F1: Vettelék berezeltek a gumiktól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 13.00

Sebastian Vettel attól fél, hogy egyszerűen nem marad száraz gumijuk a versenyre ilyen kopás mellett, Mark Webber szerint pedig az abroncsok csak az esőben érnek valamit Szepangban – a bajnokcsapatnál cseppet sem nyugodtak.

Bár az egykörös tempó tekintetében nem panaszkodhatnak a Red Bullnál, hiszen az első edzésen Mark Webber 68 ezreddel Kimi Räikkönen előtt, míg a másodikon Sebastian Vettel mindössze 19 ezreddel a finn mögött végzett, világos, hogy a címvédő alakulatnál rendesen meg vannak ijedve a szepangi gumikopás miatt. Mindkét pilóta erről beszélt az edzések után.  
“Egyelőre nem tudjuk, hol állunk, más pálya, más gumik. Azt hiszem, ma mindenkinél nagyon durva volt a kopás. Így messze az autó potenciálja alatt lehet csak menni, nem nagy öröm, de ez van. Meg kell próbálnunk ezt-azt, hogy javuljon a helyzet”   mondta Vettel.
“Délután nyilván nem végeztünk túl sokat az időjárás miatt, de délelőtt azért dolgoztunk, az nem volt rossz. Remélem, hogy azért marad elég gumink, hogy túlélhessük a futamot, ma ugyanis nagyon komoly volt a kopás mindenkinél. Holnap új nap lesz, eshet is, szóval gyorsan változhatnak a dolgok, ilyen Malajzia.” 
Webber szerint tulajdonképpen eső kellene a továbbiakra, ugyanis igazán csak vizes pályán lehet valóban hajtani a slickeken.
“Továbbra is a gumik játsszák a főszerepet, azokról szól az egész. Igazából (az esőben) működtek csak rendesen a száraz gumik, hogy őszinte legyek, talán csakis akkor működnek. Ha esik és slickeken vagyunk, talán az működik.”
Ami az általánosabb tapasztalatokat illeti, az ausztrál nem tudott sokat mondani: “Sok mindent megtudtunk ma, este átböngésszük az adatokat. De ezek a pénteki nyilatkozatok igazából nem érnek semmit, csak próbálunk mondani valamit, aztán szombatra és vasárnapra már minden más. Egyszerűen igyekszünk minél jobban dolgozni és kész. Ma elég sima nap volt, de még javulnunk és gyorsulnunk kell.” 
Webber hozzátette, hogy a második edzés közepén érkezett esőnek haszna is volt, mert így fel lehetett mérni, milyen gyorsan és melyik pontokon szárad a pálya, hol lehet az átbillenési pont az átmeneti esőgumik és a slickek között.

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.