F1: Button zavarba jött a tempótól

Szárazon továbbra is szenved a McLaren

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 17.00

Jenson Button a pénteki edzésnap után elismerte, nem érti, autója hogyan válhat sokkal versenyképesebbé esős körülmények között.

A McLaren Ausztráliában kezdődő idei küszködése folytatódott az első, száraz körülmények között zajló szepangi szabadedzésen. A csapat teljesítményét érzékletesen jellemzi, hogy Button lassabban ért körbe a maláj pályán, mint Lewis Hamilton egy évvel ezelőtt a McLaren tavalyi modelljével.
Sam Michael, a csapat sportigazgatója szerint kezdik megérteni a problémát, ám nem nyilatkozott arról, hogy mennyi idő alatt lesznek képesek utolérni az élmezőnyt. A csapat pilótái egyelőre 1,3 másodperccel vannak lemaradva az élmenő Kimi Räikkönen idejétől, és jelen állás szerint nem férnek be a top 10-be.  
Meglepetésként érte ugyanakkor a csapatot és az ellenfeleiket is, hogy a délutáni eső közepette az átmeneti gumikon a brit pilóta lett a leggyorsabb.
“Nem tudom, miért van ez így” – ismerte el a 2009-es világbajnok. “Mindannyian kicsit zavarban vagyunk, hiszen érthetetlen, hogyan lehetünk ennyivel lassabbak száraz körülmények között. Talán kevesebb benzint cipeltünk, mint mások, de már Melbourne-ben is feltűnt, hogy az átmeneti gumikat jobban működésre tudjuk bírni.”
Button szerint nem tehetnek mást, mint hogy lázasan keresik a magyarázatokat. “Talán ez segít majd a fejlesztésekben is, ám most leginkább arra kell koncentrálnunk, hogy szárazon miként lehetnénk gyorsabbak. A pálya simább, ami a segítségünkre lehet. Nem fogunk az élen harcolni, de közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy kihozzuk magunkból a maximumot.”
Sam Michael szerint a problémákat a McLaren tervezőközpontjában kell orvosolni, ami időbe telik. “Nagyon sokat segít, hogy tudjuk, mire kell koncentrálnunk a teszteken. A beállításainkkal eleve az érzékeny részek megértésére koncentrálunk” – árulta el.
A sportizgazgató szerint egyszerre több feladaton is kell dolgozniuk, így pillanatnyilag nem lehet megmondani, vajon Kínában vagy Bahreinben érik-e utol az élmezőnyt. “Amint lehetséges” – mondta Michael.
Jenson Button a pénteki edzésnap után hozzátette, szerinte Ausztráliával ellentétben ezúttal nem fognak taktikázni az időmérőn. “Nem hiszem, hogy olyan mértékű gumikopással számolhatunk, mint egy hete” – vélekedett. “Ha egyáltalán a top 10-ből indulhatunk, akkor sem lesz értelme taktikáznunk, mert nem ugyanolyan lesz a helyzet, mint egy hete Melbourne-ben.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.