F1: Vettelék berezeltek a gumiktól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 13.00

Sebastian Vettel attól fél, hogy egyszerűen nem marad száraz gumijuk a versenyre ilyen kopás mellett, Mark Webber szerint pedig az abroncsok csak az esőben érnek valamit Szepangban – a bajnokcsapatnál cseppet sem nyugodtak.

Bár az egykörös tempó tekintetében nem panaszkodhatnak a Red Bullnál, hiszen az első edzésen Mark Webber 68 ezreddel Kimi Räikkönen előtt, míg a másodikon Sebastian Vettel mindössze 19 ezreddel a finn mögött végzett, világos, hogy a címvédő alakulatnál rendesen meg vannak ijedve a szepangi gumikopás miatt. Mindkét pilóta erről beszélt az edzések után.  
“Egyelőre nem tudjuk, hol állunk, más pálya, más gumik. Azt hiszem, ma mindenkinél nagyon durva volt a kopás. Így messze az autó potenciálja alatt lehet csak menni, nem nagy öröm, de ez van. Meg kell próbálnunk ezt-azt, hogy javuljon a helyzet”   mondta Vettel.
“Délután nyilván nem végeztünk túl sokat az időjárás miatt, de délelőtt azért dolgoztunk, az nem volt rossz. Remélem, hogy azért marad elég gumink, hogy túlélhessük a futamot, ma ugyanis nagyon komoly volt a kopás mindenkinél. Holnap új nap lesz, eshet is, szóval gyorsan változhatnak a dolgok, ilyen Malajzia.” 
Webber szerint tulajdonképpen eső kellene a továbbiakra, ugyanis igazán csak vizes pályán lehet valóban hajtani a slickeken.
“Továbbra is a gumik játsszák a főszerepet, azokról szól az egész. Igazából (az esőben) működtek csak rendesen a száraz gumik, hogy őszinte legyek, talán csakis akkor működnek. Ha esik és slickeken vagyunk, talán az működik.”
Ami az általánosabb tapasztalatokat illeti, az ausztrál nem tudott sokat mondani: “Sok mindent megtudtunk ma, este átböngésszük az adatokat. De ezek a pénteki nyilatkozatok igazából nem érnek semmit, csak próbálunk mondani valamit, aztán szombatra és vasárnapra már minden más. Egyszerűen igyekszünk minél jobban dolgozni és kész. Ma elég sima nap volt, de még javulnunk és gyorsulnunk kell.” 
Webber hozzátette, hogy a második edzés közepén érkezett esőnek haszna is volt, mert így fel lehetett mérni, milyen gyorsan és melyik pontokon szárad a pálya, hol lehet az átbillenési pont az átmeneti esőgumik és a slickek között.

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.