F1: Räikkönen új szerződést kaphat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.23. 16.30

A Lotusnál legkevésbé sem titkolják, hogy újabb szerződést szeretnének kötni Kimi Räikkönennel 2014-re és azon túlra. A kérdés, hogy a finn is ezt akarja-e.

Két év kihagyás után a Lotusnak sikerült visszahoznia az F1-be Kimi Raikkönent, a 2007-es bajnok visszatérése pedig egyértelmű siker lett. A 33 éves finn pilóta tavaly a bajnokság 3. helyén zárt, idén megnyerte a szezonnyitót, szemmel láthatóan otthonra talált a csapatnál.
A Lotusnál természetesen értékelik a munkáját, így szeretnék meghosszabbítani Räikkönen idén év végén lejáró szerződését.
“Nagyon jó a viszonyunk Kimivel. Pillanatnyilag minden tökéletes, úgyhogy természetesen beszélni fogunk a folytatásról. Szerintem a tárgyalással nem lesz gond, az első kérdés az, hogy eldőljön, folytatjuk-e a közös kalandot” – nyilatkozta a finn Turun Sanomatnak a csapattulajdonos Genii főnöke, Gerard Lopez.
Bár Raikkönen nemrég azt mondta, a pénz nem nagyon számít neki, a lotusos folytatásban az is szerepet játszhat majd, hiszen az enstone-i alakulatnak azért korlátozottabbak a lehetőségei, egy hírek arról szóltak, hogy tavaly is volt egy kis fennakadás az idény során gyűjtött 207 pontért járó, milliókra rúgó bónusza kifizetésével. “A pontok mindkét félnek jól jönnek, a csapatnak és a pilótának is” – mondta erre Lopez.
Pénteken az F1 hivatalos oldala készített interjút Räikkönennel Szepangban, a pilótánál a szerződéshosszabbításra is rákérdeztek, de ő csak ennyit mondott: “Várjunk még ezzel, majd meglátjuk! Egyetlen futamon vagyunk túl, korai még 2014-gyel kapcsolatos döntéseket hozni.”
 
A beszélgetésben a szezonnyitót megnyerő Räikkönent a címvédő Sebastian Vettelről, pontosabban kettejük barátságáról is megkérdezték. Hogyan rendeznek mondjuk egy versenyincidenst?


“Seb egy őszinte srác, és valóban, jóban vagyunk. De a pályán történtek és az autón kívüli élet két külön dolog. Profik vagyunk, el tudjuk választani ezeket egymástól. Nem is tudom, igazából mit képzelnek az emberek. Majd késsel kergetjük egymást a paddockban, hogy bosszút álljunk valami sérelemért?”
A német Bild gyakorlatilag ugyanezt kérdezte a jelenleg a bajnokságban Räikkönen mögött álló Vetteltől, a lap arról érdeklődött, hogy a verseny megronthatja-e a kapcsolatot. A háromszoros bajnok szerint sincs ilyen veszély.
“Szerintem külön kell kezelni ezeket a dolgokat. És bár tényleg jóban vagyunk, azért nem töltünk együtt minden egyes percet a paddockban.”
A Bild újságírója hozzátette, hogy furcsa párosról van szó, hiszen: “Räikkönen és Vettel teljesen más. Räikkönen tetovált, iszik, cigizik, míg Vettel nagyon is fegyelmezetten, csendesen él.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.