F1: Már nem jó az esőben a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.23. 12.10

Kellemetlen meglepetés érte Jenson Buttont a Maláj Nagydíj időmérőjén, míg szárazon javult a McLaren, az eddigi “erősség”, az esős tempó odalett.

Az ausztráliai szezonnyitón nagyon szenvedett a McLaren, a legversenyképesebb talán vizes körülmények között volt, így a hétvégi Maláj Nagydíj előtt Jenson Button arról beszélt, hogy esőt szeretne Szepangban.
Az utolsó szabadedzés és a kvalifikáció aztán furcsa meglepetést hozott számára, mert míg szárazon egész versenyképes volt az MP4-28-as, a vizes pályán, intermediate gumikon lezajlott Q3-ban már nem volt meg a tempó, Button a 8.lett.
“A vizes körülményektől eltekintve azt hiszem, javultunk Ausztrália óta. Tegnap még azt mondtam, hogy esőben versenyképesek vagyunk, de ma nem ez volt a helyzet! Nem találtam az egyensúlyt a vizes pályán. Viszont ha megnézzük a Q1-et és a Q2-t, száraz gumikon versenyképesebbek voltunk” – mondta a kvalifikáció után. 
“Még sehol sem vagyunk az élmezőnyhöz képest, de javultunk, és örülhetünk annak, amit elértünk eddig ezen a hétvégén. Még csak öt nap telt el a számunkra nagyon nehéz melbourne-i futam óta és máris haladtunk. Ez igazán biztató.” 
A szombat délután alapján Button természetesen már nem esőért fohászkodik vasárnapra.
“Ez után már nem! A vizes pályán nem volt meg a balansz, nagy sebességnél hiányzott a hátsó  tapadás, nagyon riszált az autó fara. A McLaren általában jó az esőben, de ma nem volt az. De inkább így legyen, jobb, ha szárazon jó. Szárazon már javult a járgány, haladunk. Van még dolgunk, most, a Q2 végén meg szerencsénk is volt az esővel, de azért várom a holnapi versenyt. Melbourne-ben nem igazán vártam a futamot.”  

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.