Hiába volt pénteken a leggyorsabb Kimi Räikkönen, a múlt heti győztesnek szombaton nem alakult jól a napja. Az utolsó edzésen egy kicsit lépéshátrányba került a Lotus, a kvalifikáció közepén megérkezett eső pedig végképp keresztbe tett nekik.
Az már csak a hab a tortán, hogy büntetés miatt Räikkönen a 7. helyett a 10. helyről kezdi majd a versenyt.
“Nem voltunk elég gyorsak az intereken, nem hiszem, hogy ennél sokkal jobb időt összehozhattunk volna ma a vizes pályán. Persze hogy többet szerettem volna, és remélem is, hogy vasárnap jobbak leszünk! Természetesen kiábrándító három helyet veszíteni, de majd meglátjuk, mi lesz a versenyen. Fogalmam sincs, milyen lesz az időjárás, de mindenkinek ugyanolyan lesz”  – mondta a finn.
A tavaly az időmérőkön remeklő Romain Grosjean idén másodszorra sem jutott a Q3-ba, az eső miatt elszállt az esélye a második szakaszban. 
“Az autóm jobbnak tűnt ma, a szabadedzés után még jók voltak a kilátásaink. Könnyen ott kellett volna lennünk mindkettőnknek a Q3-ban, de sajnos megnyíltak az ég csatornái, számomra pont a legrosszabbkor. Az első Q2-es etapom használt gumin volt, és amikor bementem frissekért, akkor esni kezdett, de így legalább újak maradtak. Kár, hogy így alakult, de hosszú lesz a verseny és nekem van egy plusz szett friss gumim is holnapra” – mondta a 11. helyről rajtoló francia. 
 
A Lotus technikai igazgatója, James Allison nem beszélt túl lelkesen a helyzetről.
“Kiábrándító volt az időmérőnk, ahogy Melbourne-ben, most sem sikerült oda juttatnunk az autóinkat, ahova a száraz pályás tempó engedné. Az eső megint beleszólt az időmérőbe, mi pedig nem vagyunk olyan jók a vizes pályán, mint a szárazon. De ez csak a kvalifikáció volt, holnap még erősen szerepelhetnek a pilótáink.”
“A jellemzően változékony idő nagy kihívás lesz embernek és csapatnak egyaránt, nehéz a megfelelő stratégiát megtalálni. Eddig nem voltunk jók vizes pályán, de holnap, megtankolva talán könnyebben felmelegíthetjük az intermediate-eket is. Szárazban jó a tempónk, szóval ha valaki ismer valami hatásos esőűző táncot, akkor jók az esélyeink. Jellemző malajziai forgatókönyv a száraz rajt, nagy eső, biztonsági autó – az ilyen körülmények között pedig sokat lehet nyerni a merész döntésekkel. A trükk ott van, hogy helyesen kell dönteni.”