F1: Megint megy a gumicirkusz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 18.40

A Red Bull főnöke szerint pillanatnyilag a teljes mezőny csak a fejét vakargatja az idei gumik miatt, a Pirelli vezetője azt mondja, csak a szokásos panaszkodásról van szó. Már összeesküvés-elmélet is született a Lotusról.

A Pirelli 2013-ra áttervezte az F1-es abroncsait, amelyek egyelőre komoly fejtörést okoznak a mezőny egy részének. Ausztrália után Malajziában is nagy a kopás, a címvédő Sebastian Vettel egyenesen attól tart, hogy nem marad használható abroncsuk a vasárnapi versenyre.
A Red Bull főnöke szintén panaszkodik: “Jelenleg egy versenyre alapozhatunk, majd meglátjuk, ez a hétvége hogy alakul, mindenesetre az látható, hogy elég sérülékenyek a gumik. Elég csak megnézni a lassított felvételeket és látszik, mennyi darab szakad le róluk, még az egyenesekben is, ami meglepő. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Horner kiemelte, hogy egyelőre egyértelműen a gumik körül forog a verseny, ez pedig nem jelent jót, ha az abroncsok kopása miatt az autókat már nem lehet a határon hajtani. A Red Bullt különösen rosszul érintheti, hogy az alapvetően gyors autó gyorsabban is eszi meg a Pirelliket. 
“Nyilván egy gyors autó egy kicsit jobban terheli a gumikat, láttuk Melbourne-ben, és itt még talán jobban. Nekünk nagyon jó autónk van, de még ki kell találnunk, hogyan kezelje jól a gumikat.”


“Azt hiszem, a bokszutcában egyelőre senki sem érti teljesen a gumikat. Nehéz megmagyarázni az eltéréseket, legyen szó arról, hogy a Force India végtelenül kíméletes volt a keményebb gumin, de kicsinálta a lágyat, vagy a Mercedes esetében épp fordítva, akár arról, hogy időnként a Toro Rosso hozta csúcs-szektoridőket, vagy éppen azt, hogy Kimi Räikkönen két körrel a vége előtt, 20 körös gumikon futotta a leggyorsabb kört. Nagyon sok az anomália. Az idény egyik kulcskérdése lesz a gumik viselkedésének kiismerése.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azzal reagált a kritikákra, hogy nincs ebben semmi újdonság, az idény elején mindig nehezebb a helyzet.
“Elő lehetne venni a nyilatkozatokat az előző két idény az első három versenyéről, pontosan ugyanezek voltak. A szezon kezdetén ez van, aztán 6-8 futam után megváltozik a helyzet. Az év elején mindenki igyekszik összehangolni az autó és a gumik teljesítményét, de aztán hozzászoknak az abroncsokhoz.”


“A csapatok kaptak egy kihívást. A téli teszteken a rossz idő miatt keveset tudtak meg a gumikról, vadonatúj az autó, és Ausztráliában is esett az eső – viszont a trend nagyon hasonló a tavalyihoz, most is próbálják eltalálni a gumik működését. Ha úgy látjuk, hogy túl bevállalósak vagy túl konzervatívak voltunk, akkor nyitottak vagyunk a revízióra. De ha most hirtelen elkezdünk módosítgatni, akkor mit szól mondjuk Lotus? Ők elég jól állnak és a Ferrari is. Óvatosnak kell lenni, nem szabad csak egy csoport érdekeit kiszolgálni. Az ilyet el akarjuk kerülni, csak akkor lépünk, ha mindenki ugyanabban a cipőben jár.” 
Hembery elmondta, hogy a pénteki tapasztalatok alapján amúgy átlagosan három kiállásra számítanak a vasárnapi versenyen.
Ami pedig a Lotust, a fekete-arany járgány gumikímélő képességét illeti, már összeesküvés-elmélet is született: a német Auto Motor und Sport tudósítása szerint az ellenfelek azt gyanítják, az enstone-iaknak akarva-akaratlanul is előnyt jelent, hogy a Pirelli tesztautója a csapat négy évvel ezelőtti modellje, a 2010-es R30-as.


Bár sokat változtak az F1-esek az elmúlt három évben, bizonyos alapvető karakterek és tervezési filozófiák azóta is érvényesülhetnek a Lotusnál, így a Pirelli abroncsai leginkább Räikkönenéknek fekszenek, magyarázza a szakíró Michael Schmidt.
“Nem figyeltünk erre, alábecsültük ennek a jelentőségét. Valószínűleg jobban át kell gondolnunk ezt a dolgot a jövő tekintetében” – mondta az egyik rivális csapat névtelenül nyilatkozó tagja.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.