülmények megváltoztak péntekhez képest, a GP2-esek által is felgumizott pálya jelentősen megnövelte a tapadást.
A Red Bull meglepően nem kezdett jó tempóval a Q1-ben, pedig a többséggel ellentétben nem a kemény, hanem a lágyabb, közepes keverékkel próbálkoztak. Kimi Räikkönen is ezt tette, de ő azonnal megcsípte a 2. helyet, Vettel és Webber viszont a top10-be se jutott első nekifutásra.


A címvédő csak a 15. helyen csúszott át, az első menetet Adrian Sutil nyerte. A kieső helyeken szokás szerint a mezőny végi kiscsapatok pilótái osztoztak, rajtuk kívül a williamses Valtteri Bottas és a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne nem jutott tovább. 
A Q2 első harmadában előbb Sutil, majd Nico Rosberg futott csúcsidőt, Vettel egy teljes másodperccel lassabb volt mercedeses honfitársánál. A 6-7. perctől cseperegni, majd esni kezdett, a fő áldozat Paul di Resta volt, aki csúnyán belerontott első, majd második mért körébe is. Romain Grosjean is hasonlóan járt.
Mellettük a két Sauber, Daniel Ricciardo és Pastor Maldonado búcsúzott.


A Q3 esőben, de napsütésben kezdődött, megbonyolítva a top10 helyzetét. Első nekifutásra mindenki az intermediate gumit tette fel. Az első mért körök végére elállt az eső, a leggyorsabb Vettel volt.
Sutil, Räikkönen, Alonso, Vettel bement friss átmeneti gumikért, slickeket senki nem kockáztatott meg, de az idők így is folyamatosan javultak. A végén Alonso ugrott egy másodperccel, majd Vettel még rátett ugyanennyit, amivel meg is nyerte a csatát.
Massa a végén a 2. helyre ugrott, sorozatban negyedszerre verve Alonsót (3.) kvalifikáción. A spanyol mellől Hamilton indul majd. A harmadik sor Webberé és Rosbergé, a negyedik Räikkönené és Buttoné, az ötödik Sutilé és Perezé lesz a vasárnap magyar idő szerint délelőtt 9-kor kezdődő Maláj Nagydíjon.

Maláj Nagydíj, időmérő edzés, 2013.03.23.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.