F1: Az eső segítette Massáékat

Elégedett az időmérő első három helyezettje

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.23. 10.52

A változó körülmények között zajló Maláj Nagydíj időmérőjén az első három rajtpozícióból induló pilóta elégedettnek tűnik, bár mindannyiuk számára kérdés, mi fog történni versenykörülmények között.

Az időmérő első három helyezettjének nyilatkozatai.

Sebastian Vettel (1. rajtpozíció)
Izgalmas időmérőn vagyunk túl. Az egész hétvégén jól éreztem magam az autóban, versenyképesek vagyunk. Számítottunk az esőre, és ennek megfelelően állítottuk be az autót. A Q1 ennek ellenére még száraz körülmények között zajlott, aztán a a Q2-ben már nem voltam benne biztos, hogy képes lennék olyan tempóra, mint az első helyezett Rosberg. Ráadásul igyekeztünk óvni a gumikat, ezért nem is mentünk a maximális tempónkkal. Amint azt éreztük, a körünk elég gyors volt, bejöttünk a bokszba, és spóroltunk a gumikkal. Tehát a Q2-ből épphogy továbbjutottam, aztán megjött az eső. 
Jó döntés volt a Q3 utolsó körére új átmeneti esőgumikat felrakni, mert a folyamatosan száradó pályán nagyon jó kört mentem rajtuk – meg is lepett, mekkora előnnyel nyertem. 
Kicsit zűrös időmérő volt tehát, folyamatosan változó körülményekkel, de végül jól sikerült. További pozitívum, hogy az eső miatt sok gumit meg tudtunk spórolni a versenyre, ami fontos lehet, hiszen manapság a versenytempó nagyrészt a gumikkal való sáfárkodástól függ. Természetesen szeretnék ott végezni, ahol elkezdtem a versenyt.
Felipe Massa (2. rajtpozíció)
Elégedett vagyok az időmérős eredménnyel. Nehéz megmondani, mi történt volna száraz körülmények között, hiszen nagyon erősnek tűntek a Mercedesek és Räikkönen is, talán nem is végeztünk volna ennyire elöl, tehát összességében azt gondolom, segített az eső. Jókor váltottunk friss interekre, és sikerült egy jó kört összeraknom.
Nagyon szeretem vezetni az idei autómat. Amikor testhezállónak érzem a gépet, akkor tudom belőle kihozni a maximumot. Tudom, milyen tempóra vagyok képes, számtalanszor bizonyítottam is ezt már a karrierem során. Hiszek magamban, illetve abban is, hogy a csapattal együtt jó irányba haladunk.
Fernando Alonso (3. rajtpozíció)
Remélem, holnap jó futamunk lesz. Sok pontot akarunk szerezni, ez a legfontosabb. Nem vagyunk teljesen biztosak a versenytempónkban, mert néha még következetlen az autó.
Reméljük, nem lesz gondunk, Melbourne-ben remekül mentünk, szóval nem aggódom különösebben. Úgy tűnik, minden körülmények között nagyon jól viselkedik az autó. Nem félünk attól, mi jön az égből. Bármi történjék, elfogadjuk, és készen állunk a versenyzésre.
Nagyon jó hír a csapatnak, hogy Felipe ilyen jól ment. Szükségünk van arra, hogy a két pilóta egymással is versenyezzen, hiszen így sokkal több információhoz jutunk, amiket aztán alaposan kielemezhetünk. Mindketten a határainkon autózunk. Az elmúlt három évben is így volt, nem voltunk messze egymástól, de Felipének sokkal több balszerencsés esete volt, mint nekem: műszaki gondok, balesetek egyaránt.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.