F1: Vettel nem görcsöl rá a hőségre

Előrelépést vár a Red Bull Malajziától

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 12.30

A Red Bull nem ijed meg a hőségtől, és előrelépést vár Malajziától. Sebastian Vettel 2010-ben és 2011-ben már nyerni tudott Sepangban, tehát megvan az alapja a bizakodásra.

A Red Bull felemásan kezdte a 2013-as szezont. Az időmérőn domináltak, Sebastian Vettel lazán megszerezte a pole pozíciót, Mark Webber pedig a második rajtkockát, ám a futamon eltűnt a fölényük, mert a gumikopás miatt nem tudták átmenteni időmérős tempójukat a versenyre. Vettel a 3. helyre érkezett be, míg az elektronikai problémákkal küszködő Webber 6. lett.
A Maláj Nagydíjtól természetesen előrelépést várnak, és erre megvannak a történelmi okaik, hiszen Vettel 2010-ben és 2011-ben is nyerni tudott Sepangban, igaz a tavalyi kaotikus versenyen szenvedett, előbb defektet kapott, majd ráfutott a lekörözendő Narain Karthikeyanra. 
Vettel ennek ellenére kedveli Szepangot. “Érdekes pálya. Az első szakaszt követő 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyarok mindegyike gyors, élvezetes. A 11-es és a 14-es hasonló. Nehéz minden körben eltalálni a megfelelő kanyarcsúcspontot ezekben, használt gumikkal különösen.”
“Mindig nagy dolog itt nyerni, mert a hőség és gyors kanyarok emberpróbálóak. Malajziában visszaigazolódik, hogy mennyire sikerült a téli felkészülés. Természetesen a legszebb emlékeim 2010-ből és 2011-ből származnak” – árulta el a háromszoros világbajnok. “A hőség elől nem lehet elrohanni, tehát fontos, hogy ne görcsöljünk rá nagyon.”
Webber, akinek eddigi legjobb helyezése egy 2010-es 2. hely Malajziában, szintén fejlődést vár magától az idei második futamra. “A kedvenc részem az utolsó kanyar, mert nagyon trükkös, nehéz jól bevenni, de mindig élvezem. Alig várom, hogy újra a pályán legyek, alig egy héttel az előző verseny után” – bizakodott Webber.
“Malajziában a hőség miatt sok vizet kell inni, és oda kell figyelni az öltözködésre, illetve amikor csak lehet, légkondis helyre kell menekülni. A siker egyik kulcsa, hogy minél jobban akklimatizálódjunk a környezethez” – tette hozzá az ausztrál.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megszólalt a két nagydíj között, az osztrák fejes a csapatfőnök Christian Hornernek ellentmondva arról beszélt, hogy Melbourne alapján nem a kvalifikációs, hanem a konzisztens versenytempót kellene fejleszteni.
“Kimi Räikkänen nem csak szimplán eggyel kevesebb kiállással ment végig, de a verseny során nem is szenvedte meg a gumikopást, míg mi igen. Jobban kell kezelnünk a gumikat, a kulcs a beállításokban rejlik. Mark Webbernek egy kicsit más beállításai voltak (mint Vettelnek), és jobban is bírta. A fő tanulság, hogy nem kellene az időmérős tempóra koncentrálni. Van fontosabb is annál, mint hogy egy körön gyorsak legyünk, például az, hogy végig bírjuk a tempót a futamon. Ezután erre fókuszálunk” – magyarázta a Red Bull házi tévéje, a Servus TV adásában.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.