F1: Vettel nem görcsöl rá a hőségre

Előrelépést vár a Red Bull Malajziától

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 12.30

A Red Bull nem ijed meg a hőségtől, és előrelépést vár Malajziától. Sebastian Vettel 2010-ben és 2011-ben már nyerni tudott Sepangban, tehát megvan az alapja a bizakodásra.

A Red Bull felemásan kezdte a 2013-as szezont. Az időmérőn domináltak, Sebastian Vettel lazán megszerezte a pole pozíciót, Mark Webber pedig a második rajtkockát, ám a futamon eltűnt a fölényük, mert a gumikopás miatt nem tudták átmenteni időmérős tempójukat a versenyre. Vettel a 3. helyre érkezett be, míg az elektronikai problémákkal küszködő Webber 6. lett.
A Maláj Nagydíjtól természetesen előrelépést várnak, és erre megvannak a történelmi okaik, hiszen Vettel 2010-ben és 2011-ben is nyerni tudott Sepangban, igaz a tavalyi kaotikus versenyen szenvedett, előbb defektet kapott, majd ráfutott a lekörözendő Narain Karthikeyanra. 
Vettel ennek ellenére kedveli Szepangot. “Érdekes pálya. Az első szakaszt követő 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyarok mindegyike gyors, élvezetes. A 11-es és a 14-es hasonló. Nehéz minden körben eltalálni a megfelelő kanyarcsúcspontot ezekben, használt gumikkal különösen.”
“Mindig nagy dolog itt nyerni, mert a hőség és gyors kanyarok emberpróbálóak. Malajziában visszaigazolódik, hogy mennyire sikerült a téli felkészülés. Természetesen a legszebb emlékeim 2010-ből és 2011-ből származnak” – árulta el a háromszoros világbajnok. “A hőség elől nem lehet elrohanni, tehát fontos, hogy ne görcsöljünk rá nagyon.”
Webber, akinek eddigi legjobb helyezése egy 2010-es 2. hely Malajziában, szintén fejlődést vár magától az idei második futamra. “A kedvenc részem az utolsó kanyar, mert nagyon trükkös, nehéz jól bevenni, de mindig élvezem. Alig várom, hogy újra a pályán legyek, alig egy héttel az előző verseny után” – bizakodott Webber.
“Malajziában a hőség miatt sok vizet kell inni, és oda kell figyelni az öltözködésre, illetve amikor csak lehet, légkondis helyre kell menekülni. A siker egyik kulcsa, hogy minél jobban akklimatizálódjunk a környezethez” – tette hozzá az ausztrál.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megszólalt a két nagydíj között, az osztrák fejes a csapatfőnök Christian Hornernek ellentmondva arról beszélt, hogy Melbourne alapján nem a kvalifikációs, hanem a konzisztens versenytempót kellene fejleszteni.
“Kimi Räikkänen nem csak szimplán eggyel kevesebb kiállással ment végig, de a verseny során nem is szenvedte meg a gumikopást, míg mi igen. Jobban kell kezelnünk a gumikat, a kulcs a beállításokban rejlik. Mark Webbernek egy kicsit más beállításai voltak (mint Vettelnek), és jobban is bírta. A fő tanulság, hogy nem kellene az időmérős tempóra koncentrálni. Van fontosabb is annál, mint hogy egy körön gyorsak legyünk, például az, hogy végig bírjuk a tempót a futamon. Ezután erre fókuszálunk” – magyarázta a Red Bull házi tévéje, a Servus TV adásában.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.