F1: Vettel nem görcsöl rá a hőségre

Előrelépést vár a Red Bull Malajziától

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 12.30

A Red Bull nem ijed meg a hőségtől, és előrelépést vár Malajziától. Sebastian Vettel 2010-ben és 2011-ben már nyerni tudott Sepangban, tehát megvan az alapja a bizakodásra.

A Red Bull felemásan kezdte a 2013-as szezont. Az időmérőn domináltak, Sebastian Vettel lazán megszerezte a pole pozíciót, Mark Webber pedig a második rajtkockát, ám a futamon eltűnt a fölényük, mert a gumikopás miatt nem tudták átmenteni időmérős tempójukat a versenyre. Vettel a 3. helyre érkezett be, míg az elektronikai problémákkal küszködő Webber 6. lett.
A Maláj Nagydíjtól természetesen előrelépést várnak, és erre megvannak a történelmi okaik, hiszen Vettel 2010-ben és 2011-ben is nyerni tudott Sepangban, igaz a tavalyi kaotikus versenyen szenvedett, előbb defektet kapott, majd ráfutott a lekörözendő Narain Karthikeyanra. 
Vettel ennek ellenére kedveli Szepangot. “Érdekes pálya. Az első szakaszt követő 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyarok mindegyike gyors, élvezetes. A 11-es és a 14-es hasonló. Nehéz minden körben eltalálni a megfelelő kanyarcsúcspontot ezekben, használt gumikkal különösen.”
“Mindig nagy dolog itt nyerni, mert a hőség és gyors kanyarok emberpróbálóak. Malajziában visszaigazolódik, hogy mennyire sikerült a téli felkészülés. Természetesen a legszebb emlékeim 2010-ből és 2011-ből származnak” – árulta el a háromszoros világbajnok. “A hőség elől nem lehet elrohanni, tehát fontos, hogy ne görcsöljünk rá nagyon.”
Webber, akinek eddigi legjobb helyezése egy 2010-es 2. hely Malajziában, szintén fejlődést vár magától az idei második futamra. “A kedvenc részem az utolsó kanyar, mert nagyon trükkös, nehéz jól bevenni, de mindig élvezem. Alig várom, hogy újra a pályán legyek, alig egy héttel az előző verseny után” – bizakodott Webber.
“Malajziában a hőség miatt sok vizet kell inni, és oda kell figyelni az öltözködésre, illetve amikor csak lehet, légkondis helyre kell menekülni. A siker egyik kulcsa, hogy minél jobban akklimatizálódjunk a környezethez” – tette hozzá az ausztrál.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megszólalt a két nagydíj között, az osztrák fejes a csapatfőnök Christian Hornernek ellentmondva arról beszélt, hogy Melbourne alapján nem a kvalifikációs, hanem a konzisztens versenytempót kellene fejleszteni.
“Kimi Räikkänen nem csak szimplán eggyel kevesebb kiállással ment végig, de a verseny során nem is szenvedte meg a gumikopást, míg mi igen. Jobban kell kezelnünk a gumikat, a kulcs a beállításokban rejlik. Mark Webbernek egy kicsit más beállításai voltak (mint Vettelnek), és jobban is bírta. A fő tanulság, hogy nem kellene az időmérős tempóra koncentrálni. Van fontosabb is annál, mint hogy egy körön gyorsak legyünk, például az, hogy végig bírjuk a tempót a futamon. Ezután erre fókuszálunk” – magyarázta a Red Bull házi tévéje, a Servus TV adásában.

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.