A Pirelli 2013-ra áttervezte az F1-es abroncsait, amelyek egyelőre komoly fejtörést okoznak a mezőny egy részének. Ausztrália után Malajziában is nagy a kopás, a címvédő Sebastian Vettel egyenesen attól tart, hogy nem marad használható abroncsuk a vasárnapi versenyre.
A Red Bull főnöke szintén panaszkodik: “Jelenleg egy versenyre alapozhatunk, majd meglátjuk, ez a hétvége hogy alakul, mindenesetre az látható, hogy elég sérülékenyek a gumik. Elég csak megnézni a lassított felvételeket és látszik, mennyi darab szakad le róluk, még az egyenesekben is, ami meglepő. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Horner kiemelte, hogy egyelőre egyértelműen a gumik körül forog a verseny, ez pedig nem jelent jót, ha az abroncsok kopása miatt az autókat már nem lehet a határon hajtani. A Red Bullt különösen rosszul érintheti, hogy az alapvetően gyors autó gyorsabban is eszi meg a Pirelliket. 
“Nyilván egy gyors autó egy kicsit jobban terheli a gumikat, láttuk Melbourne-ben, és itt még talán jobban. Nekünk nagyon jó autónk van, de még ki kell találnunk, hogyan kezelje jól a gumikat.”


“Azt hiszem, a bokszutcában egyelőre senki sem érti teljesen a gumikat. Nehéz megmagyarázni az eltéréseket, legyen szó arról, hogy a Force India végtelenül kíméletes volt a keményebb gumin, de kicsinálta a lágyat, vagy a Mercedes esetében épp fordítva, akár arról, hogy időnként a Toro Rosso hozta csúcs-szektoridőket, vagy éppen azt, hogy Kimi Räikkönen két körrel a vége előtt, 20 körös gumikon futotta a leggyorsabb kört. Nagyon sok az anomália. Az idény egyik kulcskérdése lesz a gumik viselkedésének kiismerése.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azzal reagált a kritikákra, hogy nincs ebben semmi újdonság, az idény elején mindig nehezebb a helyzet.
“Elő lehetne venni a nyilatkozatokat az előző két idény az első három versenyéről, pontosan ugyanezek voltak. A szezon kezdetén ez van, aztán 6-8 futam után megváltozik a helyzet. Az év elején mindenki igyekszik összehangolni az autó és a gumik teljesítményét, de aztán hozzászoknak az abroncsokhoz.”


“A csapatok kaptak egy kihívást. A téli teszteken a rossz idő miatt keveset tudtak meg a gumikról, vadonatúj az autó, és Ausztráliában is esett az eső – viszont a trend nagyon hasonló a tavalyihoz, most is próbálják eltalálni a gumik működését. Ha úgy látjuk, hogy túl bevállalósak vagy túl konzervatívak voltunk, akkor nyitottak vagyunk a revízióra. De ha most hirtelen elkezdünk módosítgatni, akkor mit szól mondjuk Lotus? Ők elég jól állnak és a Ferrari is. Óvatosnak kell lenni, nem szabad csak egy csoport érdekeit kiszolgálni. Az ilyet el akarjuk kerülni, csak akkor lépünk, ha mindenki ugyanabban a cipőben jár.” 
Hembery elmondta, hogy a pénteki tapasztalatok alapján amúgy átlagosan három kiállásra számítanak a vasárnapi versenyen.
Ami pedig a Lotust, a fekete-arany járgány gumikímélő képességét illeti, már összeesküvés-elmélet is született: a német Auto Motor und Sport tudósítása szerint az ellenfelek azt gyanítják, az enstone-iaknak akarva-akaratlanul is előnyt jelent, hogy a Pirelli tesztautója a csapat négy évvel ezelőtti modellje, a 2010-es R30-as.


Bár sokat változtak az F1-esek az elmúlt három évben, bizonyos alapvető karakterek és tervezési filozófiák azóta is érvényesülhetnek a Lotusnál, így a Pirelli abroncsai leginkább Räikkönenéknek fekszenek, magyarázza a szakíró Michael Schmidt.
“Nem figyeltünk erre, alábecsültük ennek a jelentőségét. Valószínűleg jobban át kell gondolnunk ezt a dolgot a jövő tekintetében” – mondta az egyik rivális csapat névtelenül nyilatkozó tagja.