F1: Megint megy a gumicirkusz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 18.40

A Red Bull főnöke szerint pillanatnyilag a teljes mezőny csak a fejét vakargatja az idei gumik miatt, a Pirelli vezetője azt mondja, csak a szokásos panaszkodásról van szó. Már összeesküvés-elmélet is született a Lotusról.

A Pirelli 2013-ra áttervezte az F1-es abroncsait, amelyek egyelőre komoly fejtörést okoznak a mezőny egy részének. Ausztrália után Malajziában is nagy a kopás, a címvédő Sebastian Vettel egyenesen attól tart, hogy nem marad használható abroncsuk a vasárnapi versenyre.
A Red Bull főnöke szintén panaszkodik: “Jelenleg egy versenyre alapozhatunk, majd meglátjuk, ez a hétvége hogy alakul, mindenesetre az látható, hogy elég sérülékenyek a gumik. Elég csak megnézni a lassított felvételeket és látszik, mennyi darab szakad le róluk, még az egyenesekben is, ami meglepő. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Horner kiemelte, hogy egyelőre egyértelműen a gumik körül forog a verseny, ez pedig nem jelent jót, ha az abroncsok kopása miatt az autókat már nem lehet a határon hajtani. A Red Bullt különösen rosszul érintheti, hogy az alapvetően gyors autó gyorsabban is eszi meg a Pirelliket. 
“Nyilván egy gyors autó egy kicsit jobban terheli a gumikat, láttuk Melbourne-ben, és itt még talán jobban. Nekünk nagyon jó autónk van, de még ki kell találnunk, hogyan kezelje jól a gumikat.”


“Azt hiszem, a bokszutcában egyelőre senki sem érti teljesen a gumikat. Nehéz megmagyarázni az eltéréseket, legyen szó arról, hogy a Force India végtelenül kíméletes volt a keményebb gumin, de kicsinálta a lágyat, vagy a Mercedes esetében épp fordítva, akár arról, hogy időnként a Toro Rosso hozta csúcs-szektoridőket, vagy éppen azt, hogy Kimi Räikkönen két körrel a vége előtt, 20 körös gumikon futotta a leggyorsabb kört. Nagyon sok az anomália. Az idény egyik kulcskérdése lesz a gumik viselkedésének kiismerése.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azzal reagált a kritikákra, hogy nincs ebben semmi újdonság, az idény elején mindig nehezebb a helyzet.
“Elő lehetne venni a nyilatkozatokat az előző két idény az első három versenyéről, pontosan ugyanezek voltak. A szezon kezdetén ez van, aztán 6-8 futam után megváltozik a helyzet. Az év elején mindenki igyekszik összehangolni az autó és a gumik teljesítményét, de aztán hozzászoknak az abroncsokhoz.”


“A csapatok kaptak egy kihívást. A téli teszteken a rossz idő miatt keveset tudtak meg a gumikról, vadonatúj az autó, és Ausztráliában is esett az eső – viszont a trend nagyon hasonló a tavalyihoz, most is próbálják eltalálni a gumik működését. Ha úgy látjuk, hogy túl bevállalósak vagy túl konzervatívak voltunk, akkor nyitottak vagyunk a revízióra. De ha most hirtelen elkezdünk módosítgatni, akkor mit szól mondjuk Lotus? Ők elég jól állnak és a Ferrari is. Óvatosnak kell lenni, nem szabad csak egy csoport érdekeit kiszolgálni. Az ilyet el akarjuk kerülni, csak akkor lépünk, ha mindenki ugyanabban a cipőben jár.” 
Hembery elmondta, hogy a pénteki tapasztalatok alapján amúgy átlagosan három kiállásra számítanak a vasárnapi versenyen.
Ami pedig a Lotust, a fekete-arany járgány gumikímélő képességét illeti, már összeesküvés-elmélet is született: a német Auto Motor und Sport tudósítása szerint az ellenfelek azt gyanítják, az enstone-iaknak akarva-akaratlanul is előnyt jelent, hogy a Pirelli tesztautója a csapat négy évvel ezelőtti modellje, a 2010-es R30-as.


Bár sokat változtak az F1-esek az elmúlt három évben, bizonyos alapvető karakterek és tervezési filozófiák azóta is érvényesülhetnek a Lotusnál, így a Pirelli abroncsai leginkább Räikkönenéknek fekszenek, magyarázza a szakíró Michael Schmidt.
“Nem figyeltünk erre, alábecsültük ennek a jelentőségét. Valószínűleg jobban át kell gondolnunk ezt a dolgot a jövő tekintetében” – mondta az egyik rivális csapat névtelenül nyilatkozó tagja.

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.