F1: Megint megy a gumicirkusz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 18.40

A Red Bull főnöke szerint pillanatnyilag a teljes mezőny csak a fejét vakargatja az idei gumik miatt, a Pirelli vezetője azt mondja, csak a szokásos panaszkodásról van szó. Már összeesküvés-elmélet is született a Lotusról.

A Pirelli 2013-ra áttervezte az F1-es abroncsait, amelyek egyelőre komoly fejtörést okoznak a mezőny egy részének. Ausztrália után Malajziában is nagy a kopás, a címvédő Sebastian Vettel egyenesen attól tart, hogy nem marad használható abroncsuk a vasárnapi versenyre.
A Red Bull főnöke szintén panaszkodik: “Jelenleg egy versenyre alapozhatunk, majd meglátjuk, ez a hétvége hogy alakul, mindenesetre az látható, hogy elég sérülékenyek a gumik. Elég csak megnézni a lassított felvételeket és látszik, mennyi darab szakad le róluk, még az egyenesekben is, ami meglepő. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Horner kiemelte, hogy egyelőre egyértelműen a gumik körül forog a verseny, ez pedig nem jelent jót, ha az abroncsok kopása miatt az autókat már nem lehet a határon hajtani. A Red Bullt különösen rosszul érintheti, hogy az alapvetően gyors autó gyorsabban is eszi meg a Pirelliket. 
“Nyilván egy gyors autó egy kicsit jobban terheli a gumikat, láttuk Melbourne-ben, és itt még talán jobban. Nekünk nagyon jó autónk van, de még ki kell találnunk, hogyan kezelje jól a gumikat.”


“Azt hiszem, a bokszutcában egyelőre senki sem érti teljesen a gumikat. Nehéz megmagyarázni az eltéréseket, legyen szó arról, hogy a Force India végtelenül kíméletes volt a keményebb gumin, de kicsinálta a lágyat, vagy a Mercedes esetében épp fordítva, akár arról, hogy időnként a Toro Rosso hozta csúcs-szektoridőket, vagy éppen azt, hogy Kimi Räikkönen két körrel a vége előtt, 20 körös gumikon futotta a leggyorsabb kört. Nagyon sok az anomália. Az idény egyik kulcskérdése lesz a gumik viselkedésének kiismerése.”
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery azzal reagált a kritikákra, hogy nincs ebben semmi újdonság, az idény elején mindig nehezebb a helyzet.
“Elő lehetne venni a nyilatkozatokat az előző két idény az első három versenyéről, pontosan ugyanezek voltak. A szezon kezdetén ez van, aztán 6-8 futam után megváltozik a helyzet. Az év elején mindenki igyekszik összehangolni az autó és a gumik teljesítményét, de aztán hozzászoknak az abroncsokhoz.”


“A csapatok kaptak egy kihívást. A téli teszteken a rossz idő miatt keveset tudtak meg a gumikról, vadonatúj az autó, és Ausztráliában is esett az eső – viszont a trend nagyon hasonló a tavalyihoz, most is próbálják eltalálni a gumik működését. Ha úgy látjuk, hogy túl bevállalósak vagy túl konzervatívak voltunk, akkor nyitottak vagyunk a revízióra. De ha most hirtelen elkezdünk módosítgatni, akkor mit szól mondjuk Lotus? Ők elég jól állnak és a Ferrari is. Óvatosnak kell lenni, nem szabad csak egy csoport érdekeit kiszolgálni. Az ilyet el akarjuk kerülni, csak akkor lépünk, ha mindenki ugyanabban a cipőben jár.” 
Hembery elmondta, hogy a pénteki tapasztalatok alapján amúgy átlagosan három kiállásra számítanak a vasárnapi versenyen.
Ami pedig a Lotust, a fekete-arany járgány gumikímélő képességét illeti, már összeesküvés-elmélet is született: a német Auto Motor und Sport tudósítása szerint az ellenfelek azt gyanítják, az enstone-iaknak akarva-akaratlanul is előnyt jelent, hogy a Pirelli tesztautója a csapat négy évvel ezelőtti modellje, a 2010-es R30-as.


Bár sokat változtak az F1-esek az elmúlt három évben, bizonyos alapvető karakterek és tervezési filozófiák azóta is érvényesülhetnek a Lotusnál, így a Pirelli abroncsai leginkább Räikkönenéknek fekszenek, magyarázza a szakíró Michael Schmidt.
“Nem figyeltünk erre, alábecsültük ennek a jelentőségét. Valószínűleg jobban át kell gondolnunk ezt a dolgot a jövő tekintetében” – mondta az egyik rivális csapat névtelenül nyilatkozó tagja.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.